Pagina 1 van 2
burton turbo voor 2cv
Geplaatst: do 27 sep, 2012 00:39
door Joey_Brinkmann
burton heeft nu een turbo tekoop voor 2cv blokken, heeft iemand daar al ervaring mee? zag het net staan toevallig.
Geplaatst: do 27 sep, 2012 08:24
door schroef
Ik heb het op hum demo Burton zien zitten bij de ICCCR. De turbo was niet de enige wijziging. Ook spruitstuk is natuurlijk anders en de demo was uitgevoerd met twee carburateurs. Ik heb 'm niet horen draaien...
Geplaatst: do 27 sep, 2012 12:55
door duck-tuc
olaa da is interessant
maar zou dit gezond zijn voor de blok?
Geplaatst: do 27 sep, 2012 13:23
door rusty
lijkt me dat de compressie ook verlaagd is, en je moet idd een carburateur hebben die geschikt is voor turbodruk. prijs voor de turbo valt me mee, zal wel een imi smart / fiat twin air turbo zijn oid.
het specifiek vermogen van een 2cv blok is relatief laag, daardoor gaat ie zonder revisie (bij goed onderhoud) zomaar 2 ton mee. 100 pk per liter inhoud is haalbaar (bij moderne auto's) dus c.a. 50 pk moet haalbaar zijn uit een eendblok, maar de levensduur gaat er niet op vooruit. blok is hier ook niet op ontwikkeld.
greetzzzzzzzz
Geplaatst: do 27 sep, 2012 19:31
door Joey_Brinkmann
naja ik weet er niet veel van hoe dit precies zit enzo. maar kwam het toevallig tegen, net als een limited slip differential voor 2cv's. dat is opzich wel leuk, maar ik vond de prijs veelste hoog. om het even te gaan proberen.
maar als er iemand in regio, eindhoven een turbo op zijn 2cv wil gaan maken, laat het mij weten! ik kom graag mee helpen / bekijken of er nog wat aan te verbeteren valt. want helaas geeft de burton site weinig info.
Geplaatst: vr 28 sep, 2012 07:45
door David
Er is ook nog geen ervaring mee.
Geplaatst: vr 28 sep, 2012 09:07
door rusty
er zijn toch wel een aantal 2cv's die met een turbo rondrijden, ik weet er iig 1 in NL en een in D, verder zijn er wel een aantal mensen mee bezig (weet ik van andere fora) Ik denk dat je beter kan beginnen met een goede elektronische ontsteking en injectie. daar zijn al wat pk's en Nm's mee te winnen. van daaruit is het makkelijker om er een turbo op te bouwen, je kan makkelijker je brandstofmengsel aanpassen en hebt geen problemen met een turbo-carburateur combinatie.
greetzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: za 29 sep, 2012 20:12
door duck-tuc
rusty schreef:er zijn toch wel een aantal 2cv's die met een turbo rondrijden, ik weet er iig 1 in NL en een in D, verder zijn er wel een aantal mensen mee bezig (weet ik van andere fora) Ik denk dat je beter kan beginnen met een goede elektronische ontsteking en injectie. daar zijn al wat pk's en Nm's mee te winnen. van daaruit is het makkelijker om er een turbo op te bouwen, je kan makkelijker je brandstofmengsel aanpassen en hebt geen problemen met een turbo-carburateur combinatie.
greetzzzzzzzzz
Rusty
als je nu bv een turbo steekt, je blijft je rijstijl behoude, trapt er niet altijd vollebak mee, zou het verbruik dan lager komen?
moest dat zo zijn zie ik een turbo'ke wel zitten op de mijne
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 13:05
door schermer
Vond ik dat idee van die compressor toch leuker joey, volgens mij gemakkelijker te instaleren
Geplaatst: za 23 feb, 2013 18:12
door Leen
Wat een gedoe, neem gewoon een bmw 2 cilinder 1100 of 1150 cc. Met de juiste uitlaat ga je dan gelijk richting de 100 pk en de motor blijft heel.
Geplaatst: za 23 feb, 2013 20:09
door Joey_Brinkmann
klopt, ik zelf hoef het ook niet, heb een gsa motor. maar ik weet dat er mensen zijn die hun orginele motor erin wouden hebben. zelf ben ik ook groot voorstander van een ander motorblok erin
Geplaatst: za 23 feb, 2013 22:27
door melloyello
Leen schreef:Wat een gedoe, neem gewoon een bmw 2 cilinder 1100 of 1150 cc. Met de juiste uitlaat ga je dan gelijk richting de 100 pk en de motor blijft heel.
Ooow ja. Weet er alles van. Ik heb een 1000 cc maar die 100 pk ga ik niet halen. Zeventig ongeveer. En een top van 148. Maar hoe je aan die top komt, dat is pas leuk!
Geplaatst: zo 24 feb, 2013 14:30
door DucKKnutsel
hoi
Ik heb de jongens gesproken van burton ze hebben een rally gereden met deze turbo dat ging op zich best ok. wel zijden ze dat het heel lastig was om met een carburateur te blijven rijden en waren nu dus ook bezig met een injectie. ontsteking is ook speciaal gebouwd voor dit turbo blok. die sper die ze ook hebben was wel een vereiste zonder is bijna niet meer mee te rijden ding had bijna 60 pk nu
Geplaatst: zo 24 feb, 2013 16:07
door azuiper
de turbo van Burton Car Company is van het merk IHI Corporations (Ishikawajima-Harima Heavy Industries), ik weet alleen niet welk type, maar ongetwijfeld de kleinste die leverbaar is.
In nederland ken ik van dit forum de goede genius met forum naam LPGO - hij heeft een smart 600cc turbo ingebouwd met lpg-injectie in combinatie met de door hem ontwikkelde 1-2 spark programmeerbare electronische ontstekening en als ik het wel heb megasquirt programmeerbare injectie. op you-tube staan hier diverse filmpjes van. Behoorlijke klus, zowel mechanisch als electronisch ....
...bezint eer ge begint ... maar als het werkt .... pure fun lijkt mij !!
Geplaatst: zo 22 sep, 2013 07:52
door wilco-duck
hallo,
ik ken een oudere monteur (geen broekkie van 16) van burton en die heeft mij verteld dat de turbo pas echt goed werkt als je er ook een injectie systeem op zet, anders was het zonde geld volgens hem