kwaliteit olievulpijpen

Plaats reactie
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

kwaliteit olievulpijpen

Bericht door Bertje Beige » za 15 dec, 2012 08:34

Ik ben aan een nieuwe olievulpijp toe, maar nu kom ik al surfend prijzen tegen varierend van €65,- tot €165,- :roll: :shock: , voor een gewone vulpijp.
Zit er in die dingen nou zoveel kwaliteitsverschil? Ik bedoel, zal die dure beter zijn dan de goedkoopste of komen ze allemaal gewoon uit de zelfde fabriek?
En hoe is de kwaliteit van die dingen op het moment? Er zijn slechte vulpijpen op de markt geweest.
Ik kan natuurlijk zo'n modern klein ding nemen, maar dat is niet de bedoeling :? .
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 15 dec, 2012 18:15

Je kunt hem ook reviseren......... felsrand in het midden open slijpen, uit elkaar schuiven.
bestaande rubber flap eruit slopen, nieuwe flap maken van anti-aanbak siliconen-mat voor in de bakoven. Vastzetten met popnagels voorzien van carroserie-ringen in elkaar schuiven voorzichtig lassen, of indien je niet kunt (laten) lassen setje kopen bij 2P's in België en klaar........

succes

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » za 15 dec, 2012 19:22

In Zutphen hebben ze nu ook goede revisiesetjes. De revisie is precies zo simpel als LPGo beschrijft, met één toevoeging; vooraf een merkstreep trekken over de onderste en bovenste helft van de vulpijp. Je wilt dat het uitblaaspijpje de goeie kant op blijft wijzen, toch?
Het revisiesetje uit Zutphen bevat overigens alle rubbers, niet alleen de ringvormige rubberen flap maar ook het verticale stuk slang met sleuven en de kunststof nagels. De kwaliteit is mij meegevallen.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Kulio » zo 16 dec, 2012 06:38

Wat is er mis aan zo'n "modern klein ding"? Ik neem aan dat je daarmee zo'n klep bedoelt die geplaatst wordt in de rubber slang naar het luchtfilter. Dat is een prima oplossing, alleen niet origineel.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » zo 16 dec, 2012 07:26

Met zo'n modern klein ding bedoel ik die kortere vulpijpen, met een draaidop, wist niet eens dat er ook dingen zijn die in de slang tussen de pijp en het luchtfilterhuis geplaatst kunnen worden :shock:

Maar is reviseren nou beter dan een nieuwe, of is dat alleen maar omdat dat net zo'n goed resultaat op levert, maar goedkoper is?

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 16 dec, 2012 17:41

Bertje Beige schreef:of is dat alleen maar omdat dat net zo'n goed resultaat op levert, maar goedkoper is?
Yep......

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » zo 16 dec, 2012 20:45

Ik betaalde 3 tientjes voor een revisiesetje, zonder de schroefkraag. Heb de twee helften van de vulpijp met een paar laspuntjes op elkaar gezet en de naad verder met tweecomponentenlijm afgedicht. Resultaat is zondermeer goed. Je kunt de zuiging met je vingertoppen voelen aan de peilstokbuis.

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » wo 19 dec, 2012 19:36

Ik had nog een gebruikte pijp liggen, die heb ik in petroleum laten weken om de rubbers weer soepel te maken; deze gemonteerd en ik kan aan het peilstokgat voelen dat ik nu weer onderdruk heb ipv. overdruk :) .
Maar voor de oude ga ik nu binnenkort wel een revisisetje bestellen :idea:

Heidi
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Heidi » wo 2 jan, 2013 00:13

Ik heb deze al een paar jaar in gebruik, en ben er echt blij mee:

http://www.duckservice.nl/aanbod/onderdeel/12
Ohw Yeah! Met de hippiemobiel!

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » wo 2 jan, 2013 09:20

Jawel, dat zijn prima vulpijpen als je een 2CV6 of Dyane hebt. Het probleem is dat het uitblaaspijpje verkeerd staat voor zo'n beetje alle andere A-types. Als ze die betere techniek (met een stalen membraanklepje) in een universeel ombouwsetje zouden aanbieden, hadden we er allemaal iets aan.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 2 jan, 2013 13:27

ik heb wel eens vernomen dat die nieuwe kleinere vulpijpen het goed doen tot ca 4000 a 4500 toeren en dat ze bij hogere toeren eigenlijk niet goed werken?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie