burton turbo voor 2cv
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
burton turbo voor 2cv
burton heeft nu een turbo tekoop voor 2cv blokken, heeft iemand daar al ervaring mee? zag het net staan toevallig.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
lijkt me dat de compressie ook verlaagd is, en je moet idd een carburateur hebben die geschikt is voor turbodruk. prijs voor de turbo valt me mee, zal wel een imi smart / fiat twin air turbo zijn oid.
het specifiek vermogen van een 2cv blok is relatief laag, daardoor gaat ie zonder revisie (bij goed onderhoud) zomaar 2 ton mee. 100 pk per liter inhoud is haalbaar (bij moderne auto's) dus c.a. 50 pk moet haalbaar zijn uit een eendblok, maar de levensduur gaat er niet op vooruit. blok is hier ook niet op ontwikkeld.
greetzzzzzzzz
het specifiek vermogen van een 2cv blok is relatief laag, daardoor gaat ie zonder revisie (bij goed onderhoud) zomaar 2 ton mee. 100 pk per liter inhoud is haalbaar (bij moderne auto's) dus c.a. 50 pk moet haalbaar zijn uit een eendblok, maar de levensduur gaat er niet op vooruit. blok is hier ook niet op ontwikkeld.
greetzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
naja ik weet er niet veel van hoe dit precies zit enzo. maar kwam het toevallig tegen, net als een limited slip differential voor 2cv's. dat is opzich wel leuk, maar ik vond de prijs veelste hoog. om het even te gaan proberen.
maar als er iemand in regio, eindhoven een turbo op zijn 2cv wil gaan maken, laat het mij weten! ik kom graag mee helpen / bekijken of er nog wat aan te verbeteren valt. want helaas geeft de burton site weinig info.
maar als er iemand in regio, eindhoven een turbo op zijn 2cv wil gaan maken, laat het mij weten! ik kom graag mee helpen / bekijken of er nog wat aan te verbeteren valt. want helaas geeft de burton site weinig info.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
er zijn toch wel een aantal 2cv's die met een turbo rondrijden, ik weet er iig 1 in NL en een in D, verder zijn er wel een aantal mensen mee bezig (weet ik van andere fora) Ik denk dat je beter kan beginnen met een goede elektronische ontsteking en injectie. daar zijn al wat pk's en Nm's mee te winnen. van daaruit is het makkelijker om er een turbo op te bouwen, je kan makkelijker je brandstofmengsel aanpassen en hebt geen problemen met een turbo-carburateur combinatie.
greetzzzzzzzzz
Rusty
greetzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
als je nu bv een turbo steekt, je blijft je rijstijl behoude, trapt er niet altijd vollebak mee, zou het verbruik dan lager komen?rusty schreef:er zijn toch wel een aantal 2cv's die met een turbo rondrijden, ik weet er iig 1 in NL en een in D, verder zijn er wel een aantal mensen mee bezig (weet ik van andere fora) Ik denk dat je beter kan beginnen met een goede elektronische ontsteking en injectie. daar zijn al wat pk's en Nm's mee te winnen. van daaruit is het makkelijker om er een turbo op te bouwen, je kan makkelijker je brandstofmengsel aanpassen en hebt geen problemen met een turbo-carburateur combinatie.
greetzzzzzzzzz
Rusty
moest dat zo zijn zie ik een turbo'ke wel zitten op de mijne
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Gebruiker
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 19:33
- Locatie: Andijk.
Ooow ja. Weet er alles van. Ik heb een 1000 cc maar die 100 pk ga ik niet halen. Zeventig ongeveer. En een top van 148. Maar hoe je aan die top komt, dat is pas leuk!Leen schreef:Wat een gedoe, neem gewoon een bmw 2 cilinder 1100 of 1150 cc. Met de juiste uitlaat ga je dan gelijk richting de 100 pk en de motor blijft heel.
Vroemvrotpruttel.
. __ ø.___o
(O_\D/___O)
. __ ø.___o
(O_\D/___O)
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
hoi
Ik heb de jongens gesproken van burton ze hebben een rally gereden met deze turbo dat ging op zich best ok. wel zijden ze dat het heel lastig was om met een carburateur te blijven rijden en waren nu dus ook bezig met een injectie. ontsteking is ook speciaal gebouwd voor dit turbo blok. die sper die ze ook hebben was wel een vereiste zonder is bijna niet meer mee te rijden ding had bijna 60 pk nu
Ik heb de jongens gesproken van burton ze hebben een rally gereden met deze turbo dat ging op zich best ok. wel zijden ze dat het heel lastig was om met een carburateur te blijven rijden en waren nu dus ook bezig met een injectie. ontsteking is ook speciaal gebouwd voor dit turbo blok. die sper die ze ook hebben was wel een vereiste zonder is bijna niet meer mee te rijden ding had bijna 60 pk nu
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
de turbo van Burton Car Company is van het merk IHI Corporations (Ishikawajima-Harima Heavy Industries), ik weet alleen niet welk type, maar ongetwijfeld de kleinste die leverbaar is.
In nederland ken ik van dit forum de goede genius met forum naam LPGO - hij heeft een smart 600cc turbo ingebouwd met lpg-injectie in combinatie met de door hem ontwikkelde 1-2 spark programmeerbare electronische ontstekening en als ik het wel heb megasquirt programmeerbare injectie. op you-tube staan hier diverse filmpjes van. Behoorlijke klus, zowel mechanisch als electronisch ....
...bezint eer ge begint ... maar als het werkt .... pure fun lijkt mij !!
In nederland ken ik van dit forum de goede genius met forum naam LPGO - hij heeft een smart 600cc turbo ingebouwd met lpg-injectie in combinatie met de door hem ontwikkelde 1-2 spark programmeerbare electronische ontstekening en als ik het wel heb megasquirt programmeerbare injectie. op you-tube staan hier diverse filmpjes van. Behoorlijke klus, zowel mechanisch als electronisch ....
...bezint eer ge begint ... maar als het werkt .... pure fun lijkt mij !!
-
- Eenmalige poster
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 16 sep, 2013 13:35