Van de week mijn 2cv opgeruimd en totaal 4 bobines tegengekomen (waaronder een nieuwe 'Made in Argentina' die nooit goed gewerkt heeft).
Afgelopen Citromobile een nieuwe gekocht (Valeo) en in de eend gedaan. Belt mn vrouw net dat ze een x weg is met de eend na 10 minuten uit de winkel is en de eend niet wil starten. Heeft ze een poos gewacht en toen lukte het wel. Klinkt als de bobine....
Wat is er mis met mn eend dat de ene bobine na de ander zo snel verslijt?
Mijn 2cv is een bobinevreter
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Het kan zijn dat je puntjes een te kleine opening hebben. Dan blijft de stroom relatief te lang door de primaire kant van de bobine lopen, waardoor de bobine te warm wordt en het begeeft. Of je laat misschien vaak het contact aanstaan waardoor de accu via je bobine ontlaadt. Daarnaast kan je gewoon pech gehad hebben met slechte bobines.
Als inderdaad de puntjes het probleem zijn los je dat op met het stellen van de puntjes en uiteraard met een elektronische ontsteking. Met een 123 of DG ontlaadt je accu ook niet meer als je je contact aan laat staan als de motor niet draait.
Als inderdaad de puntjes het probleem zijn los je dat op met het stellen van de puntjes en uiteraard met een elektronische ontsteking. Met een 123 of DG ontlaadt je accu ook niet meer als je je contact aan laat staan als de motor niet draait.