slecht starten na vakantie
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Berichten: 360
- Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
- Locatie: Purmerend
slecht starten na vakantie
Gisteren kwam ik terug van vakantie en wilde ik de eend starten. De startmotor draaide wel, maar ze wilde maar niet aanslaan. Op gas gepompt en choke uit. Was bang dat ze zou verzuipen, maar nog niets. Even uurtje gewacht en weer geprobeerd. Helaas niets. Bougies zagen er goed uit en ik wilde zo graag haar motortje weer horen pruttelen. Toch maar wegenwacht gebeld. Hij glimlachte bij het zien van mijn eend. Die gaan we weer tot leven wekken meneer, zei hij. Ik was 2 weken op vakantie in Curacao en in die eerste week was het hier erg warm. Daardoor bleek de benzine verdampt uit mijn motor. Dat kreeg ie niet met al dat gepomp weer goed. Met remreiniger gaf hij een pufje in mijn luchtfilter en bamf sloeg hij aan in 2 keer! Er zit ether in zei hij. Maar niet zomaar doen, want je motor krijgt een klap, zei hij. Diep respect voor deze man! Gelukkig start mijn eenden cursus in september, want zo kan het niet langer.
Gris Cormoran 1985 genaamd Brigitte
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
er is al een topic over het niet willen starten na twee, drie weken stilstand:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11778
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11778
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- gelemotor
- Regelmatige poster
- Berichten: 467
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
- Locatie: Beverwijk
Ik zou hem gaan vervangen.....hij had genoeg op moeten pompen.AZL57 schreef:kan zijn dat je pomp niet meer optimaal is.
Zelf heb ik het net ervaren dat het op een gegeven moment op is met de pomp.
Het gaat heel geleidelijk, maar als je er goed op let , merk je dat de startprocedure steeds meer tijd en aandacht gaat kosten.
Inmiddels niet meer problemen gehad ??
Gr, Luc
Duck your life
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Berichten: 360
- Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
- Locatie: Purmerend
Mijn ouwe (oud sleepbootkaptein) heeft mij vroeger geleerd dat je zo min mogelijk snuif (spuitbus met licht ontbrandbaar spul) moet gebruiken, want je motor raakt er verslaafd aan! Nu klopt dat natuurlijk niet, maar er zit een kern van waarheid in. Met de spuitbus maskeer je het werkelijke startprobleem. Dit los je niet op en uiteindelijk start je motor alleen nog maar op snuif. Of het echt slecht voor je motor is durf ik niet te zeggen. De verbrandings eigenschappen zijn wel anders van dat spul.
het is niet abnormaal dat je benzinepompt het niet meer trekt als het niveau in de leiding ook zakt tot onder het niveau van de pomp. En dat gebeurt ook soms als je benzinepomp nog goed is.
Een oplossing als ze regelmatig stil staat is net onder je benzinepomp een terugslagklepje tussen de leiding te zetten. Heb ik ook gedaan, en nu start hij zonder zorgen na weken stilstaan (al gebeurt dat niet vaak ).
Een oplossing als ze regelmatig stil staat is net onder je benzinepomp een terugslagklepje tussen de leiding te zetten. Heb ik ook gedaan, en nu start hij zonder zorgen na weken stilstaan (al gebeurt dat niet vaak ).