problemen door loodvervanger!?
problemen door loodvervanger!?
ik heb een paar maanden terug 2 keer loodvervanger bij de benzine gegooid
en sindsdien heb ik telkens problemen dat de carb vervuild
met name de stationair sproeier is hierbij steeds verstopt
hebben meer mensen hier last van gehad of is er een andere oorzaak
voor de goede orde: de stat. sproeier zit vaak zichtbaar verstopt met iets bruinigs en hard, en na schoonmaken prutteld hij weer heerlijk stationair
er zit een vers benzinefilter 5cm voor de carb
verder loopt de motor super(of eigenlijk euro) en pingelt hij niet
tevens zit er ook vaak heel fijn vuil en !?metaalachtige!? schilfers in de vlotterkamer
iemand een idee?
en sindsdien heb ik telkens problemen dat de carb vervuild
met name de stationair sproeier is hierbij steeds verstopt
hebben meer mensen hier last van gehad of is er een andere oorzaak
voor de goede orde: de stat. sproeier zit vaak zichtbaar verstopt met iets bruinigs en hard, en na schoonmaken prutteld hij weer heerlijk stationair
er zit een vers benzinefilter 5cm voor de carb
verder loopt de motor super(of eigenlijk euro) en pingelt hij niet
tevens zit er ook vaak heel fijn vuil en !?metaalachtige!? schilfers in de vlotterkamer
iemand een idee?
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
oh sorry had ik dat niet vertelt
een 2cv6 uit 1980 met een m28/1 motor
8,5/1 compressie
loopt al tijden geweldig op euro, dat is niet het probleem
hij loopt gewoon goed
het forum heb ik al nagezocht maar geen hits op dit probleem
het probleem is ontstaan NA het gebruik van de loodvervanger
die ik via de forumtrofee(hij ligt nog verstopt locatie bekent dus je kan hem zo pakken en meenemen) had gekregen
na 2 keer toevoegen begonnen de problemen
is het mogelijk dat de lvv iets losmaakt in de leiding wat door de filters gaat en verstopt in de carb?
dat is eigenlijk de vraag dus
een 2cv6 uit 1980 met een m28/1 motor
8,5/1 compressie
loopt al tijden geweldig op euro, dat is niet het probleem
hij loopt gewoon goed
het forum heb ik al nagezocht maar geen hits op dit probleem
het probleem is ontstaan NA het gebruik van de loodvervanger
die ik via de forumtrofee(hij ligt nog verstopt locatie bekent dus je kan hem zo pakken en meenemen) had gekregen
na 2 keer toevoegen begonnen de problemen
is het mogelijk dat de lvv iets losmaakt in de leiding wat door de filters gaat en verstopt in de carb?
dat is eigenlijk de vraag dus
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
ze komen er de laatste tijd vrij regelmatig uit met schoonmaken
maar ik draai ze er uiterst voorzichtig weer in
en de schilfers zijn magnetisch!
de sproeiers zijn van koper/messing
en de carb van alu dus beide niet magnetisch.....toch?
maar ik draai ze er uiterst voorzichtig weer in
en de schilfers zijn magnetisch!

de sproeiers zijn van koper/messing
en de carb van alu dus beide niet magnetisch.....toch?
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Je hebt geen loodvervanger nodig met deze motor. Dat scheelt je geld en gedoe bij de pomp. Ga maar eens zoeken op het woord loodvervanger met de zoekfunctie, er is al veel over geschreven.
Het probleem van de schilfers komt door iets anders.
Het probleem van de schilfers komt door iets anders.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
ik gebruik normaal ook geen vervanger hoor
rijd al anderhalf jaar nu gewoon op euro95 en dat is geen enkel probleem
daarvoor kon ik de gelode super gewoon nog bij de pomp krijgen
ik kreeg alleen zo'n flesje en dacht ach baat het niet dan.......
in de carb heeft nog wel heel lang resten van opgedroogde benz.(bruine kalkachtige aanslag) gezeten
zou het kunnen dat die nu opeens oplossen cq loslaten
en dat die de verstoppingen veroorzaken
er ligt ook de hele tijd wel wat zanderigs in de vlotterkamer maar dan heel fijn, in het filter is daar niets van te zien, zou dat dan ook benzineresidu zijn?
ik begin nu eigenlijk te denken dat de loodvervanger gewoon de laatste vervuiling aan het losweken is
rijd al anderhalf jaar nu gewoon op euro95 en dat is geen enkel probleem
daarvoor kon ik de gelode super gewoon nog bij de pomp krijgen

ik kreeg alleen zo'n flesje en dacht ach baat het niet dan.......
in de carb heeft nog wel heel lang resten van opgedroogde benz.(bruine kalkachtige aanslag) gezeten
zou het kunnen dat die nu opeens oplossen cq loslaten
en dat die de verstoppingen veroorzaken
er ligt ook de hele tijd wel wat zanderigs in de vlotterkamer maar dan heel fijn, in het filter is daar niets van te zien, zou dat dan ook benzineresidu zijn?
ik begin nu eigenlijk te denken dat de loodvervanger gewoon de laatste vervuiling aan het losweken is

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Re: problemen door loodvervanger!?
verkeerde plek, want als het filter verstopt raakt blijft je brandstofpomp doorpompen en kan door de opgebouwde druk de benzineslang tussen pomp en filter scheuren en wordt de benzine op je hete uitlaat gepompt.brammie schreef:er zit een vers benzinefilter 5cm voor de carb
beter is het filter voor de pomp te plaatsen, is lastiger bereikbaar maar echt een betere oplossing. bij mij zit hij langs het chassis vlak voordat de benzineleiding omhoog loopt. vastgezet met een tywrap.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
De plaats van het benzinefilter is iets off topic. Supercees heeft wel gelijk met de plaats van het benzinefilter maar is er vergeten bij te vertellen dat je dan wel een filter met een een behuizing van metaal moet hebben die tegen steenslag bestand is. Het is riskant om een plastic filter onder de motor te plaatsen.
Ik schat dat meer dan de helft van de eendenrijders het benzinefilter voor de carb gemonteerd heeft in de slang tussen de benzinepomp en de carb. Zo'n slechte plek blijkt het dus niet te zijn.
Ik schat dat meer dan de helft van de eendenrijders het benzinefilter voor de carb gemonteerd heeft in de slang tussen de benzinepomp en de carb. Zo'n slechte plek blijkt het dus niet te zijn.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
welnee plastic gaat prima. dat is best een bestendig plastig en in ik heb m zo'n beetje langsde chassis poot tussen de flensen. dan steekt er weinig uit en het zit voor de wielen dus zoveel stenen zullen er niet tegen aan springen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
een 2cv heeft helemaal geen filter nodig
en anders zou je hem het beste zo dicht mogelijk op de tank moeten zetten
maar dat is niet het probleem jongens.
voorlopig prutteld hij weer heerlijk stationair
en anders zou je hem het beste zo dicht mogelijk op de tank moeten zetten

maar dat is niet het probleem jongens.
voorlopig prutteld hij weer heerlijk stationair
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
goed, monteer jij lekker geen filter (a 3 euro)
ik heb voor die tijd 2 keer stil gestaan met een vuiltje in mn carb. had een afspraak en toen kon ik lekker aan mn auto sleutelen en stinkend naar de benzine aankomen op mn afspraak.
maar. wat jij wilt joh
en zo dicht mogelijk bij de tank is ook niet echt slim. in theorie zou er daarna geen vuil in de benzine kunnen komen, maar een keer je leiding vast en los en hoppa
ik heb voor die tijd 2 keer stil gestaan met een vuiltje in mn carb. had een afspraak en toen kon ik lekker aan mn auto sleutelen en stinkend naar de benzine aankomen op mn afspraak.
maar. wat jij wilt joh
en zo dicht mogelijk bij de tank is ook niet echt slim. in theorie zou er daarna geen vuil in de benzine kunnen komen, maar een keer je leiding vast en los en hoppa
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ho hoKulio schreef:De plaats van het benzinefilter is iets off topic. Supercees heeft wel gelijk met de plaats van het benzinefilter maar is er vergeten bij te vertellen dat je dan wel een filter met een een behuizing van metaal moet hebben die tegen steenslag bestand is. Het is riskant om een plastic filter onder de motor te plaatsen.
Ik schat dat meer dan de helft van de eendenrijders het benzinefilter voor de carb gemonteerd heeft in de slang tussen de benzinepomp en de carb. Zo'n slechte plek blijkt het dus niet te zijn.
Dat is de slechtste plek voor het filter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het filter zit soms 15mm van het spruitstuk van een paar honderd graden.
Als er iets losschiet bij hoge temperaturen vliegt alles direct in de fik. En het zal de eerste niet zijn.
Bij de 2cv Club trekken we bij een magazijndag altijd de kap open, gelukkig zit er maar bij 1 op de 10 op die plaats een brandstoffilter filter.
Dat verwijderen we altijd en vervangen de benzineleiding.
Als je al een filter wilt monteren dan op de eerder genoemde plek naast het chassis bij je koplampsteun.
Daar zit een metalen pijpje en daar kun je hem tussenzetten.
Het filtertje zit dan voor je voorwiel, dus steenslag op die plek is redelijk onwaarschijnlijk!
Maar hoe dan ook, plaats geen brandstof filter naast je spruitstuk!!
ga ff zitten en neem rustig een kop koffiedyane_maniac schreef:goed, monteer jij lekker geen filter (a 3 euro)
ik heb voor die tijd 2 keer stil gestaan met een vuiltje in mn carb. had een afspraak en toen kon ik lekker aan mn auto sleutelen en stinkend naar de benzine aankomen op mn afspraak.
maar. wat jij wilt joh
dan praten we er even over want ik voel een hoop frustratie hier

val je me nou ergens mee aan?
of is dat gewoon je taal gebruik?
ik heb al meerdere malen gezegt dat de plaats van het filter niet het probleem is!!
jullie dweilen een eind offtopic en als je niks nuttigs over mijn probleem tbv de eend te melden hebt.........
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin