kleppen gesteld en nu?
kleppen gesteld en nu?
Hallo, ik heb de cilinder in de kop terug gemonteerd en nieuwe brilrubbers geplaatst. Ik heb de kleppen gesteld, en nw klepdekselpakking erop en contctpunten vervangen en gesteld. Motor loopt, zie andere topic, maar de cilinder, kleppen ed tikken en ratelen( ook voelbaar op de klepdeksel) veel meer dan aan de andere kant. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Motor loopt verder wel aardig hoor dan wel. Kop niet goed aangedraaid? Door nw rubber andere afstelling? Moet perse aan beide zijden kleppen gesteld, die loopt nu goed dus dacht laat maar zo...
Ik hoor graag van jullie
Ook alvast aan koets loshalen begonnen....
Ik hoor graag van jullie
Ook alvast aan koets loshalen begonnen....
Laatst gewijzigd door eendHarry op wo 20 feb, 2013 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
aha dat is het proberen waard, echt goed warm is lastig want ik kan en mag er niet in rijden( geen remmen) maar lang laten lopen is het proberen waard. Waneer word zo n blok echt goed warm, 10 minuten, 5 minuten?Maus0611 schreef:Je kunt eens checken of ze niet per ongeluk versteld zijn bij het vastdraaien. Dus deksel eraf en voeler ertussen.
Is de motor ook goed warm geweest? Metaal zet uit waardoor de klepspeling minder word. Als het blokje koud is kan ie dus goed tikken.
Als je het tikken voelt aan het kleppendeksel dan heb ik toch het vermoeden dat de tuimelaars tegen de kleppendeksels komen.
Haal ze eens los en kijk eens aan de binnenkant van de deksels of je iets kunt zien? Als ze te strak aangetrokken zijn kun je ze weggooien want dan zijn ze krom.
Op welke manier heb je de kleppen gesteld? En heb je de klepspeling na afstellen nog eens goed gecontroleerd?
Haal ze eens los en kijk eens aan de binnenkant van de deksels of je iets kunt zien? Als ze te strak aangetrokken zijn kun je ze weggooien want dan zijn ze krom.
Op welke manier heb je de kleppen gesteld? En heb je de klepspeling na afstellen nog eens goed gecontroleerd?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Zo'n tingeling geluid? Had ik bij mijn eerste Eend ook. Leek wel of er een ijscokar voorbij kwam...inde2cv schreef:Ik heb tijdens het rijden dat er harde onregelmatige tikken te horen zijn. Het klinkt alsof je met een metalen buisje hard tegen de uitlaat tikt. Iemand enig idee?
Leek alsof er ooit een moertje in de middendemper was gevallen, verder nooit uitgezocht wat het was.
Eendracht maakt macht.