Auto trekt opzij door voegen
Auto trekt opzij door voegen
Beste,
Ik heb het volgende probleem:
Als ik met mijn auto (Peugeot 106 '94) over voegen in de weg rijd (tunnels, viaducten en bruggen) dan "glijd" mijn auto opzij over deze voegen, hoe kan dat? Waar gaan het mis?
Bvd,
Niels
Ik heb het volgende probleem:
Als ik met mijn auto (Peugeot 106 '94) over voegen in de weg rijd (tunnels, viaducten en bruggen) dan "glijd" mijn auto opzij over deze voegen, hoe kan dat? Waar gaan het mis?
Bvd,
Niels
If it ain't broke, let's fix it until it is.
- Peter Parker
- Regelmatige poster
Bedoel je voegen in de breedte van de weg? Of in de lengte? Bij voegen in de lengte kan ik me voorstellen dat je dit gaat voelen aan het stuur. Je banden zullen dan in het spoor van die voegen raken. Hetzelfde heb je met spoorvorming in wegdek.
In de breedte zal je auto gewoon overheen kunnen rijden zonder dat ie wegtrekt. Bandenspanning, staat van schokdempers, veren etc zal wel een rol kunnen spelen. Gewoon de bandenspanning zetten zoals de fabrikant voorschrijft.
In de breedte zal je auto gewoon overheen kunnen rijden zonder dat ie wegtrekt. Bandenspanning, staat van schokdempers, veren etc zal wel een rol kunnen spelen. Gewoon de bandenspanning zetten zoals de fabrikant voorschrijft.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
T gaat over voegen in de breedte maar ik heb er pas last van als ik er niet precies recht overheen rijdt, dus schuine voegen en bochten.
K zal eens kijken hoe hard ze moeten, zoizo de dempers en veren nog eens vervangen maar dat komt later wel. Ik weet niet precies welke banden het zijn, iig een budget merk. Normaal heb ik geen last met gladheid eigenlijk.
Bedankt voor de reacties iig.
K zal eens kijken hoe hard ze moeten, zoizo de dempers en veren nog eens vervangen maar dat komt later wel. Ik weet niet precies welke banden het zijn, iig een budget merk. Normaal heb ik geen last met gladheid eigenlijk.
Bedankt voor de reacties iig.
If it ain't broke, let's fix it until it is.
Aha dat herken ik wel. In een bocht naar links springt ie achter naar rechts weg. En andersom. Vooral op snelwegen/ fly overs.
Een te harde compound rubber of een te hoge bandenspanning. Geen Bridgestone banden toevallig? En anders iets versleten aan je ophanging, maar check eerst de bandenspanning maar.
Een te harde compound rubber of een te hoge bandenspanning. Geen Bridgestone banden toevallig? En anders iets versleten aan je ophanging, maar check eerst de bandenspanning maar.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster