stuurslot

Plaats reactie
elfried
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
Locatie: watervliet

stuurslot

Bericht door elfried » di 20 nov, 2012 12:56

hebben ze m'n 2 pktje op de belgische keuring afgekeurd omdat het stuurslot onklaar gemaakt is.hij wordt ingeschreven als old timer.
ik rij dus zonder stuurslot en start met een hendeltje dat ik eerst omzet zodat er contact is en dan met een drukknop start.dit heeft de vorige eigenaar dus gedaan.zelf weet ik totaal niet hoe ie het electrisch heeft opgelost.
nu moet ik dus een contactslot en stuurslot gaan monteren zeer tegen mijn zin en het heeft eigenlijk nog haast want moet binnen de 14 dagen terug zijn
dus heeft er misschien iemand 1 liggen die hij aan mij wil verpatsen
en hoe ga ik dat electrisch dan oplossen ?

mvg

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 20 nov, 2012 18:58

aan een compleet stuurslot zit een contactrol met 3 stekkertjes daar komt je starter aan. Niet moeilijk tenzij iemand de stekkertjes van je draden hebt geknipt dan zul wat moeten experimenteren met andere stekkertjes.
diverse Citroens, wat anders.

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 20 nov, 2012 19:10

heb er wel 1jte liggen van een dyane en nog 1tje in een dyane maar woon wel een `120 km van je vandaan (tussen roosendaal en breda in)

weet niet of die van een 2cv hetzelfde zijn
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
Ed147
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
Locatie: Unnaryd, Zweden

Bericht door Ed147 » di 20 nov, 2012 19:24

Die van een Dyane past niet in een 2cv!!
Slot van een 2cv is nl veel kleiner.
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » di 20 nov, 2012 19:46

dan heb ik niets voor je, sorry
J B

just drive like you stole it

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 21 nov, 2012 10:44

Mag je niet alleen dat hendeltje (schakelaar) vervangen door een sleutelschakelaar? In een Burton is dat de standaard manier van starten.

Stuurslot zit ook niet op een kitcar keuren ze dat ook af in Belgie?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 21 nov, 2012 11:00

wat een achterlijk gedoe zeg! dat ze streng zijn in belgie wist ik, maar dit gaat toch nergens over?

een keuring is er mi om te controleren of de auto nog in een deugdelijke veilige staat verkeerd. als zou je je auto elke keer met de slinger willen starten...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

elfried
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
Locatie: watervliet

Bericht door elfried » wo 21 nov, 2012 13:46

precies heb ik hun ook verteld maar genen pardon
de stuurinstallatie moet deugdelijk zijn punt uit
ik heb het autootje uit NL ingevoerd en daar is men toch blijkbaar niet zo streng
gelukkig stond er op MP een geheel stuur met stang contactrol en stuurslot te koop
dit wordt me vandaag opgestuurd
nu nog 1 en ander uitvogelen om eerst het oude uitgeboorde stuurslot en stuurstang te verwijderen en dan het andere als geheel erin erin ,lijkt me simpelst of niet?
ach...ik kijk toch niet graag televisie

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 21 nov, 2012 14:22

Een deugdelijke stuurinrichting daar kan ik mee inkomen. Ik zie alleen niet in wat een stuurslot / contact met de stuurinrichting te maken heeft...

Maar goed, het wordt al opgelost lees ik. :)

Het loskrijgen van de beugel waarmee de boel vastzit is nog wel even priegelen en eigenlijk zou het weer vastgezet moeten worden met van die speciale moeren. (die kun je na het vastdraaien niet meer loskrijgen omdat het 6kant deel afbreekt)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 21 nov, 2012 16:13

Onder de motorkap een boutje loshalen van de klem die aan de onderkant van de stuurbuis zit. Daarna de 2 moeren waar de stalen beugel van het contactslot mee vastzit loshalen. Als het nog origineel is zijn dit breekmoeren en zit er geen zeskant meer op. Als je toch een nieuw slot hebt inclusief stalen beugel kan je de oude door slijpen.

De nieuwe in omgekeerde volgorde weer monteren.

Ik blijf het een raar verhaal vinden dat het moet heb je nog na vraag gedaan bij een ander keuringsstation?

elfried
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: do 15 jul, 2010 20:18
Locatie: watervliet

Bericht door elfried » wo 21 nov, 2012 19:36

ok bedankt voor de uitleg moet lukken

ja is raar verhaal en het ergste is als je eenmaal een afkeur hebt je verplicht bent terug te gaan naar hetzelfde keuringsstation
leve de belgische bureaucratie

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 21 nov, 2012 20:24

boutje moet helemaal uit klem op stuurhuis vooras. Soms nog even die klem met een dikke schroevendraaier iets open buigen zodat ie los ligt dan moet de stuurbuis er uit kunnen.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie