zoals de meeste wel weten ben ik bezig met een dyane met een 4 cilinder gsa motor. die wat opgeleukt gaat worden en flink wat vermogen krijgt.
nu kan ik het natuurlijk niet alleen bij de motor laten. de bak krijgt ook de nodige aandacht. ik zal hier een verslag bij houden van mijn bak geknutsel.
dit zal geen standaard revisie worden. en eigenlijk ook een grote gok. want ik weet niet of het gaat werken. wat het precies gaat worden zien jullie vanzelf wel. het zullen vooral veel foto's worden. feedback is natuurlijk zeer gewenst!
we beginnen met een orginele ami superbak,
remmen / schijven eraf
koppelingshuis eraf
achterplaat eraf,
veel boutjes later, klaar om gesplits te worden.
helaas zag ik dat het al redelijk laat was dus ga morgen weer verder denk ik zo.
hier staan meer foto's https://www.facebook.com/JoeyBrinkmannCustomParts
versnellingsbak ombouw / revisie
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
ik ben weer wat verder, nu wordt er al wat meer duidelijk.
het enigste wat over blijft van de ami superbak [ tot nu toe, later misschien nog meer nodig]
plaats gemaakt op de tafel voor de volgende bak die uit elkaar gaat, dit maar een gsa long ratio 5 bak.
koppelings huis eraf, zoals elke keer weer flink wat overgebleven olie eruit.
een behoorlijk verschil zo, naast elkaar, koppelings huis van de 5 bak zal niet gebruikt gaan worden.
de km teller aansluiting zit bij deze bak op een andere plek,
de minofmeer erachter geplakte 5e versnelling.
zo staat het er nu bij, morgen weer verder. even de bak zien te splitsen. en dan gaan verder gaan knutselen..
het enigste wat over blijft van de ami superbak [ tot nu toe, later misschien nog meer nodig]
plaats gemaakt op de tafel voor de volgende bak die uit elkaar gaat, dit maar een gsa long ratio 5 bak.
koppelings huis eraf, zoals elke keer weer flink wat overgebleven olie eruit.
een behoorlijk verschil zo, naast elkaar, koppelings huis van de 5 bak zal niet gebruikt gaan worden.
de km teller aansluiting zit bij deze bak op een andere plek,
de minofmeer erachter geplakte 5e versnelling.
zo staat het er nu bij, morgen weer verder. even de bak zien te splitsen. en dan gaan verder gaan knutselen..
-
- Gebruiker
- Berichten: 95
- Lid geworden op: za 31 jan, 2004 19:33
- Locatie: Andijk.