Achterpaneel --> Roest!

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » wo 31 okt, 2012 22:12

Rens schreef:
David schreef:Ik zou eerst de staalborstel er even op zetten om te zien hoe erg het is.
Dat heb ik nog even niet gedaan omdat ik er dan doorheen zou gaan, het is allemaal heel erg dun,...

De 2cv heb ik voor de winter weggezet om aan te kunnen klussen. Ik ga volgende week bij de rustbuster de plaatwerkcursus volgen om deze winter lekker veel te gaan oefenen. Ik wil al erg lang een leren plaatwerken en ik heb op de Dyane genoeg om op te oefenen. :)

Dank voor het meedenken! Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

@summersnoek in het stukje plaatwerk heb ik wel interesse!

Ik zie nu pas de laatste regel. Ik kan het voor je uit mijn koets slijpen. Dan maak ik een paar afspraken bij vrienden in Amsterdam die ik al een tijdje niet heb gezien en drop het stukkie plaatwerk bij jouw. Wat David (heavy user) al stelt, het is wel handig om het deel dat nu verroest is met de staalborstel schoon te maken om te kijken hoever de roest gaat. Zo kan ik ook er voor zorgen dat ik niet te weinig uit mijn chassis slijp. Als het stuk kleiner moet zijn is eventueel nog in te schatten dat ik het zelf voor je maak. Zie het als een kerstcadeautje.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 31 okt, 2012 22:19

summersnoek schreef:
Rens schreef:
David schreef:Ik zou eerst de staalborstel er even op zetten om te zien hoe erg het is.
Dat heb ik nog even niet gedaan omdat ik er dan doorheen zou gaan, het is allemaal heel erg dun,...

De 2cv heb ik voor de winter weggezet om aan te kunnen klussen. Ik ga volgende week bij de rustbuster de plaatwerkcursus volgen om deze winter lekker veel te gaan oefenen. Ik wil al erg lang een leren plaatwerken en ik heb op de Dyane genoeg om op te oefenen. :)

Dank voor het meedenken! Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

@summersnoek in het stukje plaatwerk heb ik wel interesse!

Ik zie nu pas de laatste regel. Ik kan het voor je uit mijn koets slijpen. Dan maak ik een paar afspraken bij vrienden in Amsterdam die ik al een tijdje niet heb gezien en drop het stukkie plaatwerk bij jouw. Wat David (heavy user) al stelt, het is wel handig om het deel dat nu verroest is met de staalborstel schoon te maken om te kijken hoever de roest gaat. Zo kan ik ook er voor zorgen dat ik niet te weinig uit mijn chassis slijp. Als het stuk kleiner moet zijn is eventueel nog in te schatten dat ik het zelf voor je maak. Zie het als een kerstcadeautje.
Te gek! :) De 2cv staat momenteel in de schuur in Assen, dus kan ik er nu niet direct bij.
Lekker warm met een oude dame:
Afbeelding

Ik kom binnenkort in Assen, dus zal ik de zaak even goed kaal maken en foto's maken! Zou mooi zijn als dit netjes gerepareerd kan worden, het is al een tijd een doorn in het oog.... :x :?

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 31 okt, 2012 22:20

summersnoek schreef:Rens, leuk dat je de cursus bij Rustbuster gaat volgen. Het is geen weggegooid geld. Ik heb er ongeveer een jaar of 6 geleden de lascursus gedaan. Dat was leuk en leerzaam. Nu is de cursus veel uitgebreider dan toen. Leuke mensen die met je meedenken. Verder heb ik er geen connecties mee of aandelen van hoor. Gewoon enthousiast.
Leuk om te horen! Ik ben ook erg benieuwd en heb er erg zin in! :)

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » wo 31 okt, 2012 22:27

Nou Rens, dat is me ook wat. Amsterdam Assen liggen ook niet echt dicht bij elkaar. Ik heb ook DS kennisen in Assen, dus roep op termijn maar waar je wilt waar ik het drop. Vanuit Deventer is het lood om oud ijzer of ik rijd naar A'dam of Assen.
By the way! Leuke foto. Amazones zijn ook wel toffe mobielen.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

JanR
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 686
Lid geworden op: zo 27 nov, 2011 22:10
Locatie: Zaandam

Bericht door JanR » wo 31 okt, 2012 22:42

Rens, als je de cursus hebt gedaan laat je ons dan ook weten hoe het was, ben wel benieuwd, wil die cursus tzt ook gaan doen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » wo 31 okt, 2012 22:43

summersnoek schreef:Nou Rens, dat is me ook wat. Amsterdam Assen liggen ook niet echt dicht bij elkaar. Ik heb ook DS kennisen in Assen, dus roep op termijn maar waar je wilt waar ik het drop. Vanuit Deventer is het lood om oud ijzer of ik rijd naar A'dam of Assen.
By the way! Leuke foto. Amazones zijn ook wel toffe mobielen.
Ja, de Volvo is van mijn vader, gelukkig past er nog (net) een 2cvtje naast voor komende winter! :)
Ik kom soms ook wel eens in Deventer, dus ik houd je op de hoogte! (Toch eerst kijken hoe ernstig het echt is!)

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » wo 31 okt, 2012 22:56

Prima man die vader van jou Rens. Volvo he.

Het plaatwerk bij mij ophalen in Deventer is tzt
ook prima. Plaatwerk en koffie zijn gratis : )

Eerst even verder schuren Rens om te zien hoe erg je schade is aan het achterpaneel. Ik hoor ut wel tzt. Voor contactgegevens kan je altijd pm doen!
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 1 nov, 2012 05:09

Handig he zo'n forum :lol:

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » do 1 nov, 2012 12:39

Ik heb er veel plezier van David. Bij elk verhaal hoort een auto en er zit een mens achter. En dat dan weer via internet. Het heeft alle elementen: humor, soms plat, leerzaam, ontwapenend en ook weer mystiek. De ene persoon woont in Leeuwarden en de andere in Deventer, Lexmond of Zaandam. Hup, het forum zet iedereen bij elkaar.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » do 1 nov, 2012 14:22

summersnoek schreef:Ik heb er veel plezier van David. Bij elk verhaal hoort een auto en er zit een mens achter. En dat dan weer via internet. Het heeft alle elementen: humor, soms plat, leerzaam, ontwapenend en ook weer mystiek. De ene persoon woont in Leeuwarden en de andere in Deventer, Lexmond of Zaandam. Hup, het forum zet iedereen bij elkaar.
+1! :)
David schreef:Handig he zo'n forum
+1! :)

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » vr 16 nov, 2012 23:46

Rens laat je even je avontuur weten als je op lascursus bent geweest ?
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » za 17 nov, 2012 09:33

summersnoek schreef:Rens laat je even je avontuur weten als je op lascursus bent geweest ?
De lascursus was erg leuk en leerzaam! De grootste meerwaarde zit m er ook in dat je een halve dag aan het uitproberen gaat en echt kunt voelen of het wat voor je is. In feite is het mig/mag lassen niet heel ingewikkeld en gaat goed zolang je maar netjes en gestructureerd werkt. Ik zie dus ook de reparatie van mijn achterpaneel wel zitten! :)

Nu gaan we eens kijken wat we willen qua lasapparaat en eens goed de investering in aparatuur en gereedschap optellen. Ook gaan we de projecten eens bekijken waar we het lasapparaat voor nodig hebben. Als die combinatie van investering en uitkomst bevalt zal de beslissing positief uitvallen. (Ik ben positief gestemd! ;))

Ik zie het achterpaneel, het binnenscherm, de stoelframes, etc wel zitten om zelf te lassen! :) ik kan ook iedereen aanraden om de cursus te doen! Het helpt je over de koudwatervrees heen. Zeker met eenden zit de koets vrij simpel in elkaar en kan deze techniek zeer goed gebruikt worden.

@summersnoek ik dus nu extra geinteresseerd in het deel plaatwerk van het achterpaneel! :) Ik zal een dezer dagen de boel eens kaal gaan maken om de schade echt goed in beeld te brengen.

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » za 17 nov, 2012 12:27

Leuk om te horen Rens. Lassen is net als schaatsen, skieen of schrijven. Je komt steeds een stukje verder en als je het een tijdje niet gedaan hebt pak je het daar weer op waar je was gebleven. Het is een soort slag die je pakken krijgt en het je gaat steeds efficienter lassen. De dikte van het plaatwerk is ook constant even zoeken met het afstellen van het apparaat.
Het is waar dat het aan een eend leuk lassen is. Het is een vriendelijke wagentje om aan te werken. Vergis je overigens niet dat je met het dunne plaatwerk wel een beetje start op hoger niveau. Als het plaatwerk dikker is maak je minder snel fouten. Bij de eend ben je snel door het plaatwerk heen. Dus leer je lassen aan een eend, dan leer je eigenlijk leuk lassen op aardig niveau.
Het kan zo maar zijn dat wanneer je de volgende keer weer gaat lassen (na een 2 maanden niet gelast te hebben) het weer even tegenvalt. Dan ben je de slag even kwijt. Ik heb niet vaak gelast, maar het gaat mij aardig af. De laatste keer dat ik het deed had ik ruim 4 jaar niet gedaan. De eerste lasdag was een drama, de tweede dag had ik het weer te pakken. Het is en blijft een kwestie van vlieguren maken en je moet je zelf de kans geven het in de vingers te krijgen. Op het forum zijn Siemen en Ed 147 mannen met de nodige vlieguren. Siemen is zelfs beroepsmatig ook lasser. Die beantwoorden graag onze vragen.
Ik bewaar de achterplaat voor de verlichting voor je. Dat heb ik je beloofd. Nieuw kosten ze +/- rond de 140 a 150 euro.
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Gebruikersavatar
Rens
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 624
Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
Locatie: Omgeving Meppel
Contacteer:

Bericht door Rens » zo 18 nov, 2012 20:20

summersnoek schreef:Leuk om te horen Rens. Lassen is net als schaatsen, skieen of schrijven. Je komt steeds een stukje verder en als je het een tijdje niet gedaan hebt pak je het daar weer op waar je was gebleven. Het is een soort slag die je pakken krijgt en het je gaat steeds efficienter lassen. De dikte van het plaatwerk is ook constant even zoeken met het afstellen van het apparaat.
Het is waar dat het aan een eend leuk lassen is. Het is een vriendelijke wagentje om aan te werken. Vergis je overigens niet dat je met het dunne plaatwerk wel een beetje start op hoger niveau. Als het plaatwerk dikker is maak je minder snel fouten. Bij de eend ben je snel door het plaatwerk heen. Dus leer je lassen aan een eend, dan leer je eigenlijk leuk lassen op aardig niveau.
Het kan zo maar zijn dat wanneer je de volgende keer weer gaat lassen (na een 2 maanden niet gelast te hebben) het weer even tegenvalt. Dan ben je de slag even kwijt. Ik heb niet vaak gelast, maar het gaat mij aardig af. De laatste keer dat ik het deed had ik ruim 4 jaar niet gedaan. De eerste lasdag was een drama, de tweede dag had ik het weer te pakken. Het is en blijft een kwestie van vlieguren maken en je moet je zelf de kans geven het in de vingers te krijgen. Op het forum zijn Siemen en Ed 147 mannen met de nodige vlieguren. Siemen is zelfs beroepsmatig ook lasser. Die beantwoorden graag onze vragen.
Ik heb het vertrouwen dat lassen aan de a-types moet gaan lukken na genoeg oefening en wat hulp van het forum! :)
Ik bewaar de achterplaat voor de verlichting voor je. Dat heb ik je beloofd. Nieuw kosten ze +/- rond de 140 a 150 euro.
Super! :) Ik pm je binnenkort voor een afspraak! :)

Gebruikersavatar
summersnoek
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 267
Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
Locatie: Deventer

Bericht door summersnoek » zo 18 nov, 2012 22:04

Ja, prima ! Ik hoor van je. 8)
Crisis is van 2 eenden 1 eend maken

1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer

Plaats reactie