Ruilen voor liefhebbers.
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ruilen voor liefhebbers.
Beste mede-liefhebbers,
Afgelopen jaar heb ik veel geknutseld aan mijn eend en heb ik verschillende onderdelen (nieuw) gekocht. Op zich geen probleem, maar gezien de grote hoeveelheid gebruikte onderdelen die er nog in schuren ligt, best jammer. Maar als je iets nodig hebt, vind het dan maar snel en goedkoop. Dat lukt meestal niet...
Nu kocht ik vorige week van een gepensioneerde eendensloper een berg gebruikte onderdelen. Heel veel heb ik weggegooid, maar heel veel is goed bruikbaar en wat bleek: 8 onderdelen die ik afgelopen jaar (nieuw) had vervangen zaten er tussen,.... :S
Nu ben ik een echte liefhebber en wil graag bijdragen aan het behoud van het straatbeeld met klassieke Citroens. Ik zit nu met een voorraad onderdelen die ik niet volledig zal gaan gebruiken en dat wil ik graag delen.
Wat ik zo leuk vind aan de 2cv-scene, is dat alles redelijk relaxt is. Regelmatig worden onderdelen voor flessen wijn of kratjes bier aangeboden. Ik wil dit stimuleren en aan bijdragen nu ik ook meer onderdelen heb dan ik hebben kan. Daarom bied ik de onderdelen aan voor kleine prijzen of te ruil. Het leek me handig om daarbij bedragen te gebruiken waar wij ook papiergeld in hebben: 0,5,10,20 of 50 Euro.
Nu heb ik dit bericht hier niet alleen neergezet om bekendheid aan mijn aangeboden onderdelen te geven, maar ook omdat ik dit 'ruilen voor liefhebbers' een naam wil geven. Ik ben ooit begonnen met Kevers en daar heerst echt een prijsgekte. Uiteindelijk ben ik daarom ook 2cv gaan rijden, omdat dat binnen de 2cv liefhebbers niet heerst (tenminste zo lijkt het).
Dit topic lijkt me niet geschikt om dingen aan te bieden (daar is de markt voor), maar misschien is het wel leuk om hier te melden wat er is 'geruild', oftewel het grote 'Ruilen voor liefhebbers'-topic!
Afgelopen jaar heb ik veel geknutseld aan mijn eend en heb ik verschillende onderdelen (nieuw) gekocht. Op zich geen probleem, maar gezien de grote hoeveelheid gebruikte onderdelen die er nog in schuren ligt, best jammer. Maar als je iets nodig hebt, vind het dan maar snel en goedkoop. Dat lukt meestal niet...
Nu kocht ik vorige week van een gepensioneerde eendensloper een berg gebruikte onderdelen. Heel veel heb ik weggegooid, maar heel veel is goed bruikbaar en wat bleek: 8 onderdelen die ik afgelopen jaar (nieuw) had vervangen zaten er tussen,.... :S
Nu ben ik een echte liefhebber en wil graag bijdragen aan het behoud van het straatbeeld met klassieke Citroens. Ik zit nu met een voorraad onderdelen die ik niet volledig zal gaan gebruiken en dat wil ik graag delen.
Wat ik zo leuk vind aan de 2cv-scene, is dat alles redelijk relaxt is. Regelmatig worden onderdelen voor flessen wijn of kratjes bier aangeboden. Ik wil dit stimuleren en aan bijdragen nu ik ook meer onderdelen heb dan ik hebben kan. Daarom bied ik de onderdelen aan voor kleine prijzen of te ruil. Het leek me handig om daarbij bedragen te gebruiken waar wij ook papiergeld in hebben: 0,5,10,20 of 50 Euro.
Nu heb ik dit bericht hier niet alleen neergezet om bekendheid aan mijn aangeboden onderdelen te geven, maar ook omdat ik dit 'ruilen voor liefhebbers' een naam wil geven. Ik ben ooit begonnen met Kevers en daar heerst echt een prijsgekte. Uiteindelijk ben ik daarom ook 2cv gaan rijden, omdat dat binnen de 2cv liefhebbers niet heerst (tenminste zo lijkt het).
Dit topic lijkt me niet geschikt om dingen aan te bieden (daar is de markt voor), maar misschien is het wel leuk om hier te melden wat er is 'geruild', oftewel het grote 'Ruilen voor liefhebbers'-topic!
2cv6 club '80, klik voor meer info over de eend!
-
- Veelvuldig poster
leuk initiatief. de onderdelen vallen nog wel mee qua prijs, hoewel sommige ook al flink beginnen te stijgen, denk aan de palmabak of ribbelkap. de auto zelf begin ik knap duur te vinden, onder de 1.500 euro vind je haast alleen maar wrakken.
en waar is je blog te vinden?
en waar is je blog te vinden?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dank! Ik vind dat we elkaar (in de wereld/op het forum) moeten kunnen helpen!
Mijn blog is hier te vinden, de onderdelen hier. Maar ook onder het website-icoontje () onder mijn berichten.
Mijn blog is hier te vinden, de onderdelen hier. Maar ook onder het website-icoontje () onder mijn berichten.
een super goed en leuk idee, ik heb wel vaker iets te koop aangeboden, meer omdat ik het zonde vond om weg te gooien dan voor geld (zeg maar banden voor een tientje). Pas nadat ik het gratis op marktplaats zette, te ruil voor een fles wijn kwamen er mensen voor, die dan wel meteen erg dankbaar en enthousiast waren. Iedereen heeft wel reserve onderdelen liggen, met wat leuke ruilhandel help je elkaar weer uit de brand. Als de eend af is heb ik ook het een en ander over, tegen die tijd meer op dit topic.
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Inmiddels heb ik al wat enthousiaste reacties gekregen per mail en enkelen al blij gemaakt met diverse onderdelen.
De meeste reactie's komen toch vanaf marktplaats, waar ik diverse advertenties heb staan. Voor onderdelen zoekt men schijnbaar toch daar en niet op gerelateerde sites als 2cv.nl.
Je zou er bijna een aparte site voor gaan maken, ...
De meeste reactie's komen toch vanaf marktplaats, waar ik diverse advertenties heb staan. Voor onderdelen zoekt men schijnbaar toch daar en niet op gerelateerde sites als 2cv.nl.
Je zou er bijna een aparte site voor gaan maken, ...
in deze sfeer heb ik misschien nog wel een goed ideetje!?
in de 4x4 wereld is al sinds een jaartje of twee een forumpostordersysteem opgezet
om onderdelen van a naar b te krijgen zonder tussenkomst van dure bedrijven of voor onderdelen die gewoonweg te groot of te zwaar zijn
zoals motorblokken of draagarmen
onder het mom van wie woont ergens in de buurt en rijd eens in de nabije toekomst in mijn richting komen onderdelen altijd op zijn plek aan(soms vroeg soms laat)
soms gaat het onderdeel de 1 naar de ander maar iedere keer komt het dichterbij tot het op de plek is
zo zijn er dus voor mij afgelopen week een aantal ABS delen uit amsterdam gehaald door iemand(die in de buurt woont)
die heeft ze van het weekend mee genomen naar zeewolde(waar hij moest zijn)
en heeft mijn broer ze in de auto gekregen(die daar ook was)
nu liggen ze in harderwijk te wachten op mijn moeder die daar elke woendsag heen gaat en die neemt ze dan mee naar mij
modderpoelpost, zoek het maar eens op en denk er eens over na
in de 4x4 wereld is al sinds een jaartje of twee een forumpostordersysteem opgezet
om onderdelen van a naar b te krijgen zonder tussenkomst van dure bedrijven of voor onderdelen die gewoonweg te groot of te zwaar zijn
onder het mom van wie woont ergens in de buurt en rijd eens in de nabije toekomst in mijn richting komen onderdelen altijd op zijn plek aan(soms vroeg soms laat)
soms gaat het onderdeel de 1 naar de ander maar iedere keer komt het dichterbij tot het op de plek is
zo zijn er dus voor mij afgelopen week een aantal ABS delen uit amsterdam gehaald door iemand(die in de buurt woont)
nu liggen ze in harderwijk te wachten op mijn moeder die daar elke woendsag heen gaat en die neemt ze dan mee naar mij
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Leuk idee! Zoiets moet gemakkelijk op te zetten zijn. Ik merk nu dat wanneer het zwaar wordt (aandrijfassen, startmotoren) snel meer geld kost dan waar het voor wordt verkocht.brammie schreef:in deze sfeer heb ik misschien nog wel een goed ideetje!?
Hoe is de modderpost opgezet? Een apart topic oid? Lijkt me wel dat een indicatie van veel gereden routes e.d. Wel bekend moet zijn.
Het kan, indien goed opgezet, best wel iets leuks worden.
je kan gewoon in een daarvoor aangemaakt gedeeelte om een vervoer vragen
van/naar
er zijn altijd wel mensen die reageren, en het onderdeel een stukje van de reis mee kunnen nemen
ik zal de link naar mijn transportje ff opzoeken
zo gaat het ABS bij mij terecht komen
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 70&t=19763
ps. mamapost is een wekelijkse verbinding tussen mijn broers in nunspeet en harderwijk en mij
van/naar
er zijn altijd wel mensen die reageren, en het onderdeel een stukje van de reis mee kunnen nemen
ik zal de link naar mijn transportje ff opzoeken
zo gaat het ABS bij mij terecht komen
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 70&t=19763
ps. mamapost is een wekelijkse verbinding tussen mijn broers in nunspeet en harderwijk en mij
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80Q 1980 poepiebruin
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
In feite kun je voor iets te ruilen een apart gedeelte maken, waar in het topictitel het gewenste product staat, maar zo ook voor waar iets naar toe moet. Een soort van 'help elkaar' gedeelte.
Ik heb inmiddels mogelijk een leuke ruil waarbij mogelijk mistlampen worden geruild tegen onderdelen. superleuk!
Ik heb inmiddels mogelijk een leuke ruil waarbij mogelijk mistlampen worden geruild tegen onderdelen. superleuk!
-
- Regelmatige poster
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Naar aanleiding van dit topic heb ik wat onderdelen kunnen ruilen voor een set mistlampen waar ik al een tijdje naar op zoek was!
- Rens
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Geruild voor een tweetrapscarburateur, een zijspiegel, twee riempjes voor het dak en een handvat voor de achterklep: een set mistlampen waarbij eentje het binnenwerk kapot was. Gelukkig heb ik die kunnen repareren en nu staan ze trots op de eend!Rens schreef:Naar aanleiding van dit topic heb ik wat onderdelen kunnen ruilen voor een set mistlampen waar ik al een tijdje naar op zoek was!
[/img]