Pagina 1 van 2
kleppen gesteld en nu?
Geplaatst: wo 20 feb, 2013 21:26
door eendHarry
Hallo, ik heb de cilinder in de kop terug gemonteerd en nieuwe brilrubbers geplaatst. Ik heb de kleppen gesteld, en nw klepdekselpakking erop en contctpunten vervangen en gesteld. Motor loopt, zie andere topic, maar de cilinder, kleppen ed tikken en ratelen( ook voelbaar op de klepdeksel) veel meer dan aan de andere kant. Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Motor loopt verder wel aardig hoor dan wel. Kop niet goed aangedraaid? Door nw rubber andere afstelling? Moet perse aan beide zijden kleppen gesteld, die loopt nu goed dus dacht laat maar zo...
Ik hoor graag van jullie
Ook alvast aan koets loshalen begonnen....
Geplaatst: wo 20 feb, 2013 21:27
door brammie
klepdeksel debiel strak vast gezet?
Geplaatst: wo 20 feb, 2013 21:42
door eendHarry
brammie schreef:klepdeksel debiel strak vast gezet?
nee dat niet..
Geplaatst: wo 20 feb, 2013 21:49
door Maus0611
Je kunt eens checken of ze niet per ongeluk versteld zijn bij het vastdraaien. Dus deksel eraf en voeler ertussen.
Is de motor ook goed warm geweest? Metaal zet uit waardoor de klepspeling minder word. Als het blokje koud is kan ie dus goed tikken.
Geplaatst: wo 20 feb, 2013 21:54
door eendHarry
Maus0611 schreef:Je kunt eens checken of ze niet per ongeluk versteld zijn bij het vastdraaien. Dus deksel eraf en voeler ertussen.
Is de motor ook goed warm geweest? Metaal zet uit waardoor de klepspeling minder word. Als het blokje koud is kan ie dus goed tikken.
aha dat is het proberen waard, echt goed warm is lastig want ik kan en mag er niet in rijden( geen remmen) maar lang laten lopen is het proberen waard. Waneer word zo n blok echt goed warm, 10 minuten, 5 minuten?
Geplaatst: wo 20 feb, 2013 22:07
door Maus0611
Geen idee, ik laat hem nooit stationair warm lopen.
Maar kleppen kun je ook nog heel makkelijk bij als hij eenmaal in de auto zit he
Geplaatst: do 21 feb, 2013 15:17
door eendHarry
Maus0611 schreef:Geen idee, ik laat hem nooit stationair warm lopen.
Maar kleppen kun je ook nog heel makkelijk bij als hij eenmaal in de auto zit he
die snap ik ff niet, sorry
Geplaatst: do 21 feb, 2013 16:09
door Maus0611
Mochten je kleppen niet goed gesteld zijn, kun je daar simpel bij door de spatborden eraf te halen.
Geplaatst: do 21 feb, 2013 20:37
door TB
Als je het tikken voelt aan het kleppendeksel dan heb ik toch het vermoeden dat de tuimelaars tegen de kleppendeksels komen.
Haal ze eens los en kijk eens aan de binnenkant van de deksels of je iets kunt zien? Als ze te strak aangetrokken zijn kun je ze weggooien want dan zijn ze krom.
Op welke manier heb je de kleppen gesteld? En heb je de klepspeling na afstellen nog eens goed gecontroleerd?
Geplaatst: vr 22 feb, 2013 06:44
door CitRoel
Misschien is één van de deksels wel krom doordat ie ooit te strak is gedraaid. Je zou ze kunnen omwisselen om dat uit te sluiten.
Geplaatst: wo 17 aug, 2016 20:21
door inde2cv
Ik heb tijdens het rijden dat er harde onregelmatige tikken te horen zijn. Het klinkt alsof je met een metalen buisje hard tegen de uitlaat tikt. Iemand enig idee?
Geplaatst: wo 17 aug, 2016 22:01
door bebe
inde2cv schreef:Ik heb tijdens het rijden dat er harde onregelmatige tikken te horen zijn. Het klinkt alsof je met een metalen buisje hard tegen de uitlaat tikt. Iemand enig idee?
Zo'n tingeling geluid? Had ik bij mijn eerste Eend ook. Leek wel of er een ijscokar voorbij kwam...
Leek alsof er ooit een moertje in de middendemper was gevallen, verder nooit uitgezocht wat het was.
Geplaatst: wo 17 aug, 2016 22:09
door Boudewijn
Het ijscokar geluid komt van een los zittend binnenwerk van de tweede demper.
Geplaatst: za 20 aug, 2016 00:05
door David
Veel dempers zijn van een inferieure kwaliteit.
Geplaatst: za 20 aug, 2016 00:15
door deusjevo
Boudewijn schreef:Het ijscokar geluid komt van een los zittend binnenwerk van de tweede demper.
Die van mij is vorige week vervangen, ik was ook zo'n ijscoman.
Weet niet wat eronder zat maar er zit nu een Walker onder meen ik.