Pagina 1 van 4
de nieuwe 2cv
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 17:29
door simon-95
ik las gisterenmorgen de krant en tot mijn verbazing zag ik dit;
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... ord=klasse
http://translate.googleusercontent.com/ ... XqD3NaP2_w
dus na; de new beatle,de nieuwe fiat 500 en de nieuwe mini,
nu ook de nieuwe 2cv
wat vinden jullie hiervan?
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 18:03
door Geert
Nou, het was een kwestie van afwachten..
Verbaast me niks dat ze de 2CV opnieuw uitbrengen.
Ik ben alleen erg benieuwd naar vormgeving, prestaties en prijs.
Maar hij wordt toch nooit meer zoals z'n legendarische voorganger.
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 18:08
door JanR
Ben benieuwd, maar er zal wel een aardig prijskaartje aan hangen.
Als je ziet wat de moderne Beetle, Fiat 500 en Mini moeten kosten, weet ik het wel.
En het zal zeker geen 2 cilinder zijn
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 19:09
door gelemotor
JanR schreef:Ben benieuwd, maar er zal wel een aardig prijskaartje aan hangen.
Als je ziet wat de moderne Beetle, Fiat 500 en Mini moeten kosten, weet ik het wel.
En het zal zeker geen 2 cilinder zijn
Ben ik bijna met je eens, bij Fiat betaal je alleen dik bij om een 2 cylinder erin te hebben.....
En een Eend blijft een Eend, een opvolger is nooit hetzelfde!
Jammer dat er dan alleen ineens mensen bij komen die ook zeggen dat ze "eend " rijden, vaak zijn dat alleen de " Wannabees " of als de auto erg duur wordt, de Yuppen!
Nee, van mij hoeft het niet dus...
Gr, Luc
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 19:18
door Guro
Jammer. Een succes moet je afsluiten, en niet willen vervolgen. Net als bij films. Kan alleen maar tegen vallen..
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 20:39
door simon-95
ik ben er inderdaad (nog) niet helemaal gerust in,een 2cv moet (vind ik) iets unieks blijven,en een klassiek straatbeeld geven,en dan gaat iedereen met een nieuwe eend op ons rustige,mooie forum beginnen over techniek van de nieuwe 2cv,en zo word het allemaal een stuk onoverzichtelijker (bv marktplaats ook) ik ben anders wel een beetje benieuwd naar de techniek hebben ze; dezelfde ophangingstechniek gebuikt?, welke motor zou erin zitten?,wat voor een schakelpook zou erin zitten?,...
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 20:42
door meerijdertje1996
retro eend! heb al speculaties gehoord!
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 21:21
door inmijneendje
De voorbije jaren is er met de regelmaat van een klok een nieuwe versie van de legendarische Citroën 2pk aangekondigd. De nieuwe eend is er nu, hoewel de Citroën REVOLTe helemaal niets te maken heeft met de 2pk. Of toch?
Het design liegt er niet om: de REVOLTe heeft alle ingrediënten van de klassieke eend. De bolle neus, de ronde spatborden, de boog op de flank en de typische achterkant, alles ademt eend. Bovendien is de REVOLTe voorzien van een stoffen vouwdak.
Toch verschilt de nieuwe eend fundamenteel van het origineel. De 2pk moest destijds een mand eieren kunnen vervoeren zonder dat die eieren braken. De designstudie die Citroën nu voorstelt, is geen basisvervoermiddel maar een modieus stadswagentje dat exclusiviteit, sportiviteit en comfort wil uitstralen.
Cilinder extra
Onder de motorkap krijgt de REVOLTe een driecilinder dieselmotor, één cilinder meer dan de originele eend. De eend zou volgend jaar op de markt kunnen komen, 20 jaar nadat de originele eend na 42 jaar dienst uit productie werd genomen.
Guido Cloostermans
Bron: Magazine
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 21:38
door hetwrak
Ik ben weer helemaal gerustgesteld. Het lijkt in niks op een eend!
Het is meer een kruising tussen een "nieuwe" kever en een "nieuwe" Mini.
Nu hoef ik gelukkig het Wrak niet in te ruilen. Maar dat was een grapke Natuurlijk.
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 21:53
door Discusduck
Dit is helemaal niks. Wat een belediging voor het geweldige origineel..
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 22:19
door Guro
Koplampen zijn wel geinig, maar ik vind niet dat ze het een eend kunnen/ mogen noemen
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 22:27
door Spookeend
geen belediging, geen retro, geen opvolger....
Die zijn er allemaal al.....
Een opvolger voor een eend moet je zoeken in het feit waar de eend ooit voor gemaakt is. De gewone man.
Die hoeft geen airco of open dak, maar een auto om van a naar b te reizen, met een hoed op (petje nu) een mud aardappelen (koffers voor weekendje weg nu) en een doos eieren (i-pad of zo nu) in veiligheid over een aardappel veld (vlaamse snelweg en rotterdamse stadsweg nu) te vervoeren.....
Die zijn er allemaal al, de eend was gewoon de voorloper (opa nu)!!!
Functie boven vorm, en die vorm werd een icoon, dat is de eend. Er zijn er zat te koop nu, voor gewone man's prijsjes, net als de eend toen. Alleen is er nu meer keuze, Citroen of niet.....
Vandaar de hoge prijs voor iets wat misschien ooit bij een oud-eend-rijder een retro gevoel zal gaan opwekken, maar het idee van de eend, de basiscs, die zijn er al genoeg !!!
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 23:20
door tinouck
Wat een afschuwelijk modern stuk blik.
in de verste verte geen 2cv waardig.
Geplaatst: ma 1 okt, 2012 23:42
door JanR
Citroen spreekt zelf ook niet over de Revolte als de nieuwe eend.
Dit in tegenstelling tot Volkswagen (the Beetle) BMW (de Mini) en Fiat met zijn 500.
Ik denk dat ze bij Citroen slim genoeg zijn om te erkennen dat er geen moderne eend gemaakt kan worden.
Maar Citroen weet wel dat je met bijzondere auto's de markt kan bedienen en de Revolte is op zijn minst heel bijzonder. Hoewel je je kunt afvragen wat er straks van bijvoorbeeld het totaal onpraktische interieur overblijft.
Geplaatst: di 2 okt, 2012 00:13
door gelemotor
Het lijkt me duidelijk dat toekomstige bezitters van een mogenlijk nieuw model " Eend" niet dit Forum mogen vervuilen!
Gr, Luc