Pagina 1 van 1

slecht starten na vakantie

Geplaatst: za 1 sep, 2012 21:21
door Peter Parker
Gisteren kwam ik terug van vakantie en wilde ik de eend starten. De startmotor draaide wel, maar ze wilde maar niet aanslaan. Op gas gepompt en choke uit. Was bang dat ze zou verzuipen, maar nog niets. Even uurtje gewacht en weer geprobeerd. Helaas niets. Bougies zagen er goed uit en ik wilde zo graag haar motortje weer horen pruttelen. Toch maar wegenwacht gebeld. Hij glimlachte bij het zien van mijn eend. Die gaan we weer tot leven wekken meneer, zei hij. Ik was 2 weken op vakantie in Curacao en in die eerste week was het hier erg warm. Daardoor bleek de benzine verdampt uit mijn motor. Dat kreeg ie niet met al dat gepomp weer goed. Met remreiniger gaf hij een pufje in mijn luchtfilter en bamf sloeg hij aan in 2 keer! Er zit ether in zei hij. Maar niet zomaar doen, want je motor krijgt een klap, zei hij. Diep respect voor deze man! Gelukkig start mijn eenden cursus in september, want zo kan het niet langer.

Geplaatst: zo 2 sep, 2012 08:18
door Bertje Beige
Mooi dat ie het weer doet, maar na 2 weken stil stand hoort ze het gewoon te doen, als de brandstof in de carbu verdamd zou zijn (:roll: ) moet de brandstofpomp de carbu gewoon weer vol moeten pompen met verse brandstof uit de tank :wink: !

Geplaatst: zo 2 sep, 2012 09:42
door supercees
er is al een topic over het niet willen starten na twee, drie weken stilstand:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11778

Geplaatst: zo 2 sep, 2012 20:24
door achtpeter
Had je eend dan ook meegenomen op vakantie!

Geplaatst: ma 3 sep, 2012 20:21
door AZL57
kan zijn dat je pomp niet meer optimaal is.

Geplaatst: di 4 sep, 2012 07:28
door Kulio
De wegenwacht zei:
Maar niet zomaar doen, want je motor krijgt een klap.
Daar geloof ik niets van. Je spuit gewoon een brandbaar mengsel op een andere manier in. Ik doe het ook een enkele keer met een spuitbus remmenreiniger. ':D'

Geplaatst: wo 26 dec, 2012 11:05
door gelemotor
AZL57 schreef:kan zijn dat je pomp niet meer optimaal is.
Ik zou hem gaan vervangen.....hij had genoeg op moeten pompen.
Zelf heb ik het net ervaren dat het op een gegeven moment op is met de pomp.
Het gaat heel geleidelijk, maar als je er goed op let , merk je dat de startprocedure steeds meer tijd en aandacht gaat kosten.

Inmiddels niet meer problemen gehad ??

Gr, Luc

Geplaatst: wo 26 dec, 2012 16:22
door Peter Parker
Ik heb inderdaad de pomp maar vervangen. Het gaat wel beter, maar nog niet ideaal. Ze staat nu in de stalling dus ik vrees het voorjaar...

Geplaatst: wo 26 dec, 2012 17:21
door Lurch
Mijn ouwe (oud sleepbootkaptein) heeft mij vroeger geleerd dat je zo min mogelijk snuif (spuitbus met licht ontbrandbaar spul) moet gebruiken, want je motor raakt er verslaafd aan! :wink: Nu klopt dat natuurlijk niet, maar er zit een kern van waarheid in. Met de spuitbus maskeer je het werkelijke startprobleem. Dit los je niet op en uiteindelijk start je motor alleen nog maar op snuif. Of het echt slecht voor je motor is durf ik niet te zeggen. De verbrandings eigenschappen zijn wel anders van dat spul.

Geplaatst: do 27 dec, 2012 16:24
door rode geit
het is niet abnormaal dat je benzinepompt het niet meer trekt als het niveau in de leiding ook zakt tot onder het niveau van de pomp. En dat gebeurt ook soms als je benzinepomp nog goed is.

Een oplossing als ze regelmatig stil staat is net onder je benzinepomp een terugslagklepje tussen de leiding te zetten. Heb ik ook gedaan, en nu start hij zonder zorgen na weken stilstaan (al gebeurt dat niet vaak :-) ).