Contactpuntstel-les in Breda
Contactpuntstel-les in Breda
Hallo,
Ik ben al een tijdje een stiekeme lezer op dit forum en heb vorige week besloten een account aan te maken.
Er is een heel hoofdstuk gewijd aan het stellen van de contactpuntjes en het vervangen van de condensator, dat heb ik uitgeprint, onder mijn hoofdkussen gelegd, mee naar de wc genomen, van a tot z gelezen..
Het lijkt me een werkje wat uitvoerbaar is. Maar! Ik heb koudwatervrees. Toen ik gisteren de ventilator en het rubberen flapje verwijderde zag ik het spulletje zitten en dacht ik: dit krijg ik nooit meer fatsoenlijk in elkaar.
Kortom, is er iemand in de buurt van Breda die in ruil voor bijvoorbeeld een bak bier of een goeie fles wijn met mij de punten wil vervangen en het me wil leren voortaan zelf te doen? Het is een klusje wat vrij regelmatig dient te gebeuren en niet uit gierigheid, maar gewoon omdat ik het niet kan hebben dat ik iets niet zelf kan wil ik dit graag leren. En in de praktijk pak je dit volgens mij makkelijker op dan vanaf papier.
Als iemand zich genegen voelt mij te helpen dan hoor ik dat graag (via PM)!
Groeten!
Ik ben al een tijdje een stiekeme lezer op dit forum en heb vorige week besloten een account aan te maken.
Er is een heel hoofdstuk gewijd aan het stellen van de contactpuntjes en het vervangen van de condensator, dat heb ik uitgeprint, onder mijn hoofdkussen gelegd, mee naar de wc genomen, van a tot z gelezen..
Het lijkt me een werkje wat uitvoerbaar is. Maar! Ik heb koudwatervrees. Toen ik gisteren de ventilator en het rubberen flapje verwijderde zag ik het spulletje zitten en dacht ik: dit krijg ik nooit meer fatsoenlijk in elkaar.
Kortom, is er iemand in de buurt van Breda die in ruil voor bijvoorbeeld een bak bier of een goeie fles wijn met mij de punten wil vervangen en het me wil leren voortaan zelf te doen? Het is een klusje wat vrij regelmatig dient te gebeuren en niet uit gierigheid, maar gewoon omdat ik het niet kan hebben dat ik iets niet zelf kan wil ik dit graag leren. En in de praktijk pak je dit volgens mij makkelijker op dan vanaf papier.
Als iemand zich genegen voelt mij te helpen dan hoor ik dat graag (via PM)!
Groeten!
Je kunt ook overwegen er electronische ontsteking in te (laten) zetten, dan ben je meteen af van het puntjes vervangen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Welkom hier
Electronische ontsteking is een optie, maar deze man moet alleen maar even worden voorgedaan hoe punten vervangen en/of gesteld moeten worden, en als ik in de buurt van Breda woonde had ik dat met alle plezier eens willen doen.
Moeilijk is het niet, maar soms is meekijken veel duidelijker dan vanuit een boekje.
Mij mijn acadiane zit echter ook een electronische ontsteking, want het is wel zo dat je bij een Eend sneller bij de puntje's bent dan bij een dyane.....
Electronische ontsteking is een optie, maar deze man moet alleen maar even worden voorgedaan hoe punten vervangen en/of gesteld moeten worden, en als ik in de buurt van Breda woonde had ik dat met alle plezier eens willen doen.
Moeilijk is het niet, maar soms is meekijken veel duidelijker dan vanuit een boekje.
Mij mijn acadiane zit echter ook een electronische ontsteking, want het is wel zo dat je bij een Eend sneller bij de puntje's bent dan bij een dyane.....
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
Gisteren met hulp van een mede-forummer de punten vervangen. Volgens mij redelijk succesvol, aangezien de auto een stuk beter trekt.
Alleen heeft hij nu ineens heel af en toe een plof in de uitlaat, houdt hij soms in en loopt hij na een lange rit stationair een stuk slechter. Hij sukkelt als het ware in slaap en de eend is met geen mogelijkheid meer te starten (in zijn 2, voet op de koppeling, aanduwen en koppeling los laten ging wel)
Ik heb hier en daar gelezen dat een nieuwe condensator niet altijd een verbetering hoeft te zijn.. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?
Alleen heeft hij nu ineens heel af en toe een plof in de uitlaat, houdt hij soms in en loopt hij na een lange rit stationair een stuk slechter. Hij sukkelt als het ware in slaap en de eend is met geen mogelijkheid meer te starten (in zijn 2, voet op de koppeling, aanduwen en koppeling los laten ging wel)
Ik heb hier en daar gelezen dat een nieuwe condensator niet altijd een verbetering hoeft te zijn.. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
Okay, ik werd er helemaal ziek van, dus ben vanmorgen naar de 2cv garage gereden hier in Breda. De puntjes stonden iets te strak afgesteld, en hij spoot te weinig benzine in de carburateur en dat heeft hij beter afgesteld. Allemaal voor € 0 wat natuurlijk een belachelijk goede service is in mijn ogen. Beter dan dit heeft de auto nog niet gereden dus ik ben er hartstikke blij mee.
Nog steeds krijg ik hem bij een warme motor (+ 20km rijden, daar onder wel) niet gestart, en ik heb een nieuwe bobine bij de garage besteld. Zal online vast goedkoper zijn maar als je zo wordt geholpen gun je die garage de verkoop van de bobine. (Althans ik)
Hopelijk is het dan opgelost.
En JB bedankt voor je hulp zaterdag, we hadden het voor 90% goed gedaan, de ideale afstelling is ruim bij 0,4 en schurend bij 0,45. Wij hadden hem op schurend bij 0,4 staan.
Nog steeds krijg ik hem bij een warme motor (+ 20km rijden, daar onder wel) niet gestart, en ik heb een nieuwe bobine bij de garage besteld. Zal online vast goedkoper zijn maar als je zo wordt geholpen gun je die garage de verkoop van de bobine. (Althans ik)
Hopelijk is het dan opgelost.
En JB bedankt voor je hulp zaterdag, we hadden het voor 90% goed gedaan, de ideale afstelling is ruim bij 0,4 en schurend bij 0,45. Wij hadden hem op schurend bij 0,4 staan.