Pagina 1 van 1

Nog steeds loopt ze niet... dyane 4 met kuren

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 12:36
door dezilverlinde
Hmm, ik weet het niet meer...

Mijn Dyane is dus vorige week uitgevallen. Zomaar ineens viel de kracht uit de motor en sloeg ze af tijdens het optrekken.

Ik heb sindsdien de volgende dingen gedaan/ ontdekt.

- dichte sproeier in de carburateur. Carb gereinigd en teruggeplaatst
- Kleppen gesteld (stonden te strak)
- Ontsteking, contactpuntjes gesteld en huisje verwisseld met een ander exemplaar. De timing stond ver verkeerd, kreeg het niet goed maar met n ander huisje was het meteen goed.
- kabeltje van condensator naar bobine vervangen, bleek breuk in te zitten.

En dan nog loopt ze zo beroerd als wat. Net geprobeerd om er leven in te krijgen. Maar ze loopt alleen als ik blijf pompen met het pedaal. Kan geen hoge toeren maken, valt dan uit en ploft wat. Stationair loopt ze al helemaal niet...

Het enige wat me nog rest is een andere bobine. Zou dit het euvel kunnen zijn? Wie weet hier raad mee?

Alvast bedankt weer!

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 12:44
door Ramon
vervang eerst die bobine maar, daarna zou ik het toch in een vervuilde carburateur zoeken!

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 12:44
door siemen
ik heb precies het zelfde gehad als jij met een ami!
Optrekken en al het vermogen weg, het is net dat ie op 1 cylinder loopt.

Mijn probleem was dat de nokkenas over de tandwielen was gelopen van de krukas, de boel stond niet meer op tijd!

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 12:57
door dezilverlinde
Tja, ik twijfel ook of beide cylinders werken. Een bougie had wat lasspetters. Daar leek het op. Na het vervangen van de carb een testrit gemaakt, eerste 5 km reed ze weer als n dolle. 95 op de snelweg. Maar dat werd snel 40 km/h op de snelweg.. En totaal geen power en een stank binnen. Ik ga snel eens proberen met een andere bougie! Je weet t nooit...

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 13:36
door dezilverlinde
Was dus een erg mooie vonk bij beide Bougies. Na n carburateur wissel hou ik dezelfde problemen. Heb wat gerommeld met de carb, en nu loopt ze wel stationair. Wat hoog in toeren, maar t is een begin!
Als ik gas geef hikt/ smoort de motor gelijk en dreigt met afslaan. Vlotterhoogte bij zo'n klein enkeltrappertje is niet af te stellen toch?

Wie heeft er n goeie tip? Zie ik iets over het hoofd?

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 14:09
door CitRoel
De kleppen stonden te strak? Zijn ze niet verbrand?

Geplaatst: zo 11 nov, 2012 15:22
door AZL57
vlotterhoogte eentraps af te stellen door verbuigen van het pootje van de vlotter of door extra ringetjes onder de vlotternaald. Wat dat inhouden betreft ik had een klep die ging hangen als ie warm werd. Even stationair laten lopen dan ging ie weer. Mogelijk een defecte klepgeleider?

Geplaatst: ma 12 nov, 2012 06:57
door dezilverlinde
Ik verdenk idd de kleppen. Maar dan moet ik mijn motor er even uithalen toch? Tenminste om de koelbeplating ed fatsoenlijk te kunnen demonteren? Volgens mij is mijn 4 tje met 120.000 sowieso gaar. Als ik de startmotor zo hoor tenminste heb ik echt weinig compressie..
Misschien dat ik maar eens ga rondkijken naar een ander, beter 4 blokje.
Voorlopig blijft mn Dyane maar even binnenstaan...

Geplaatst: ma 12 nov, 2012 09:12
door Gerard2cv
Ik denk dat je met 4 nieuwe kleppen klaar ben.Ze zullen hol geslagen zijn door te stak staan en te heet geworden.

Geplaatst: ma 12 nov, 2012 19:42
door Kulio
Is dat een dure reparatie? Beide koppen moeten gereviseerd worden, naar het schijnt. Ben je met 300 Euro klaar?

Geplaatst: ma 12 nov, 2012 19:56
door David
Je hebt een PM

Geplaatst: ma 12 nov, 2012 20:19
door Punky
Ik ken in Eindhoven een adresje die koppen reviseert voor ik meen 40,-. Wel zonder onderdelen. Daar moet je zelf voor zorgen.

Geplaatst: ma 12 nov, 2012 21:17
door dezilverlinde
Een goede bekende van me uit Valkenswaard. (een echte eendengaragist) dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Hij verdenkt de ontsteking toch als eerste. Ik zet er nog even een nieuwe bobine op, en probeer het eens met een 123. Ben erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren! Werkt het niet dn is iig de ontsteking uitgesloten als verdachte! Dan graaf ik dieper.

Morgen kan ik het monteren en weet ik dus meer!

Anders flikker ik de motor met krakende bak en al, eruit en zet ik er een ander exemplaar in. Maar dat doe ik sowieso van de winter wel, als ik wat tijd heb! Mijn huidige motor loopt bijna op olie. Zoveel verbruikt dat kreng. Zeker bij topsnelheden, dan schaam ik me voor de blauwe walm achter me :oops: .

Geplaatst: di 13 nov, 2012 21:55
door dezilverlinde
Electronische ontsteking zit erop! Nieuwe bobine erbij! En.... Geen steek veranderd! Dat zet je aan het denken....

Geplaatst: di 13 nov, 2012 22:21
door David
Succes met een nieuw blokje dan maar :?