Pagina 1 van 2
losmaken
Geplaatst: di 20 nov, 2012 22:24
door duck-tuc
kan me iemand vertellen hoe ik die kap rond de motor los kan krijgen, ik wil die namelijk op nieuw gaan spuiten,
heb de blok eruit gepakt
het gaat dus over deze bruine kap..
Geplaatst: di 20 nov, 2012 22:49
door Thijs
Beplating over de cilinders zelf losmaken.
Dan aan de binnenkant de boutjes eruit draaien en los is de boel.
Het wijst zichzelf.
Geplaatst: di 20 nov, 2012 23:24
door brammie
eerst het spruitstuk eraf
Geplaatst: wo 21 nov, 2012 09:00
door j b
motor onderstuenen
Re: losmaken
Geplaatst: wo 21 nov, 2012 12:38
door hvdh
duck-tuc schreef:
Heeeeee, mijn AK!!!! Leuk om die als voorbeeld terug te zien.
De beplating kan je gewoon lossschroeven, schoonmaken met Dasty, schuren en spuiten met een spuitbusje. De bruine kleur is Ral 8017.
Succes, en je ziet hoe mooi het kan worden!
Re: losmaken
Geplaatst: wo 21 nov, 2012 20:07
door duck-tuc
hvdh schreef:duck-tuc schreef:
Heeeeee, mijn AK!!!! Leuk om die als voorbeeld terug te zien.
De beplating kan je gewoon lossschroeven, schoonmaken met Dasty, schuren en spuiten met een spuitbusje. De bruine kleur is Ral 8017.
Succes, en je ziet hoe mooi het kan worden!
haha dank u, ja vond het een iedaal voorbeeld, en serieus knappe motor!!!
wil van de mijne ook zo iets maken...
die beplating rond de cilinders heb ik er ook al af.
ik veronderstel dat de ventilator er ook uit moet nie? en is da gewoon die bout in het midden?
btw, ik heb ral 8011
is dezelfdde kleur als mijn spadborden...
Geplaatst: wo 21 nov, 2012 20:21
door AZL57
ja ventilator los dan kin je bij de kleine moertjes van de motorsteunen binnen in de beplating. Daarna moet ie er zo afkomen.
Geplaatst: wo 21 nov, 2012 21:20
door duck-tuc
AZL57 schreef:ja ventilator los dan kin je bij de kleine moertjes van de motorsteunen binnen in de beplating. Daarna moet ie er zo afkomen.
oke thnx daarvoor, morge ga ik dat eens proberen
Geplaatst: wo 21 nov, 2012 23:17
door LPGo
let op achter de ventilator zitten (meestal) ook nog 4 schroefjes met een plaat achter de oliekoeler...
Ook opletten met de olieleidingen want die kun je redelijk snel kapot trekken (vooral als ze oud en roestig zijn. Dus dan gelijk de kans benutten om deze op doorroesten te controleren...
Gelijk ook de motorsteunen na kijken de rubbers willen nogal eens loslaten van de ijzeren platen, het zou zonde zijn als binnekort weer alles uit elkaar moet halen.
Ook gelijk kijken of je oliekoeler netjes schoon is, je moet er (schuin) doorheen kunnen kijken. Anders schoonblazen met perslucht) niet met hogedrukspuit daar kan het niet tegen
Verder kun je nog je brilrubbers en oliekering controleren op olielekkage...
Nou volgens mij hebben we alles gehad....
Geplaatst: do 22 nov, 2012 12:50
door hvdh
LPGo schreef:Ook gelijk kijken of je oliekoeler netjes schoon is, je moet er (schuin) doorheen kunnen kijken. Anders schoonblazen met perslucht) niet met hogedrukspuit daar kan het niet tegen
Kan waarschijnlijk geen kwaad, maar wel voorzichtig loshalen.
Schoonmaken heb ik gewoon gedaan door een nacht in de Dasty, daarna goed afspoelen en lekker in de vaatwasser meewassen (ja, ja!!). Het resultaat was bling, bling.
Geplaatst: do 22 nov, 2012 22:02
door duck-tuc
ik heb het los gehaald, ging perfect, maar terug in elkaar, :p
k heb die al afgeschuurd en staat al in de grondlak...
de oliekoeler is precies nog als nieuw....
dus denk niet dat ik daar iets aan moet doen, de oliefilter ga ik vervangen en achteraf nieuwe olie op doen...
thnx om me te helpen
!!!
Geplaatst: do 22 nov, 2012 22:18
door marcopr
Vervang zeker alle koperen ringen van de olieleidingen en de oliekoeler. Dat voorkomt eventuele lekkage.
Geplaatst: do 22 nov, 2012 23:05
door Erikjan
Als je die niet los haalt hoef je die niet te vervangen. Ik neem aan dat de oliekoeler ook niet los gaat als hij niet stuk is. Je loopt het risico de aluminium buisjes te slopen bij het losdaaien. Een nieuwe oliekoeler is niet goedkoop. Dus als het niet nodig is lekker laten zitten. Olie leiding ook als hij niet lekt of doorgerot is niet loshalen.
Geplaatst: do 22 nov, 2012 23:13
door LPGo
Erikjan schreef:Als je die niet los haalt hoef je die niet te vervangen. Ik neem aan dat de oliekoeler ook niet los gaat als hij niet stuk is. Je loopt het risico de aluminium buisjes te slopen bij het losdaaien. Een nieuwe oliekoeler is niet goedkoop. Dus als het niet nodig is lekker laten zitten. Olie leiding ook als hij niet lekt of doorgerot is niet loshalen.
Helemaal mee eens, als het niet nodig is lekker laten zitten......
Geplaatst: vr 23 nov, 2012 12:31
door hvdh
duck-tuc schreef: de oliefilter ga ik vervangen en achteraf nieuwe olie op doen...
Die kan je simpel vervangen. Hoop dat hij makkelijk los gaat (bij mij niet!), maar voor het geld/risico hoef je het niet te laten.