Contactpuntstel-les in Breda

Guro

Contactpuntstel-les in Breda

Bericht door Guro » za 15 sep, 2012 17:47

Hallo,

Ik ben al een tijdje een stiekeme lezer op dit forum en heb vorige week besloten een account aan te maken.
Er is een heel hoofdstuk gewijd aan het stellen van de contactpuntjes en het vervangen van de condensator, dat heb ik uitgeprint, onder mijn hoofdkussen gelegd, mee naar de wc genomen, van a tot z gelezen..

Het lijkt me een werkje wat uitvoerbaar is. Maar! Ik heb koudwatervrees. Toen ik gisteren de ventilator en het rubberen flapje verwijderde zag ik het spulletje zitten en dacht ik: dit krijg ik nooit meer fatsoenlijk in elkaar.

Kortom, is er iemand in de buurt van Breda die in ruil voor bijvoorbeeld een bak bier of een goeie fles wijn met mij de punten wil vervangen en het me wil leren voortaan zelf te doen? Het is een klusje wat vrij regelmatig dient te gebeuren en niet uit gierigheid, maar gewoon omdat ik het niet kan hebben dat ik iets niet zelf kan wil ik dit graag leren. En in de praktijk pak je dit volgens mij makkelijker op dan vanaf papier.

Als iemand zich genegen voelt mij te helpen dan hoor ik dat graag (via PM)!

Groeten!

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » za 15 sep, 2012 21:56

Je kunt ook overwegen er electronische ontsteking in te (laten) zetten, dan ben je meteen af van het puntjes vervangen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 16 sep, 2012 01:52

doe er een 123 in (evt met hulp) en je bent overal vanaf, motortje loopt perfect en nooit meer gedoe, is niet geheel orgineel als je dat zou willen, maar wel een perfect systeem

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 16 sep, 2012 08:35

Welkom hier :D

Electronische ontsteking is een optie, maar deze man moet alleen maar even worden voorgedaan hoe punten vervangen en/of gesteld moeten worden, en als ik in de buurt van Breda woonde had ik dat met alle plezier eens willen doen.
Moeilijk is het niet, maar soms is meekijken veel duidelijker dan vanuit een boekje.
Mij mijn acadiane zit echter ook een electronische ontsteking, want het is wel zo dat je bij een Eend sneller bij de puntje's bent dan bij een dyane.....
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Guro

Bericht door Guro » zo 16 sep, 2012 08:46

Bedankt voor de reacties jongens, 123 is wel een streven, maar er moet meer aan de auto gebeuren waardoor ik het spenderen een beetje verdeel zeg maar. En inderdaad, even mee kijken of samen uitvogelen is makkelijker dan van een papiertje lezen..

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 495
Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50

Bericht door Joey_Brinkmann » zo 16 sep, 2012 13:21

ik kan wel een keer langs komen, zodra mn dyane weer rijdt. ik woon vlak bij eindhoven dus zo ver is het niet. =]

Guro

Bericht door Guro » zo 23 sep, 2012 19:30

Gisteren met hulp van een mede-forummer de punten vervangen. Volgens mij redelijk succesvol, aangezien de auto een stuk beter trekt.
Alleen heeft hij nu ineens heel af en toe een plof in de uitlaat, houdt hij soms in en loopt hij na een lange rit stationair een stuk slechter. Hij sukkelt als het ware in slaap en de eend is met geen mogelijkheid meer te starten (in zijn 2, voet op de koppeling, aanduwen en koppeling los laten ging wel)
Ik heb hier en daar gelezen dat een nieuwe condensator niet altijd een verbetering hoeft te zijn.. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 24 sep, 2012 18:48

plof in de uitlaat is geloof ik een te arm mengsel en wat ik me nog bedacht, heb de de accupool nog goed aangedraait??
J B

just drive like you stole it

Guro

Bericht door Guro » ma 24 sep, 2012 20:27

Ik heb goed geluisterd, en het is in het luchtfilter. Van het weekend maar weer even goed kijken. Ik kan me echt niet voorstellen dat we de puntjes verkeerd hebben afgesteld.

Accupool zit muurvast :)

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » ma 24 sep, 2012 22:31

plof in de carburateur die je dan in het luchtgilter hoort zou een te rijk mengsel zijn
J B

just drive like you stole it

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » ma 24 sep, 2012 23:16

of je ontsteking staat niet helemaal op tijd

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 25 sep, 2012 07:36

dat zou goed mogelijk zijn gezien ze net opnieuw gesteld is
J B

just drive like you stole it

Guro

Bericht door Guro » di 25 sep, 2012 12:44

Okay, ik werd er helemaal ziek van, dus ben vanmorgen naar de 2cv garage gereden hier in Breda. De puntjes stonden iets te strak afgesteld, en hij spoot te weinig benzine in de carburateur en dat heeft hij beter afgesteld. Allemaal voor € 0 wat natuurlijk een belachelijk goede service is in mijn ogen. Beter dan dit heeft de auto nog niet gereden dus ik ben er hartstikke blij mee.
Nog steeds krijg ik hem bij een warme motor (+ 20km rijden, daar onder wel) niet gestart, en ik heb een nieuwe bobine bij de garage besteld. Zal online vast goedkoper zijn maar als je zo wordt geholpen gun je die garage de verkoop van de bobine. (Althans ik)
Hopelijk is het dan opgelost.

En JB bedankt voor je hulp zaterdag, we hadden het voor 90% goed gedaan, de ideale afstelling is ruim bij 0,4 en schurend bij 0,45. Wij hadden hem op schurend bij 0,4 staan.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 25 sep, 2012 13:35

En leer nu in tegenstelling van jb dat ploffen in de uitlaat komt van onverbrande benzine in de uitlaat(geen vonk gehad) en ploffen in de carburator is benzine te kort

hetwrak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 173
Lid geworden op: zo 14 aug, 2011 15:53
Locatie: Elahuizen
Contacteer:

Bericht door hetwrak » di 25 sep, 2012 13:53

Als de punten goed staan en de bobine niet warm wordt, kan het dan niet zo zijn dat je kleppen niet goed gesteld staan?

Plaats reactie