Hi, ik heb een klein probleempje met het groot licht op mijn Eend.
Pasgeleden reed ik het laatste stukje binnendoor naar huis over een landweggetje waar geen lantaarnpalen staan, groot licht aan dus. Maar hij deed het niet!
De volgende dag besloten om er naar te kijken: Ville: OK, Stads: OK, Route: OK, Groot: OK.
Dus ik dacht, het zal wel eenmalig zijn geweest ofzo.
Vanavond mijn zusje bij een vrienden op gehaald, ik denk voor de grap nog eens proberen of groot licht het nu ook doet: NEE. Dus ik kom thuis, zet de motor af en test alle lichtstanden weer, alles werkte gewoon.
Misschien doet ie alleen zo als de motor draait dacht ik, dus motor aan in z'n vrij alles werkte gewoon, tot ik gas bij gaf terwijl het groot licht aan stond, ineens ging het uit. Dus ik uitstappen en kijken terwijl de motor draaide en het groot licht aan stond: gele lamp aan de bestuurderskant brandde niet. Toen ik terug in de auto stapte om de motor af te zetten rook ik ook een soort brandlucht.
Hierna nog eens zonder de motor aan te hebben alle lichtstanden getest, werkten allemaal weer. Weer met motor aan alles getest, nu bleef het groot licht gewoon werken, ook met gas bij. Maar die geur bleef wel.
IK SNAP ER NIKS MEER VAN!
Nog geen twee maanden geleden al eens de hele schakelaar, dus ook de rol en de printplaat, vervangen omdat groot licht het niet meer deed. (Toen vond ik overigens ook een grote zwarte brandplek op de printplaat.) En de zaterdag voor afgelopen zaterdag nog nieuwe lampen erin gestopt omdat de oude kapot waren gegaan.
Wie o wie weet wat er aan de hand is?
De 17e moet ik langs de APK zijn geweest, dus er zit wel enige haast achter. Maar echt moeilijk moet dit toch niet zijn?
Groetjes Yvo
Groot licht werkt soms niet tijdens het rijden
-
- Beginner
- Contacteer:
Groot licht werkt soms niet tijdens het rijden
2cv6 Club s6: PP-41-FH (1986)
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Hoi,
Welkom hier
Er gaat veel stroom door de lichtschakelaar dus alle contacten moeten schoon zijn, de stroom word anders om gezet in warmte, en dat heb je al geroken...
Als ik jou was zou ik beginnen om de lichtschakelaar uit elkaar te halen en alle contacten opschuren, misschien moet je de draden (1 voor 1) ook even loshalen en schoonmaken.
Onder de motorkap zitten draden met stekkers met elkaar verbonden, bij het schutbord b.v., maar ook aan de koplampstang, haal deze allemaal even los en maak ze indien nodig schoon en monteer ze weer met een lik vaseline.
Succes!
Welkom hier
Er gaat veel stroom door de lichtschakelaar dus alle contacten moeten schoon zijn, de stroom word anders om gezet in warmte, en dat heb je al geroken...
Als ik jou was zou ik beginnen om de lichtschakelaar uit elkaar te halen en alle contacten opschuren, misschien moet je de draden (1 voor 1) ook even loshalen en schoonmaken.
Onder de motorkap zitten draden met stekkers met elkaar verbonden, bij het schutbord b.v., maar ook aan de koplampstang, haal deze allemaal even los en maak ze indien nodig schoon en monteer ze weer met een lik vaseline.
Succes!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Beginner
- Contacteer:
Hi Bert,
Leuk klusje voor zaterdag op de club.
Maar ik vind het gek dat dat zo ineens kan dan, want zoals ik al zei, die hele schakelaar is nog geen twee maanden terug vervangen dus ik zou het raar vinden als het daar in zou zitten.
Maar goed, die kabels inderdaad. Volgens mij zitten die er nog steeds in vanaf 1986 en die gaan natuurlijk ook niet eindeloos mee.
We gaan het zien!
Leuk klusje voor zaterdag op de club.
Maar ik vind het gek dat dat zo ineens kan dan, want zoals ik al zei, die hele schakelaar is nog geen twee maanden terug vervangen dus ik zou het raar vinden als het daar in zou zitten.
Maar goed, die kabels inderdaad. Volgens mij zitten die er nog steeds in vanaf 1986 en die gaan natuurlijk ook niet eindeloos mee.
We gaan het zien!
2cv6 Club s6: PP-41-FH (1986)