waarom rijden er geen dyanes offroad???
waarom rijden er geen dyanes offroad???
hallo,
ik ben nog geen eigenaar van een eend of geit, maar ik hoop dat snel te worden.
Ik twijfel echter tussen een dyane en een 'gewone'.
Omdat het mijn grote droom is om met het ding op reis te gaan en dus ook eens een raid mee te doen, ben ik voornamelijk aan het kijken naar filmpjes van offroad rijden en raids.
Wat mijn nu echter opvalt is dat je bijna geen dyanes tegenkomt op die filmpjes. Acadyanes wel, maar de gewonen dyane niet.
Is daar een technische reden voor? of is het gewoon omdat ze minder vaak voorkomen en dus meer verlegen ziten om wisselstukken?
ik ben nog geen eigenaar van een eend of geit, maar ik hoop dat snel te worden.
Ik twijfel echter tussen een dyane en een 'gewone'.
Omdat het mijn grote droom is om met het ding op reis te gaan en dus ook eens een raid mee te doen, ben ik voornamelijk aan het kijken naar filmpjes van offroad rijden en raids.
Wat mijn nu echter opvalt is dat je bijna geen dyanes tegenkomt op die filmpjes. Acadyanes wel, maar de gewonen dyane niet.
Is daar een technische reden voor? of is het gewoon omdat ze minder vaak voorkomen en dus meer verlegen ziten om wisselstukken?
nog geen eend, maar al wel een ei
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ik denk dat dat toch een kwestie van smaak is...schroef schreef:een Eend is stoerder om te zien, en dat willen veelmensen. Bovendien zijn er meer stoere onderdelen voor de eend te koop
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dyane's zijn een heel stuk zeldzamer en plaatwerk is ook moeilijker te krijgen, dat zal ook wel een reden zijn denk ik...
Maar een Dyane vind ik een fijnere auto om te rijden dan de eend (heb een Eend gehad en nu heb nu een Dyane).
Een Dyane is wat sneller, stiller, zit beter in elkaar en je ziet ze niet zo vaak meer, dus dyane_maniac heeft volgens mij volledig gelijk
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dyane 6 Confort 1980
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik ben het niet eens dat plaatwerk voor een (offroad) dyane moeilijk te krijgen is. alleen willen de mensen die een dyane aan het opknappen zijn alleen maar nos plaatwerk.
plaatwerk met wat werk is vol op verkrijgbaar. ik kreeg het aan de straatstenen niet kwijt. pas bij (nagenoeg) gratis af te halen was ik het kwijt. hierdoor verdwijnt dit plaatwerk dan wel weer rap, das waar.
voor een zcv is het inderdaad nog gewoon nieuw (vaak imitatie) te krijgen idd
plaatwerk met wat werk is vol op verkrijgbaar. ik kreeg het aan de straatstenen niet kwijt. pas bij (nagenoeg) gratis af te halen was ik het kwijt. hierdoor verdwijnt dit plaatwerk dan wel weer rap, das waar.
voor een zcv is het inderdaad nog gewoon nieuw (vaak imitatie) te krijgen idd
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Inderdaad zit een Dyane wat lastiger in elkaar, je moet een ervaren sleutelaar zijn om dat even te doen.
Daarnaast is het aantal Dyanes wat wordt aangeboden een stuk kleiner, en zijn onderdelen wat meoilijker te krijgen.
Daarnaast is het aantal Dyanes wat wordt aangeboden een stuk kleiner, en zijn onderdelen wat meoilijker te krijgen.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
de acadiane is de ideale reisauto maar hij wordt door vele reizigers voorzien van de voorkant van een 2cv om het onderhoud en de reparatie onderweg te vereenvoudigen( maar dat is voor veel puristen heiligschennis)
de dyane is inderdaad een beetje sneller, stiller, comfortabeler... dan de eend/geit maar als dat voor mij het belangrijkste was kocht ik een R4
omwille van de grote keuze in motoren (maar dat is waarschijnlijk helemaal heiligschennis!?)
de dyane is inderdaad een beetje sneller, stiller, comfortabeler... dan de eend/geit maar als dat voor mij het belangrijkste was kocht ik een R4
omwille van de grote keuze in motoren (maar dat is waarschijnlijk helemaal heiligschennis!?)
-
- Heavy user
- Berichten: 3045
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
De Dyane is gewoon een betere auto.
Na jaren Eend gereden te hebben was ik een beetje uitgekeken op de Eenden heb nu een Dyane voor dagelijks gebruik,
Hij is stiller, sneller en is gewoon beter doordacht dan de Eend.
Hij heeft maar 1 'nadeel': Het is geen Eend.
En daarom laten veel mensen hem staan...
Na jaren Eend gereden te hebben was ik een beetje uitgekeken op de Eenden heb nu een Dyane voor dagelijks gebruik,
Hij is stiller, sneller en is gewoon beter doordacht dan de Eend.
Hij heeft maar 1 'nadeel': Het is geen Eend.
En daarom laten veel mensen hem staan...
- Ed147
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 22:57
- Locatie: Unnaryd, Zweden
Ik lees steeds dat een Dyane stiller is.
Dan heb ik zeker een "foute" gehad??
Rijden met de Eend was een heel stuk beter voor m'n oren!
Maar sneller was hij absoluut, en makkelijker om grotere dingen mee te nemen.
Heerlijk zo'n grote achterklep!!
Dan heb ik zeker een "foute" gehad??
Rijden met de Eend was een heel stuk beter voor m'n oren!
Maar sneller was hij absoluut, en makkelijker om grotere dingen mee te nemen.
Heerlijk zo'n grote achterklep!!
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
ok,
dit verklaard al veel. Ik had niet gedacht dat er zo veel verschil zou zitten in de constructie van de twee.
Ik zie in elk geval, hier in Belgie, dat de dyanes een pak goedkoper weg gaan dan de geiten.
En als ik het goed begrijp, dan kan er met die dyane gewoon goed gereisd worden, maar is enkel de technische uitdaging groter als er iets misloopt.
de weegschaal tipt een klein beetje over naar 1 kant...
dit verklaard al veel. Ik had niet gedacht dat er zo veel verschil zou zitten in de constructie van de twee.
Ik zie in elk geval, hier in Belgie, dat de dyanes een pak goedkoper weg gaan dan de geiten.
En als ik het goed begrijp, dan kan er met die dyane gewoon goed gereisd worden, maar is enkel de technische uitdaging groter als er iets misloopt.
de weegschaal tipt een klein beetje over naar 1 kant...
nog geen eend, maar al wel een ei
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Ook dat valt mee. Waar de meeste mensen op doelen dat het een ietsje meer werk is om spatborden en grille te verwijderen om bij de motor te komen. Dit is echter niet moeilijk maar kost je gewoon 10 minuten meer tijd. Maar ik zie ook vaak dat mensen bij een dyane de driehoeken en binnen en buiten spatborden van elkaar halen. Als je dat niet doet (en de kabels voor de koplamp verstelling gewoon lekker laat voor wat het is) is dit niet meer werk als bij een eend. De grille en bumper heb je eigenlijk ook zo los. Dat is alles
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2666
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Ed147 schreef:Ik lees steeds dat een Dyane stiller is.
Dan heb ik zeker een "foute" gehad??
Rijden met de Eend was een heel stuk beter voor m'n oren!
Maar sneller was hij absoluut, en makkelijker om grotere dingen mee te nemen.
Heerlijk zo'n grote achterklep!!
Het verschilt per auto...
Mijn Dyane maakt een pestherrie, is langzaam, start moeizaam.
De eenden waarmee ik wel 'ns heb gereden (1972, 1979 en 1983) waren veel vlotter, stiller en soepeler.
Dus nee, het maakt geen moer uit! Het ligt eraan hoe een auto is ingereden en afgesteld.