Pagina 1 van 1
afgebroken bout
Geplaatst: za 10 nov, 2012 14:28
door eendHarry
Hallo allen, bij het verwijderen van het spruitstuk voor reiniging is een inlaat bout afgebroken. Uitboren is mislukt aangezien het boortje in de bout is afgebroken, daarna toch nog met een hss co boortje verder geboord in de veronderstelling dat die wel door het hss boortje heen kon gaan. Helaas niet geluk, uitstekende stukje nu helemaal weg. Wie kan mij van advies of hulp voorzien?

Geplaatst: za 10 nov, 2012 15:20
door blanc/rouge2cv
je kan of met een kleiner boortje proberen het uit te boren en anders groter uitboren en een helicoil er in doen , weet niet of dat echt goed is in dit geval maar dat kan je vragen .
http://www.viba.nl/nl/catalog/automotiv ... icoil-plus
Geplaatst: za 10 nov, 2012 15:22
door Ed147
Je kan kijken of je een boutje erop kan lassen.
Mocht dat lukken, dan de hele boel goed heet stoken, met bijv een verfstripper.
De kans dat hij dan loskomt, is best redelijk.
Geplaatst: za 10 nov, 2012 16:20
door eendHarry
ha alvast dank voor jullie reactie;s. Een bout erop lassen lijktmij lastig , er steekt nog maar een paar mm boven de inlaat uit, en echt lassen kan ik ook niet...
Uitboren met 2 ,3 en4 mm allemaal geprobeerd maar er komt geen ijzersplijsel van af! Komt dan waarschijnlijk door het harde staal van het afgebroken boortje....
pfff ik baal dat niet verder kan!!grrrr
ohja, kan ik dit deel er gemakkelijk afhalen om bv in de kolomboor te zetten of te vervangen?
Geplaatst: za 10 nov, 2012 16:25
door David
Je moet dit nu echt met beleid proberen.
Zorg dat je een Cobalt hebt in een hele kleine maat, hoe het toerental echt laag bij het boren en breng een "glij/koelmiddel" aan.
En boor vooral heel langzaam.Probeer op die manier grip te krijgen.
Geplaatst: za 10 nov, 2012 18:23
door Boudewijn
De kop is er gemakkelijk af te halen. Voor het monteren heb je wel een momentsleutel nodig en vervang dan ook gelijk de brilrubber.
Probeer eens om met een klein boortje naast het afgebroken boortje een gat te boren. Dan steeds een maat groter nemen. Het eenvoudigste is echter de gehele kop te vervangen.
Je kunt ook de kop er af halen en daarmee naar een garage of motorrevisie bedrijf gaan.
Geplaatst: zo 2 dec, 2012 17:14
door eendHarry
hele middag van alles geprobeerd, maar geen succes, zelf de links tap is afgebroken. Ik ga de kop er af halen, weet nog niet precies hoe, tips met veelplaatjes van harte welkom. Het lijkt zelf goedkoper om een kop van een ander blok te halen? Iemand een over? We staan wel lekker droog en warm in een schuur nu!
Geplaatst: vr 25 jul, 2014 23:09
door GJ2CV
Hall o Harry
Het draadeind krijg ik er wel uit ook met boor
Stuur maar een pb
Gr. Gert Jan