asbouten verwijdern
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
asbouten verwijdern
ik ben bezig met het verwijderen van de asbouten. 2 van de vier gingen wel. nummer 3 heb ik moeten warmstoken en kreeg ik ook los.
nummer 4 geeft alleen een groot probleem. tot dusver heb ik gespoten met kruipolie (alleen vermoed ik dat die niet naar binnen lijkt te gaan) ik heb hem warmgestookt en de dop met een krik en houten blok ertussen de dop klemgezet tegen het chassis. vervolgens met vanalles kracht gezet en de dop aan het draaien gekregen. het nadeel is alleen dat de bout niet meedraaide en ik dus een wat rondere boutkop heb gekregen.
iemand nog ideeen hoe ik dit kan oplossen??
ik was eignelijk niet van plan de bovenbouw eraf te halen. anders had ik snel de boutkop eraf geslepen en de as ervanaf getilt en later het draadeind eruit proberen te krijgen
HELP
nummer 4 geeft alleen een groot probleem. tot dusver heb ik gespoten met kruipolie (alleen vermoed ik dat die niet naar binnen lijkt te gaan) ik heb hem warmgestookt en de dop met een krik en houten blok ertussen de dop klemgezet tegen het chassis. vervolgens met vanalles kracht gezet en de dop aan het draaien gekregen. het nadeel is alleen dat de bout niet meedraaide en ik dus een wat rondere boutkop heb gekregen.
iemand nog ideeen hoe ik dit kan oplossen??
ik was eignelijk niet van plan de bovenbouw eraf te halen. anders had ik snel de boutkop eraf geslepen en de as ervanaf getilt en later het draadeind eruit proberen te krijgen
HELP
J B
just drive like you stole it
-
- Heavy user
Kijk eens in de dop.alles kracht gezet en de dop aan het draaien gekregen. het nadeel is alleen dat de bout niet meedraaide en ik dus een wat rondere boutkop heb gekregen.
Dan zie je dat er een schuin randje in zit wat niks doet.
Slijp je dop een paar mm af en je hebt meer grip.
Dit had je moeten doen voordat je aan de gang ging maar misschien wil het nu ook nog wel.
Uiteraard de krik er weer onder voor meer druk.
Bij een los chassis ga ik er meestal bovenop zitten (100kg meer druk....)
Deze truuk werkt altijd.
Eventueel nog een buis op het wringijzer zetten.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
de motor en versnellingsbak zijn er al uit en dus mis ik idd wat tegendruk
het schuine kantje in de dop zit er niet meer in. ik zal dus een aangepaste maat meten maken :S
is het een optie om een ringsleutel er op te zeten en die te verlingen?? dan zit je meer de kracht op de boutkop en niet onder de boutkop heb ik het idee!!
het schuine kantje in de dop zit er niet meer in. ik zal dus een aangepaste maat meten maken :S
is het een optie om een ringsleutel er op te zeten en die te verlingen?? dan zit je meer de kracht op de boutkop en niet onder de boutkop heb ik het idee!!
J B
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
inmiddels is de kop van de bout afgebroken. alsnog krijg ik de as bout met as niet van het chassis gepakt. zit nog muurvas
wat me opviel bij de andere asbouten was dat die nadat ze losgedraait waren er ook niet zo uitgepakt konden worden. zat heel veel roest stof tussen de koker en de bout
wat me opviel bij de andere asbouten was dat die nadat ze losgedraait waren er ook niet zo uitgepakt konden worden. zat heel veel roest stof tussen de koker en de bout
J B
-
- Veelvuldig poster
Misschien uitboren en ander heb je ook van die setjes waarmee je eerst tegendraads tapt
en anders uiboren en een helicoil er in .
http://www.meeuwsen.nl/catalogus/serie. ... 3&s_id=711
en anders uiboren en een helicoil er in .
http://www.meeuwsen.nl/catalogus/serie. ... 3&s_id=711
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
hij is vlak met het chassis afgebroken.
hel oswrikken heb ik ook als geprobeerd (1 kant omhoog tillen en dan wat draaien maar dat is ook maar minimaal)
zelf zat ik te denken om de bout tpv de schoefdraad uit te boren waardoor het metaal zwakker wordt en dan ergens afbreek en later met een draadtap erdoorheen. maar wat ik me afvraag: is de bout van gehard staal (wat ik aanneem) en niet van standaard 8.8?
hel oswrikken heb ik ook als geprobeerd (1 kant omhoog tillen en dan wat draaien maar dat is ook maar minimaal)
zelf zat ik te denken om de bout tpv de schoefdraad uit te boren waardoor het metaal zwakker wordt en dan ergens afbreek en later met een draadtap erdoorheen. maar wat ik me afvraag: is de bout van gehard staal (wat ik aanneem) en niet van standaard 8.8?
J B