burton turbo voor 2cv

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster

burton turbo voor 2cv

Bericht door Joey_Brinkmann » do 27 sep, 2012 00:39

burton heeft nu een turbo tekoop voor 2cv blokken, heeft iemand daar al ervaring mee? zag het net staan toevallig.

Afbeelding

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schroef » do 27 sep, 2012 08:24

Ik heb het op hum demo Burton zien zitten bij de ICCCR. De turbo was niet de enige wijziging. Ook spruitstuk is natuurlijk anders en de demo was uitgevoerd met twee carburateurs. Ik heb 'm niet horen draaien...

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door duck-tuc » do 27 sep, 2012 12:55

olaa da is interessant :D
maar zou dit gezond zijn voor de blok?

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 27 sep, 2012 13:23

lijkt me dat de compressie ook verlaagd is, en je moet idd een carburateur hebben die geschikt is voor turbodruk. prijs voor de turbo valt me mee, zal wel een imi smart / fiat twin air turbo zijn oid.

het specifiek vermogen van een 2cv blok is relatief laag, daardoor gaat ie zonder revisie (bij goed onderhoud) zomaar 2 ton mee. 100 pk per liter inhoud is haalbaar (bij moderne auto's) dus c.a. 50 pk moet haalbaar zijn uit een eendblok, maar de levensduur gaat er niet op vooruit. blok is hier ook niet op ontwikkeld.

greetzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Joey_Brinkmann » do 27 sep, 2012 19:31

naja ik weet er niet veel van hoe dit precies zit enzo. maar kwam het toevallig tegen, net als een limited slip differential voor 2cv's. dat is opzich wel leuk, maar ik vond de prijs veelste hoog. om het even te gaan proberen.

maar als er iemand in regio, eindhoven een turbo op zijn 2cv wil gaan maken, laat het mij weten! ik kom graag mee helpen / bekijken of er nog wat aan te verbeteren valt. want helaas geeft de burton site weinig info.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » vr 28 sep, 2012 07:45

Er is ook nog geen ervaring mee.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » vr 28 sep, 2012 09:07

er zijn toch wel een aantal 2cv's die met een turbo rondrijden, ik weet er iig 1 in NL en een in D, verder zijn er wel een aantal mensen mee bezig (weet ik van andere fora) Ik denk dat je beter kan beginnen met een goede elektronische ontsteking en injectie. daar zijn al wat pk's en Nm's mee te winnen. van daaruit is het makkelijker om er een turbo op te bouwen, je kan makkelijker je brandstofmengsel aanpassen en hebt geen problemen met een turbo-carburateur combinatie.

greetzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door duck-tuc » za 29 sep, 2012 20:12

rusty schreef:er zijn toch wel een aantal 2cv's die met een turbo rondrijden, ik weet er iig 1 in NL en een in D, verder zijn er wel een aantal mensen mee bezig (weet ik van andere fora) Ik denk dat je beter kan beginnen met een goede elektronische ontsteking en injectie. daar zijn al wat pk's en Nm's mee te winnen. van daaruit is het makkelijker om er een turbo op te bouwen, je kan makkelijker je brandstofmengsel aanpassen en hebt geen problemen met een turbo-carburateur combinatie.

greetzzzzzzzzz

Rusty
als je nu bv een turbo steekt, je blijft je rijstijl behoude, trapt er niet altijd vollebak mee, zou het verbruik dan lager komen?

moest dat zo zijn zie ik een turbo'ke wel zitten op de mijne :)

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » ma 1 okt, 2012 13:05

Vond ik dat idee van die compressor toch leuker joey, volgens mij gemakkelijker te instaleren

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Leen » za 23 feb, 2013 18:12

Wat een gedoe, neem gewoon een bmw 2 cilinder 1100 of 1150 cc. Met de juiste uitlaat ga je dan gelijk richting de 100 pk en de motor blijft heel.

Joey_Brinkmann
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Joey_Brinkmann » za 23 feb, 2013 20:09

klopt, ik zelf hoef het ook niet, heb een gsa motor. maar ik weet dat er mensen zijn die hun orginele motor erin wouden hebben. zelf ben ik ook groot voorstander van een ander motorblok erin

melloyello
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door melloyello » za 23 feb, 2013 22:27

Leen schreef:Wat een gedoe, neem gewoon een bmw 2 cilinder 1100 of 1150 cc. Met de juiste uitlaat ga je dan gelijk richting de 100 pk en de motor blijft heel.
Ooow ja. Weet er alles van. Ik heb een 1000 cc maar die 100 pk ga ik niet halen. Zeventig ongeveer. En een top van 148. Maar hoe je aan die top komt, dat is pas leuk!
Vroemvrotpruttel.

. __ ø.___o
(O_\D/___O)

DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door DucKKnutsel » zo 24 feb, 2013 14:30

hoi

Ik heb de jongens gesproken van burton ze hebben een rally gereden met deze turbo dat ging op zich best ok. wel zijden ze dat het heel lastig was om met een carburateur te blijven rijden en waren nu dus ook bezig met een injectie. ontsteking is ook speciaal gebouwd voor dit turbo blok. die sper die ze ook hebben was wel een vereiste zonder is bijna niet meer mee te rijden ding had bijna 60 pk nu
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » zo 24 feb, 2013 16:07

de turbo van Burton Car Company is van het merk IHI Corporations (Ishikawajima-Harima Heavy Industries), ik weet alleen niet welk type, maar ongetwijfeld de kleinste die leverbaar is.

In nederland ken ik van dit forum de goede genius met forum naam LPGO - hij heeft een smart 600cc turbo ingebouwd met lpg-injectie in combinatie met de door hem ontwikkelde 1-2 spark programmeerbare electronische ontstekening en als ik het wel heb megasquirt programmeerbare injectie. op you-tube staan hier diverse filmpjes van. Behoorlijke klus, zowel mechanisch als electronisch ....

...bezint eer ge begint ... maar als het werkt .... pure fun lijkt mij !!

wilco-duck
Eenmalige poster

Bericht door wilco-duck » zo 22 sep, 2013 07:52

hallo,

ik ken een oudere monteur (geen broekkie van 16) van burton en die heeft mij verteld dat de turbo pas echt goed werkt als je er ook een injectie systeem op zet, anders was het zonde geld volgens hem

Plaats reactie