Ergens rond 1975 kocht ik voor een prikkie mijn eerste eend.
De vorige auto was gestolen en helaas alleen WA verzekerd.
Nog nooit een gemakkelijkere auto gehad.
Soms wat startproblemen, maar, met behulp van een hamer of een colaflesje, op de startmotor te tikken deed 'ie het weer.
Een veel voorkomend verschijnsel was ook het losraken van stekkertjes.
Of van het contactslot of van de bobine.
Dus dat was altijd het eerste (en laatste) waarnaar je keek.
In de loop der jaren heb ik er zo een stuk of 10 gehad waaronder ook een Dyane en een Ami.
Deze laatste was voor de motor. Die werd in een AZU gezet.
Daar moest echter wel de voetplaat met de pedalen voor veranderd worden, want dat paste allemaal niet zo lekker.
Overigens. Met het luchtfilter erop ging de motorkap niet meer dicht.
De laatste was een nieuwe! in '81.
Tja, en als je zo'n eendje ziet rijden..... Ik zou er zo weer een willen hebben.
Een AK 400 dan. Maar helaas. De omstandigheden verhinderen dat.
Ik hou me alleen nog bezig met auto's op schaal.
Meer speciaal 1/87 (H0 treinenschaal)
Groeten,
Cor
AKA DutchArt