Koplampen haperen

Guro

Koplampen haperen

Bericht door Guro » ma 29 okt, 2012 09:25

Vanochtend had ik zoiets raars, ik rij weg, choke vol uit, radio aan.. Op het moment dat ik mijn verlichting wil aan zetten weigerden de koplampen. Groot licht deed het wel, maar de gewone verlichting kreeg ik niet aan. Toen ik de choke indrukte gingen de koplampen wel branden.. De verlichting van de choke en de koplampen is toch een heel apart circuit?? Vervolgens de auto even neergezet, opnieuw gestart, en toen deed de verlichting het inclusief choke weer wel.

Uit voorzorg maar de andere auto gepakt, maar kent iemand dit probleem?

Guro

Bericht door Guro » ma 29 okt, 2012 16:01

Niemand?

Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Ed147 » ma 29 okt, 2012 16:40

Ik had wel weigerende koplampen als ik het grote licht aan deed.
(achterlichten deden het dan wel)
Zit waarschijnlijk in de schakelaar, want groot licht uit en alles brand weer zoals het hoort.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

Guro

Bericht door Guro » ma 29 okt, 2012 19:01

Heb zojuist weer gemerkt dat het licht het niet altijd doet. Moet de lichtschakelaar zo'n beetje tussen groot licht en normaal licht balanceren, dan doet hij het wel.. Schakelaar maar vervangen denk ik

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » ma 29 okt, 2012 19:04

bij mij is de schakelaar eens afgefikt door een slecht aangezet oogje van een verlichtingsdraad aan die schakelaar. Die draad werd zo heet dat ie langzaam de aansluiting uit de printplaat wegschroeide en het lipje daaraan maakte geen contact meer met de contactrol in de schakelaar. Gevolg ergens onderweg van zwitserland naar huis in de elzas geen gewoon licht meer alleen nog grootlicht. Niet zo leuk voor de tegenliggers op de bochtoge weggetjes. Andere optie kijk eens of de stekkertjes voor bij de koplampen niet geoxydeerd zijn.
diverse Citroens, wat anders.

Frank1976
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank1976 » ma 29 okt, 2012 20:52

Vraagje: hoe reageren je knipperlichten hierop? Ik heb een dergelijk probleem namelijk.

Guro

Bericht door Guro » ma 29 okt, 2012 21:41

Frank1976 schreef:Vraagje: hoe reageren je knipperlichten hierop? Ik heb een dergelijk probleem namelijk.
geen centje pijn. Denk dat het inderdaad in de schakelaar zit.

Guro

Bericht door Guro » ma 29 okt, 2012 21:43

Frank1976 schreef:Vraagje: hoe reageren je knipperlichten hierop? Ik heb een dergelijk probleem namelijk.
geen centje pijn. Denk dat het inderdaad in de schakelaar zit.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » ma 29 okt, 2012 21:54

Bij mij kwamen dergelijke verschijnselen voor toen de massadraad voorin de kabelboom losjes zat. t Is allicht even te controleren voor je een dure schakelaar afdankt. Slecht massacontact is wel vaker de oorzaak van soms wel - soms niet problemen. (Maar niet altijd natuurlijk)

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » ma 29 okt, 2012 21:56

Ik heb het momenteel. Als ik een beetje rommel met mijn schakelaar doet ie het weer wel.

Ik moet dus ook aan een nieuwe schakerlaar...
2cv Vert Bambou '79

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 29 okt, 2012 22:42

nieuw!!! gewoon ff open schroeven en schoonmaken man. Stelt niets voor, zit als snel wat koper oxidatie op de rol en de plaatjes. Of vettigheid, zo gepiept..

Ik ben zelf echter wel een fan van 2 relais, zeker als je overdag ook met dimlicht aan rijd.....

Relais voor dim, en 1 voor groot licht. scheelt 90% belasting op je schakelaar!
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Guro

Bericht door Guro » ma 5 nov, 2012 19:36

Het zat in de schakelaar.. Ergens een nieuw plaatje voor in de schakelaar op de kop getikt, deze vervangen en nergens meer last van.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » ma 5 nov, 2012 20:58

Kun je een fotootje plaatsen, veel mensen hebben hier last van.
En volgens mij worden er veel schakelaars vervangen terwijl dat evt niet nodig is.

Guro

Bericht door Guro » di 6 nov, 2012 15:22

Ik heb het natuurlijk alweer in elkaar zitten en er eigenlijk geen foto van gemaakt. Op mp kwam ik iemand tegen die er volgens mij nog zat had liggen en was voor 5 euro klaar (ipv 45-50 voor een hele nieuwe schakelaar) Als iemand wil dat ik je met diegene in contact breng moet je het maar zeggen

Guro

Bericht door Guro » vr 14 dec, 2012 15:26

Zucht.

Volgende probleem.

Koplamp rechtsvoor doet het ineens niet meer. Het kleine lampje nog wel, maar de grote doet niets. Natuurlijk vervangen, geen resultaat. Wanneer het buiten een beetje op wil drogen de boel maar weer even doormeten.

Plaats reactie