Nog steeds loopt ze niet... dyane 4 met kuren

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dezilverlinde
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
Locatie: Heeze
Contacteer:

Nog steeds loopt ze niet... dyane 4 met kuren

Bericht door dezilverlinde » zo 11 nov, 2012 12:36

Hmm, ik weet het niet meer...

Mijn Dyane is dus vorige week uitgevallen. Zomaar ineens viel de kracht uit de motor en sloeg ze af tijdens het optrekken.

Ik heb sindsdien de volgende dingen gedaan/ ontdekt.

- dichte sproeier in de carburateur. Carb gereinigd en teruggeplaatst
- Kleppen gesteld (stonden te strak)
- Ontsteking, contactpuntjes gesteld en huisje verwisseld met een ander exemplaar. De timing stond ver verkeerd, kreeg het niet goed maar met n ander huisje was het meteen goed.
- kabeltje van condensator naar bobine vervangen, bleek breuk in te zitten.

En dan nog loopt ze zo beroerd als wat. Net geprobeerd om er leven in te krijgen. Maar ze loopt alleen als ik blijf pompen met het pedaal. Kan geen hoge toeren maken, valt dan uit en ploft wat. Stationair loopt ze al helemaal niet...

Het enige wat me nog rest is een andere bobine. Zou dit het euvel kunnen zijn? Wie weet hier raad mee?

Alvast bedankt weer!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 11 nov, 2012 12:44

vervang eerst die bobine maar, daarna zou ik het toch in een vervuilde carburateur zoeken!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 11 nov, 2012 12:44

ik heb precies het zelfde gehad als jij met een ami!
Optrekken en al het vermogen weg, het is net dat ie op 1 cylinder loopt.

Mijn probleem was dat de nokkenas over de tandwielen was gelopen van de krukas, de boel stond niet meer op tijd!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
dezilverlinde
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
Locatie: Heeze
Contacteer:

Bericht door dezilverlinde » zo 11 nov, 2012 12:57

Tja, ik twijfel ook of beide cylinders werken. Een bougie had wat lasspetters. Daar leek het op. Na het vervangen van de carb een testrit gemaakt, eerste 5 km reed ze weer als n dolle. 95 op de snelweg. Maar dat werd snel 40 km/h op de snelweg.. En totaal geen power en een stank binnen. Ik ga snel eens proberen met een andere bougie! Je weet t nooit...
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold

Gebruikersavatar
dezilverlinde
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
Locatie: Heeze
Contacteer:

Bericht door dezilverlinde » zo 11 nov, 2012 13:36

Was dus een erg mooie vonk bij beide Bougies. Na n carburateur wissel hou ik dezelfde problemen. Heb wat gerommeld met de carb, en nu loopt ze wel stationair. Wat hoog in toeren, maar t is een begin!
Als ik gas geef hikt/ smoort de motor gelijk en dreigt met afslaan. Vlotterhoogte bij zo'n klein enkeltrappertje is niet af te stellen toch?

Wie heeft er n goeie tip? Zie ik iets over het hoofd?
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 11 nov, 2012 14:09

De kleppen stonden te strak? Zijn ze niet verbrand?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4990
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 11 nov, 2012 15:22

vlotterhoogte eentraps af te stellen door verbuigen van het pootje van de vlotter of door extra ringetjes onder de vlotternaald. Wat dat inhouden betreft ik had een klep die ging hangen als ie warm werd. Even stationair laten lopen dan ging ie weer. Mogelijk een defecte klepgeleider?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
dezilverlinde
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
Locatie: Heeze
Contacteer:

Bericht door dezilverlinde » ma 12 nov, 2012 06:57

Ik verdenk idd de kleppen. Maar dan moet ik mijn motor er even uithalen toch? Tenminste om de koelbeplating ed fatsoenlijk te kunnen demonteren? Volgens mij is mijn 4 tje met 120.000 sowieso gaar. Als ik de startmotor zo hoor tenminste heb ik echt weinig compressie..
Misschien dat ik maar eens ga rondkijken naar een ander, beter 4 blokje.
Voorlopig blijft mn Dyane maar even binnenstaan...
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 12 nov, 2012 09:12

Ik denk dat je met 4 nieuwe kleppen klaar ben.Ze zullen hol geslagen zijn door te stak staan en te heet geworden.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » ma 12 nov, 2012 19:42

Is dat een dure reparatie? Beide koppen moeten gereviseerd worden, naar het schijnt. Ben je met 300 Euro klaar?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 12 nov, 2012 19:56

Je hebt een PM

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9242
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 12 nov, 2012 20:19

Ik ken in Eindhoven een adresje die koppen reviseert voor ik meen 40,-. Wel zonder onderdelen. Daar moet je zelf voor zorgen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
dezilverlinde
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
Locatie: Heeze
Contacteer:

Bericht door dezilverlinde » ma 12 nov, 2012 21:17

Een goede bekende van me uit Valkenswaard. (een echte eendengaragist) dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Hij verdenkt de ontsteking toch als eerste. Ik zet er nog even een nieuwe bobine op, en probeer het eens met een 123. Ben erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren! Werkt het niet dn is iig de ontsteking uitgesloten als verdachte! Dan graaf ik dieper.

Morgen kan ik het monteren en weet ik dus meer!

Anders flikker ik de motor met krakende bak en al, eruit en zet ik er een ander exemplaar in. Maar dat doe ik sowieso van de winter wel, als ik wat tijd heb! Mijn huidige motor loopt bijna op olie. Zoveel verbruikt dat kreng. Zeker bij topsnelheden, dan schaam ik me voor de blauwe walm achter me :oops: .
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold

Gebruikersavatar
dezilverlinde
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 24 aug, 2011 07:28
Locatie: Heeze
Contacteer:

Bericht door dezilverlinde » di 13 nov, 2012 21:55

Electronische ontsteking zit erop! Nieuwe bobine erbij! En.... Geen steek veranderd! Dat zet je aan het denken....
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 13 nov, 2012 22:21

Succes met een nieuw blokje dan maar :?

Plaats reactie