losmaken

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

losmaken

Bericht door duck-tuc » di 20 nov, 2012 22:24

kan me iemand vertellen hoe ik die kap rond de motor los kan krijgen, ik wil die namelijk op nieuw gaan spuiten,
heb de blok eruit gepakt

het gaat dus over deze bruine kap..

Afbeelding

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 20 nov, 2012 22:49

Beplating over de cilinders zelf losmaken.

Dan aan de binnenkant de boutjes eruit draaien en los is de boel.
Het wijst zichzelf.

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » di 20 nov, 2012 23:24

eerst het spruitstuk eraf :(
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 654
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
Locatie: etten leur
Contacteer:

Bericht door j b » wo 21 nov, 2012 09:00

motor onderstuenen
J B

just drive like you stole it

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: losmaken

Bericht door hvdh » wo 21 nov, 2012 12:38

duck-tuc schreef: Afbeelding
Heeeeee, mijn AK!!!! Leuk om die als voorbeeld terug te zien.

De beplating kan je gewoon lossschroeven, schoonmaken met Dasty, schuren en spuiten met een spuitbusje. De bruine kleur is Ral 8017.
Succes, en je ziet hoe mooi het kan worden!
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Re: losmaken

Bericht door duck-tuc » wo 21 nov, 2012 20:07

hvdh schreef:
duck-tuc schreef: Afbeelding
Heeeeee, mijn AK!!!! Leuk om die als voorbeeld terug te zien.

De beplating kan je gewoon lossschroeven, schoonmaken met Dasty, schuren en spuiten met een spuitbusje. De bruine kleur is Ral 8017.
Succes, en je ziet hoe mooi het kan worden!
haha dank u, ja vond het een iedaal voorbeeld, en serieus knappe motor!!!
wil van de mijne ook zo iets maken...

die beplating rond de cilinders heb ik er ook al af.
ik veronderstel dat de ventilator er ook uit moet nie? en is da gewoon die bout in het midden?

btw, ik heb ral 8011 :? is dezelfdde kleur als mijn spadborden...

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 21 nov, 2012 20:21

ja ventilator los dan kin je bij de kleine moertjes van de motorsteunen binnen in de beplating. Daarna moet ie er zo afkomen.
diverse Citroens, wat anders.

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » wo 21 nov, 2012 21:20

AZL57 schreef:ja ventilator los dan kin je bij de kleine moertjes van de motorsteunen binnen in de beplating. Daarna moet ie er zo afkomen.
oke thnx daarvoor, morge ga ik dat eens proberen :)

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 21 nov, 2012 23:17

let op achter de ventilator zitten (meestal) ook nog 4 schroefjes met een plaat achter de oliekoeler...

Ook opletten met de olieleidingen want die kun je redelijk snel kapot trekken (vooral als ze oud en roestig zijn. Dus dan gelijk de kans benutten om deze op doorroesten te controleren...

Gelijk ook de motorsteunen na kijken de rubbers willen nogal eens loslaten van de ijzeren platen, het zou zonde zijn als binnekort weer alles uit elkaar moet halen.

Ook gelijk kijken of je oliekoeler netjes schoon is, je moet er (schuin) doorheen kunnen kijken. Anders schoonblazen met perslucht) niet met hogedrukspuit daar kan het niet tegen

Verder kun je nog je brilrubbers en oliekering controleren op olielekkage...

Nou volgens mij hebben we alles gehad....

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » do 22 nov, 2012 12:50

LPGo schreef:Ook gelijk kijken of je oliekoeler netjes schoon is, je moet er (schuin) doorheen kunnen kijken. Anders schoonblazen met perslucht) niet met hogedrukspuit daar kan het niet tegen
Kan waarschijnlijk geen kwaad, maar wel voorzichtig loshalen.
Schoonmaken heb ik gewoon gedaan door een nacht in de Dasty, daarna goed afspoelen en lekker in de vaatwasser meewassen (ja, ja!!). Het resultaat was bling, bling.

AfbeeldingAfbeelding
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

duck-tuc
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 838
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
Locatie: Lommel (B)

Bericht door duck-tuc » do 22 nov, 2012 22:02

ik heb het los gehaald, ging perfect, maar terug in elkaar, :p
k heb die al afgeschuurd en staat al in de grondlak...


de oliekoeler is precies nog als nieuw....
dus denk niet dat ik daar iets aan moet doen, de oliefilter ga ik vervangen en achteraf nieuwe olie op doen...

thnx om me te helpen ;) !!!

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » do 22 nov, 2012 22:18

Vervang zeker alle koperen ringen van de olieleidingen en de oliekoeler. Dat voorkomt eventuele lekkage.
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2069
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 22 nov, 2012 23:05

Als je die niet los haalt hoef je die niet te vervangen. Ik neem aan dat de oliekoeler ook niet los gaat als hij niet stuk is. Je loopt het risico de aluminium buisjes te slopen bij het losdaaien. Een nieuwe oliekoeler is niet goedkoop. Dus als het niet nodig is lekker laten zitten. Olie leiding ook als hij niet lekt of doorgerot is niet loshalen.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 22 nov, 2012 23:13

Erikjan schreef:Als je die niet los haalt hoef je die niet te vervangen. Ik neem aan dat de oliekoeler ook niet los gaat als hij niet stuk is. Je loopt het risico de aluminium buisjes te slopen bij het losdaaien. Een nieuwe oliekoeler is niet goedkoop. Dus als het niet nodig is lekker laten zitten. Olie leiding ook als hij niet lekt of doorgerot is niet loshalen.
Helemaal mee eens, als het niet nodig is lekker laten zitten......

hvdh
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 249
Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door hvdh » vr 23 nov, 2012 12:31

duck-tuc schreef: de oliefilter ga ik vervangen en achteraf nieuwe olie op doen...
Die kan je simpel vervangen. Hoop dat hij makkelijk los gaat (bij mij niet!), maar voor het geld/risico hoef je het niet te laten.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal

Plaats reactie