stoelen
-
- Veelvuldig poster
stoelen
ik wil andere stoelen in de eend monteren. Liefst uit een 2-deurs auto (ivm instap) Ben vandaag naar een 106 gaan kijken maar die heeft een slee aan de deurzijde tegen de dorpel gemonteerd. Welke stoelen (behalve de BX/CX) komen in aanmerking voor montage in de 2cv..? Weet uiteraard dat er een extra frame-pje gemaakt moet worden.....
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
-
- Veelvuldig poster
De twingo stoeltjes met dito achterbank heb ik wel eens voorbij zien komen inderdaad. Een eend met tweedelig neerklapbare achterbank. geweldig.
Daarnaast zou je ook kunnen denk aan jumper of berlingo stoelen.
Zitten goed en pasten in mijn pickup met eigen gemaakt stoelframe perfect. Bij mijn berlingo zijn de stoelframes/sledes ook nog wel te gebruiken met aanpassing van de voorste bevestigingslip. Die bij de berlingo haaks is en bij de eend vlak op de vloer zou moeten.
Succes
Daarnaast zou je ook kunnen denk aan jumper of berlingo stoelen.
Zitten goed en pasten in mijn pickup met eigen gemaakt stoelframe perfect. Bij mijn berlingo zijn de stoelframes/sledes ook nog wel te gebruiken met aanpassing van de voorste bevestigingslip. Die bij de berlingo haaks is en bij de eend vlak op de vloer zou moeten.
Succes
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
in mijn auto zaten stoelen uit een oude volvo/daf... paste prima, maar ik wilde originele, dus heb er iemand anders blij mee gemaakt. Misschien nog te vinden op een sloop? maar zullen niet meer de nieuwste zijn 
past iets uit een smart niet? die zijn ook niet zo breed.

past iets uit een smart niet? die zijn ook niet zo breed.
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Veelvuldig poster
Ik vraag me af wat er aan die stoelen mankeert dat je er andere in wil zetten?
Vaak zijn een stel nieuwe rubbers en een stukje schuimrubber al voldoende om weer rechtop te zitten en ook heel wat beter...
Voor het oog kun je ook nog een mooi (gordijn) stofje uit kiezen en daar mooie hoezen van maken, erg apart en erg leuk ( heeft niemand)
Vaak zijn een stel nieuwe rubbers en een stukje schuimrubber al voldoende om weer rechtop te zitten en ook heel wat beter...
Voor het oog kun je ook nog een mooi (gordijn) stofje uit kiezen en daar mooie hoezen van maken, erg apart en erg leuk ( heeft niemand)
met eendige groeten,
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb bx stoeen in mijn eend en het verschil met de originele stoelen op een lange rit is echt enorm,... Daarnaast zit ik er iets lager door in de eend wat prettig is met mijn lengte!hobbes schreef:Ik vraag me af wat er aan die stoelen mankeert dat je er andere in wil zetten?

2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
En cx stoelen zijn echt super in een eend weet ik uit jarenlange ervaring. Scheur je zo mee europa door.
Bx stoelen (type 2 die het meest te vinden zijn) zijn net wat steviger, maar voelen wat hard aan op den duur.....
Bx stoelen (type 2 die het meest te vinden zijn) zijn net wat steviger, maar voelen wat hard aan op den duur.....
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed