losmaken
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Re: losmaken
Heeeeee, mijn AK!!!! Leuk om die als voorbeeld terug te zien.duck-tuc schreef:
De beplating kan je gewoon lossschroeven, schoonmaken met Dasty, schuren en spuiten met een spuitbusje. De bruine kleur is Ral 8017.
Succes, en je ziet hoe mooi het kan worden!
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 838
- Lid geworden op: do 22 okt, 2009 19:41
- Locatie: Lommel (B)
Re: losmaken
haha dank u, ja vond het een iedaal voorbeeld, en serieus knappe motor!!!hvdh schreef:Heeeeee, mijn AK!!!! Leuk om die als voorbeeld terug te zien.duck-tuc schreef:
De beplating kan je gewoon lossschroeven, schoonmaken met Dasty, schuren en spuiten met een spuitbusje. De bruine kleur is Ral 8017.
Succes, en je ziet hoe mooi het kan worden!
wil van de mijne ook zo iets maken...
die beplating rond de cilinders heb ik er ook al af.
ik veronderstel dat de ventilator er ook uit moet nie? en is da gewoon die bout in het midden?
btw, ik heb ral 8011 is dezelfdde kleur als mijn spadborden...
let op achter de ventilator zitten (meestal) ook nog 4 schroefjes met een plaat achter de oliekoeler...
Ook opletten met de olieleidingen want die kun je redelijk snel kapot trekken (vooral als ze oud en roestig zijn. Dus dan gelijk de kans benutten om deze op doorroesten te controleren...
Gelijk ook de motorsteunen na kijken de rubbers willen nogal eens loslaten van de ijzeren platen, het zou zonde zijn als binnekort weer alles uit elkaar moet halen.
Ook gelijk kijken of je oliekoeler netjes schoon is, je moet er (schuin) doorheen kunnen kijken. Anders schoonblazen met perslucht) niet met hogedrukspuit daar kan het niet tegen
Verder kun je nog je brilrubbers en oliekering controleren op olielekkage...
Nou volgens mij hebben we alles gehad....
Ook opletten met de olieleidingen want die kun je redelijk snel kapot trekken (vooral als ze oud en roestig zijn. Dus dan gelijk de kans benutten om deze op doorroesten te controleren...
Gelijk ook de motorsteunen na kijken de rubbers willen nogal eens loslaten van de ijzeren platen, het zou zonde zijn als binnekort weer alles uit elkaar moet halen.
Ook gelijk kijken of je oliekoeler netjes schoon is, je moet er (schuin) doorheen kunnen kijken. Anders schoonblazen met perslucht) niet met hogedrukspuit daar kan het niet tegen
Verder kun je nog je brilrubbers en oliekering controleren op olielekkage...
Nou volgens mij hebben we alles gehad....
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Kan waarschijnlijk geen kwaad, maar wel voorzichtig loshalen.LPGo schreef:Ook gelijk kijken of je oliekoeler netjes schoon is, je moet er (schuin) doorheen kunnen kijken. Anders schoonblazen met perslucht) niet met hogedrukspuit daar kan het niet tegen
Schoonmaken heb ik gewoon gedaan door een nacht in de Dasty, daarna goed afspoelen en lekker in de vaatwasser meewassen (ja, ja!!). Het resultaat was bling, bling.
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal
- Erikjan
- Heavy user
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
- Locatie: boskoop
- Contacteer:
Als je die niet los haalt hoef je die niet te vervangen. Ik neem aan dat de oliekoeler ook niet los gaat als hij niet stuk is. Je loopt het risico de aluminium buisjes te slopen bij het losdaaien. Een nieuwe oliekoeler is niet goedkoop. Dus als het niet nodig is lekker laten zitten. Olie leiding ook als hij niet lekt of doorgerot is niet loshalen.
Helemaal mee eens, als het niet nodig is lekker laten zitten......Erikjan schreef:Als je die niet los haalt hoef je die niet te vervangen. Ik neem aan dat de oliekoeler ook niet los gaat als hij niet stuk is. Je loopt het risico de aluminium buisjes te slopen bij het losdaaien. Een nieuwe oliekoeler is niet goedkoop. Dus als het niet nodig is lekker laten zitten. Olie leiding ook als hij niet lekt of doorgerot is niet loshalen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 249
- Lid geworden op: di 10 aug, 2010 18:00
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Die kan je simpel vervangen. Hoop dat hij makkelijk los gaat (bij mij niet!), maar voor het geld/risico hoef je het niet te laten.duck-tuc schreef: de oliefilter ga ik vervangen en achteraf nieuwe olie op doen...
Alle beelden op een rij
www.h2vormgeving.nl/vidal
www.h2vormgeving.nl/vidal