slecht starten
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
slecht starten
ik was een tijdje gelede gaan rijden met mn 2cv.
als ik m afzette en tijdje daarna weer starte kwam ik erachter dan hij slechter en slechter rond ging maar starte toch.. maar op den duur na 4/5 keer af en aan gezet te hebben starte hij niet meer, toen met een paar man geduwd en sloeg meteen aan de gang..
daarna een tijdje stil gestaan te hebben weer mee aan de gang, niks problemen meer gehad, ondertussen nog een dikke 750km gerede, alles zonder problemen...
en vandaag weer hetzelfde, hij ging weer moeilijker en moeilijker aan de gang en ik wou hier thuis weer vertrekken en weer niet aan de gang te krijgen..
net of de batterij leeg liep, toen aan de gang geduwd, de batterij geeft met draaiende motor +-14v dus denk niet dat de alternator slecht is...
zou dit met de stroomregelaar ofzo te maken kunnen hebben dat aan de batterij zit?
als ik m afzette en tijdje daarna weer starte kwam ik erachter dan hij slechter en slechter rond ging maar starte toch.. maar op den duur na 4/5 keer af en aan gezet te hebben starte hij niet meer, toen met een paar man geduwd en sloeg meteen aan de gang..
daarna een tijdje stil gestaan te hebben weer mee aan de gang, niks problemen meer gehad, ondertussen nog een dikke 750km gerede, alles zonder problemen...
en vandaag weer hetzelfde, hij ging weer moeilijker en moeilijker aan de gang en ik wou hier thuis weer vertrekken en weer niet aan de gang te krijgen..
net of de batterij leeg liep, toen aan de gang geduwd, de batterij geeft met draaiende motor +-14v dus denk niet dat de alternator slecht is...
zou dit met de stroomregelaar ofzo te maken kunnen hebben dat aan de batterij zit?
Bobines krijgen wel heel vaak de schuld op dit forum. Deze keer hebben we kennelijk te maken met een aanduwbobine. Toch zou ik het in de eerste plaats in het laadcircuit zoeken. Accuklemmen schoon en goed vast? Goede massaverbindingen aan de versnellingsbak en het schutbord? Geen losvaste verbindingen achterop de startmotor en de dynamo? Contactslot oké? (effe omzeilen met een draadje om defecte contactrol uit te sluiten) Aansluitingen spanningsregelaar schoon?
Enne: klemmen de kleine aansluitingen op de bobine nog goed?
Enne: klemmen de kleine aansluitingen op de bobine nog goed?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
dit ga ik morge allemaal checken maar normaal zit dat allemaal goed vast.achtpeter schreef:Bobines krijgen wel heel vaak de schuld op dit forum. Deze keer hebben we kennelijk te maken met een aanduwbobine. Toch zou ik het in de eerste plaats in het laadcircuit zoeken. Accuklemmen schoon en goed vast? Goede massaverbindingen aan de versnellingsbak en het schutbord? Geen losvaste verbindingen achterop de startmotor en de dynamo? Contactslot oké? (effe omzeilen met een draadje om defecte contactrol uit te sluiten) Aansluitingen spanningsregelaar schoon?
Enne: klemmen de kleine aansluitingen op de bobine nog goed?
is het dit niet dan komt er een nieuwe batterij in,
en k zit zelfs te denken ineens alles nieuw.
-batterij
-stroomverdeler
-dynamo
-starter
-bobine
het is namelijk al allemaal zo oud en is nog nooit vervangen geweest door mij...(enkel de starter en dynamo) maar da zijn er ook nog die we hadden liggen...