Kentekenbewijs als kentekencard
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Kentekenbewijs als kentekencard
Op de website van de RDW staat een stuk over het vervangen van het papieren kentekenbewijs naar een kentekencard
http://www.rdw.nl/nl/particulier/Pages/ ... ewijs.aspx
Bestaande voertuigen krijgen een kentekencard als het voertuig op naam van een nieuwe eigenaar overgeschreven wordt. Dat kan ook gebeuren bij andere aanpassingen van het kentekenbewijs zoals kleurwijziging van het voertuig. De verwachting is dat vanaf 2018 de papieren kentekenbewijzen zijn vervangen door kentekencards.
Er staat niet bij of we dan de papieren moeten vervangen maar liever heb ik liever gewoon de papieren. Die pasjes allemaal in de portemonnee. Wordt die alleen maar dikker van.
http://www.rdw.nl/nl/particulier/Pages/ ... ewijs.aspx
Bestaande voertuigen krijgen een kentekencard als het voertuig op naam van een nieuwe eigenaar overgeschreven wordt. Dat kan ook gebeuren bij andere aanpassingen van het kentekenbewijs zoals kleurwijziging van het voertuig. De verwachting is dat vanaf 2018 de papieren kentekenbewijzen zijn vervangen door kentekencards.
Er staat niet bij of we dan de papieren moeten vervangen maar liever heb ik liever gewoon de papieren. Die pasjes allemaal in de portemonnee. Wordt die alleen maar dikker van.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Veelvuldig poster
het voordeel van zo''n pasje is dat het wat beter tegen vocht bestand is...
het nadeel is dat je het nog sneller kwijt bent...
Overigens wie neemt dagelijks z''n autopapieren mee ???? ik bedoel ze tikken je kenteken in en ze weten bijna alles van je. Enne met meerdere auto''s heb je helemaal een dikke portemenee.
Voor het kwartet, ik heb van de eend gele papieren, voor de dyane grijze, voor de kruiwagen helemaal geen papieren en voor de andere auto groene papieren.
het nadeel is dat je het nog sneller kwijt bent...
Overigens wie neemt dagelijks z''n autopapieren mee ???? ik bedoel ze tikken je kenteken in en ze weten bijna alles van je. Enne met meerdere auto''s heb je helemaal een dikke portemenee.
Voor het kwartet, ik heb van de eend gele papieren, voor de dyane grijze, voor de kruiwagen helemaal geen papieren en voor de andere auto groene papieren.
met eendige groeten,
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
papieren liggen standaard ergens in de auto, dus dat zal met een pasje (als het 1 pasje per auto wordt) ook gebeuren denk ik.
papieren van de apk hoef je volgens mij officieel niet eens meer bij je te hebben.
ik krijg tegenwoordig ook een gewoon A4-tje mee ipv die originele velletjes, maar dat terzijde...
papieren van de apk hoef je volgens mij officieel niet eens meer bij je te hebben.
ik krijg tegenwoordig ook een gewoon A4-tje mee ipv die originele velletjes, maar dat terzijde...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Heavy user
een pasje is geen gek idee. en over die dikker wordende portemonnee; ik heb mn papieren nu ook niet in mn portemonnee, dus het pasje ook niet. maar een pasje is heel wat robuuster dan dat papieren vodje.
voor de mensen die de originele papieren willen behouden (ik heb zelf bijvoorbeeld nog een oud origineel wit kenteken deel zoveel, die in principe omgeruild moet worden omdat daar het max te trekken aanhangergewicht op moet komen) kun je (en gut, het zal officieel niet mogen misschien) je papieren als verloren opgeven en krijg je voor een niet al te groot bedrag nieuwe papieren thuis gestuurd.
en btw, ja ik heb in principe altijd mn papieren bij me. ik ben het met je eens dat ze zo je gegevens in kunnen tikken, maar goed mee eens of niet, een boete voor het niet bij me hebben van wat papiertjes, daar zou ik echt chagrijnig van worden
voor de mensen die de originele papieren willen behouden (ik heb zelf bijvoorbeeld nog een oud origineel wit kenteken deel zoveel, die in principe omgeruild moet worden omdat daar het max te trekken aanhangergewicht op moet komen) kun je (en gut, het zal officieel niet mogen misschien) je papieren als verloren opgeven en krijg je voor een niet al te groot bedrag nieuwe papieren thuis gestuurd.
en btw, ja ik heb in principe altijd mn papieren bij me. ik ben het met je eens dat ze zo je gegevens in kunnen tikken, maar goed mee eens of niet, een boete voor het niet bij me hebben van wat papiertjes, daar zou ik echt chagrijnig van worden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
mij ook, pasjes zijn wat handzamer en slijten minder..... En vette vingers veeg je er zo af, lol
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb de kentekenpapieren van alle 3 m'n auto's thuis in de kast liggen.
In de auto's liggen kopietjes, mag niet, weet ik.
Ik heb in 28 jaar nog nooit een boete hiervoor gehad, ik wil dus gewoon de papieren versie houden, no problem.
In de auto's liggen kopietjes, mag niet, weet ik.
Ik heb in 28 jaar nog nooit een boete hiervoor gehad, ik wil dus gewoon de papieren versie houden, no problem.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
zie mijn eerdere tip. en volgens mij krijg je pas een pas als de auto overgeschreven wordtCitroenAZU schreef:Ben ik dan de enige die er niet aan moet denken?
Ben ik straks mijn mooie oude gele en grijze kentekenbewijzen kwijt!
Voor mij geen pasjes!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
Ideaal z'n pasje. Was ook erg blij met het rijbewijs pasje i.p.v. z'n vodje wat na een paar jaar compleet onleesbaar is geworden.
Wat is de reden dat je met een kopie van de papieren in je auto rijdt? Bij mij liggen gewoon de originelen in de auto. Ze kunnen er toch niets mee als ze de auto stelen. Het gedeelte wat je nodig hebt om hem op naam te zetten moet je toch thuis in de kluis bewaren. Die hoef je niet bij te hebben in de auto.
Nadeel van je papieren als gestolen opgeven is dat je een duplicaat code krijgt als je dan een keer nieuwe kenteken platen nodig hebt staat er z'n lelijk klein 1tje op. Daar zou ik me dan weer aan storen
Wat is de reden dat je met een kopie van de papieren in je auto rijdt? Bij mij liggen gewoon de originelen in de auto. Ze kunnen er toch niets mee als ze de auto stelen. Het gedeelte wat je nodig hebt om hem op naam te zetten moet je toch thuis in de kluis bewaren. Die hoef je niet bij te hebben in de auto.
Nadeel van je papieren als gestolen opgeven is dat je een duplicaat code krijgt als je dan een keer nieuwe kenteken platen nodig hebt staat er z'n lelijk klein 1tje op. Daar zou ik me dan weer aan storen