Pagina 1 van 4

motor start niet,kou?

Geplaatst: do 17 jan, 2013 08:00
door simon-95
hallo,
ik heb pas mijn contactpuntjes en co
ndensator vervangen ,de kleppen afgesteld,en de carbu
schoon gemaakt,daarna starte de 2cv moeilijk,bij +-0 °c ,maar eenmaal gestart liep hij heel zuiver.
nu wou ik hem gisterren nog eens starten,maar hij wou niet aanslaan
choke half open,en doorstarten,hij starte niet,en maakte geen knal.
hij vonkt wel goed,zou het buiten dat hij zondag goed heeft f
gelopen toch kunnen liggen aan de carbu afstelling?
alvast bedankt!

edit:de startmotor draaid wel goed rond

Geplaatst: do 17 jan, 2013 15:05
door André Post
Ik start zeker bij deze temperaturen altijd met volle choke en soms bij de eerste tekenen van aanslaan een beetje gas er bij.

Geplaatst: do 17 jan, 2013 15:31
door achtpeter
Heb je het vork-achtige plaatje op de chokeklepas goed om het nokje gelegd na het schoonmaken van de carburateur?

Geplaatst: do 17 jan, 2013 16:35
door simon-95
@ andre post;ik zal het eens proberen,maar ik heb er weinig hoop in :/ omda je geen enkel geluid van zelfstandig draaien hoord

@achtpeter : ja die zit er goed op alleen dat kleine veertje is kapot,maar dat is al zolang ik hem heb,zou dat de oorzaak zijn ?

Geplaatst: do 17 jan, 2013 19:35
door Thijs
Kijk eens wat er gebeurt als je hem aan een andere auto hangt met startkabels.
Gaat het dan wel vlot, dan zou het aan je accu kunnen liggen.
Mijn ervaring is dat als je startmotor wel ronddraait je accu tóch te zwak kan zijn voor een goede vonk.

Geplaatst: do 17 jan, 2013 19:51
door Kulio
Met kou is de accu vaak de boosdoener. Ga naar een garage en laat je accu testen. Als die slecht is zal je hem toch moeten vervangen anders komen de problemen zeker terug, meestal op een ongelukkig moment.

Geplaatst: vr 18 jan, 2013 07:51
door simon-95
de startmotor maakt wel een normaal geluid,
en hij was helemaal opgeladen.
ik zal hen toch maar eens laten testen,
bedankt!

Geplaatst: vr 18 jan, 2013 10:25
door dyane_maniac
heb je bij het schoonmaken van de carb ook aan de instellingen gezeten? met name de co schroef kan goed lopen aardig verprutsen. dat veertje (en de stand v/d chokeklep) zijn best belangrijk, maar dan zou ie toch wel een reutel moeten geven.

Geplaatst: vr 18 jan, 2013 13:42
door achtpeter
Als de startmotor goed draait, zal je accu ook wel oké zijn. Primitief testje: Start eens met de koplampen aan. Als die tijdens het starten helemaal doven, is je accu er slecht aan toe. Een beetje minder licht is acceptabel. Je kunt er dan van uitgaan dat (als de verlichting weer uit is) de accuspanning tijdens het starten hoog genoeg blijft om de ontsteking zijn werk te laten doen.

Geplaatst: vr 18 jan, 2013 14:39
door meerijdertje1996
zet voor je de motor aanzet even maximaal 2 minuutjes je koplampen aan. zo is de accu al opgestort en gaat het straten makkelijker.

Geplaatst: vr 18 jan, 2013 19:04
door 2cvmaarten
of je accu is leeg! Lijkt me raar om eerst je lampen aan te zetten alvorens te starten :?

Geplaatst: vr 18 jan, 2013 19:52
door meerijdertje1996
2cvmaarten schreef:of je accu is leeg! Lijkt me raar om eerst je lampen aan te zetten alvorens te starten :?
Vraag maar aan jan vd velde

Geplaatst: vr 18 jan, 2013 19:57
door Ramon
ff met extra accu en kabels!! misschien tikje meer stroom nodig? dan weet je het gelijk!

Geplaatst: vr 18 jan, 2013 20:49
door André Post
2cvmaarten schreef:of je accu is leeg! Lijkt me raar om eerst je lampen aan te zetten alvorens te starten :?
De theorie daar achter is dat door de stroom die de lampen vragen de koude accu intern opgewarmd word
en daardoor weer een hogere startstroom kan leveren.

Geplaatst: vr 18 jan, 2013 21:14
door meerijdertje1996
André Post schreef:
2cvmaarten schreef:of je accu is leeg! Lijkt me raar om eerst je lampen aan te zetten alvorens te starten :?
De theorie daar achter is dat door de stroom die de lampen vragen de koude accu intern opgewarmd word
en daardoor weer een hogere startstroom kan leveren.
Klopt :3