ik heb het volgende probleem
vandaag reed ik achter mijn vriendin en na een rotonde wegtrekken hield de auto flink in boven de 5000 toeren. in alle versnellingen. in eerste instantie dacht ik dat ik een verstopte 2de trap had en heb nog een paar keer flink doorgetrokken in de hoop dat ik de boel schoon zou blazen. dit werkte nie en bedacht me dat ik al eerder gezien heb dat de carburateur wat vochtig is na gebruik en ik vermoede dat het benzine was (was ik ngo niet helemaal zeker van en wilde ik nog een xtje gaan uitzoeken). dat zou ook het hogere brandstof verbruik van de laatste tijd kunnen verklaren.
nu heb ik in het verleden wel eens de benzine moeten aanzuigen en dan haal ik de benzine slang los bij de carburateur. door wat problemen met de benzinepomp heb ik het een paar keer achter elkaar moeten doen en heb ik de schroef van de klem tussendoor een keer vast gedraaid en niet meer bij nagedacht. een volgende poging dus vrolijk de slang losgetrokken en het koperen buisje uit de carburateur meegetrokken. hierlangs lekt de brandstof nu dus bij het hoge toerental als de brandstofpomp flink aan het werk is. hoe en waarmee kan ik dit koperen buisje wwer permanent vastzetten (en dicht) in de carburateur. het wordt nl toch wel wat warm daar en er is altijd wel benzine in de buurt die het wat kan aanvreten..
benzine lekkage carburateur
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
benzine lekkage carburateur
J B
just drive like you stole it
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Een soortgelijk probleem maar dan aan het andere einde van het slangetje is laatst al eens voorbij gekomen.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=238089
Loctite 620 of 638 was de oplossing.
Zorg er wel voor dat de onderdelen goed schoon zijn.
Loctite is vrij duur dus als je maar één druppel nodig ga dan even met de (schone) onderdelen naar een garagebedrijf of naar een machinefabriek en vraag of ze het daar even willen lijmen.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=238089
Loctite 620 of 638 was de oplossing.
Zorg er wel voor dat de onderdelen goed schoon zijn.
Loctite is vrij duur dus als je maar één druppel nodig ga dan even met de (schone) onderdelen naar een garagebedrijf of naar een machinefabriek en vraag of ze het daar even willen lijmen.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
bij mij is het exact hetzelfde probleem (ik rijd er alleen al een tijdje mee rond achteraf)
had het nog niet gevonden maar tnx
ik ga eens kijken welke loctide ik heb staan maar voglens mij is dit de rooie
edit: ik heb dus de 271 staan en die is eigenlijk geschikt voor bouten en moeren met hoge treksterkte. als ik zo bij de eigenschappen lees kan het de temperaturen wel gewoon aan. kan het kwaat om deze eerst gewoon te proberen?
had het nog niet gevonden maar tnx
ik ga eens kijken welke loctide ik heb staan maar voglens mij is dit de rooie
edit: ik heb dus de 271 staan en die is eigenlijk geschikt voor bouten en moeren met hoge treksterkte. als ik zo bij de eigenschappen lees kan het de temperaturen wel gewoon aan. kan het kwaat om deze eerst gewoon te proberen?
J B