Roest op....... jawel het chassis
Roest op....... jawel het chassis
Vandaag de eend laten keuren en er zeer goed vanaf gekomen. Echter zijn er wat roestplekken op de onderplaat van het chassis geconstateerd. Nog te goed om te lassen maar er moet voor de winter wel wat aan gebeuren. Het zijn wat roestpitten van binnenuit waarvan sommigen bijna door zijn.
Hoe te handelen? Owatrol behandeling met hoge druk?
Alle advies is welkom dus.
Gegroet
Hoe te handelen? Owatrol behandeling met hoge druk?
Alle advies is welkom dus.
Gegroet
Gecertificeerd Eendoloog (Conjunctus Viribus)
C'est la tone que fait la musique.
-
- Regelmatige poster
Het is bij de eendenwacht geconstateerd. Zoals ik al zei was het nog te goed om meteen het lasapparaat erop te zetten maar Alfred zei wel dat er iets aan gedaan moest worden; owatrol, tectyl ed. Het mooiste zou zijn om het chassis aan de binnenkant te bekijken om gerichter te werk te gaan. Misschien beter dan de hele blikken doos vol te spuiten met owatrol(?)
Voor zover ik weet is het chassis pas een jaar of 5-6 oud.
Voor zover ik weet is het chassis pas een jaar of 5-6 oud.
-
- Heavy user
Ik heb de mijne volgespoten met owatrol. Gewoon met een compressor van de bouwmarkt, en zon goedkope spuitbeker. Hier zie je een foto: http://www.wepsite.net/bamos/popup/eend ... assis3.jpg Het lijkt een beetje wazig, maar das de owatrol damp... In mijn garagebox roest voorlopig helemaal niks meer 

De enige optie is dus met een compressor? Ik zat ook nog te denken aan een normale oliespuit en 2 assteunen. Eerst de ene kant omhoog en vol laten lopen, de dag erop de andere kant omhoog voor hetzelfde. In ieder geval bedankt voor de tip
Roest aan de onderkant of bovenkant duidt er op dat het binnenin al wat krokant is. Mooiste is dat de onderplaat er af geslepen wordt en dat dan de balken intern gerestaureerd worden en dan de plaat weer dichtlassen. ALs het chassis nog niet geknikt is zou ik er niet te lang mee wachten. Een nieuw chassis is duurder. Hieronder een plaatje hoe de interne balken er uit kunnen zien voor en na restauratie.

La vie est belle.
-
- Heavy user
-
- Heavy user
-
- Heavy user
Nee alleen de onderplaat is wat roestig op sommige punten. De dragende delen zijn nog okeeHandjes schreef:Roest aan de onderkant of bovenkant duidt er op dat het binnenin al wat krokant is. Mooiste is dat de onderplaat er af geslepen wordt en dat dan de balken intern gerestaureerd worden en dan de plaat weer dichtlassen. ALs het chassis nog niet geknikt is zou ik er niet te lang mee wachten. Een nieuw chassis is duurder. Hieronder een plaatje hoe de interne balken er uit kunnen zien voor en na restauratie.
-
- Regelmatige poster