Versnellingsbakolie?
-
- Regelmatige poster
Versnellingsbakolie?
Ik heb een aantal maanden geleden m'n kapotte versnellingsbak vervangen voor een andere, daar bij de nieuwe het oliepeil gecontroleerd en 100ml bijgevuld. Nou had ik een aantal weken geleden ineens last van rare geluiden uit de bak, olie bijgevuld om te kijken of er genoeg inzat, ging er de complete fles in! Helemaal droog dus!
Nou is het geluid wat ik toentertijd had weer terug Nu ben ik bang dat het dus weer het oliepeil is, maar het gekke is dat de bak nergens lekt! Hij staat doordeweeks stil, dan zou je toch olie op de grond moeten zien liggen. Ook geen lekkage rondom de bak en tijdens het rijden ruik ik ook niks vreemds.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik word er gek van aangezien ik waarschijnlijk binnenkort weer de bak kan gaan vervangen....
Nou is het geluid wat ik toentertijd had weer terug Nu ben ik bang dat het dus weer het oliepeil is, maar het gekke is dat de bak nergens lekt! Hij staat doordeweeks stil, dan zou je toch olie op de grond moeten zien liggen. Ook geen lekkage rondom de bak en tijdens het rijden ruik ik ook niks vreemds.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik word er gek van aangezien ik waarschijnlijk binnenkort weer de bak kan gaan vervangen....
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
Je hebt kans dat hij het eruit gooit als je rijdt, de viscositeit is lager dus het druppelt dan snel weg en als je stilstaat zie je dan dus niets.
Het moet natuurlijk ergens blijven....
Is het ontluchtingsgaatje bovenop de bak open?
Hij zou kunnen zweten als dat gaatje dicht zit, vooral tijdens rijden en dan loopt het dus iid meteen weg.
Ik zou eerst dat gaatje controleren.
Succes!
Het moet natuurlijk ergens blijven....
Is het ontluchtingsgaatje bovenop de bak open?
Hij zou kunnen zweten als dat gaatje dicht zit, vooral tijdens rijden en dan loopt het dus iid meteen weg.
Ik zou eerst dat gaatje controleren.
Succes!
- 2cvzeeland
- Regelmatige poster