investeren in een eend?

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

investeren in een eend?

Bericht door Clau (°\=/°) » ma 25 feb, 2013 15:07

Ik kreeg een foto viavia van een man die zijn eend wil verkopen.
Hij vraagt 1100€ en hij staat al een paar jaar stil in de garage.
Ik heb een paar foto's gezien en hij ziet er op de foto erg ok uit.
Schijnt van binnen ook maar ik heb hem nog niet gezien en we gaan volgende week kijken denk ik.
Ik heb een klein beetje verstand van eendjes maar niet onwijs veel. Zijn er grote nadelen aan het kopen van een eend die al jaren stilstaat?
Lopen remmen vaak vast?
Waar moet ik extra op letten?
Heeft iemand ook wel eens zo een eend gekocht ( zonder dat ie liep) en tegen welke problemen kun je aanlopen?
Is 1100€ een redelijk bod?

Ik zal even een foto toevoegen kunnen jullie meegluren. Het is een 2cv6 special

Afbeelding
*miep miep* (°\=/°)

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » ma 25 feb, 2013 15:07

Oja, ik woon in Frankrijk, dus het is ook een franse eend :-)
*miep miep* (°\=/°)

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » ma 25 feb, 2013 15:59

Voor 1100 koop je heel weinig.....

Maar ik ik deze zo zie, zou ik voor dat geld zo naar Frankrijk rijden om m op te halen!

roest is je ergste probleem.....

Succes, Luc
Duck your life

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1922
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » ma 25 feb, 2013 16:12

Zal een groen remsysteem hebben. Dat geeft niet veel vastzitproblemen. Droog gestald... Olie vervangen en rijden maar. Check goed oop overmatig roest. Maar als hij niet totaal verrot is gewoon doen.
Zoiets heet een buitenkans!
tweeceevees zijn leuk!

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4976
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 25 feb, 2013 17:18

ook de benzineslangen en banden even nakijken op droogte scheurtjes. En het belangrijkste onderdeel het chassis. Hij ziet er zo op het oog redelijk uit
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » ma 25 feb, 2013 17:47

Motor niet starten. Eerst het spruitstuk er af halen en alles schoon maken.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » ma 25 feb, 2013 22:01

Wat het chassis betreft heb ik de indruk dat het driehoekje boven het spatbord wel ietwat knik aangeeft, maar een chassis is te vervangen, volgens mij is het veel belangrijker te kijken of de koets de moeite waard is, een goede koets is moeilijk te vinden.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 25 feb, 2013 22:25

Idd lijkt wel of ie aan het knikken is. Ach chassis kost je max. 1000 euro als je het zelf doet. Zoals gezegd, de koets is veel belangrijker!

Mechanisch is het allemaal wel,te doen. Remmen en motor zijn niet zo complex.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 26 feb, 2013 12:08

ik ben het eens dat een chassis vervangen het werk niet is en dat de koets belangrijker is. maar aan de koets zie ik toch ook echt al wel wat roest. en als je dat al op de foto ziet...

ik zou dat iig echt even in het echt willen zien, want het lijkt me sterk dat er niet gelast hoeft te worden.

als je dat zelf kan is het een leuk project, maar ik ben voorzichtig met het het roepen van wat een buitenkans.

een chassis vervangen (inclusief verf en alle bijkomende dingen) kost toch gauw € 1000-1500. en dan krijg je nog het waarschijnlijke laswerk en bijspuiten ed. die kosten zijn compleet afhankelijk van wat jezelf wel en niet kan doen.

maar ik zou m zeker wel gezien willen hebben als ik jou was 9en het niet te gek ver rijden is)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » di 26 feb, 2013 13:39

Check even het laatste rapport van de Controle Technique en check ook of er een Carte Grise bij is. Als dat allemaal O.K. is kijk dan naar recente schade, die ontstaan kan zijn na de laatste CT.

Voor zo'n prijs koop je of een zepert of de verkoper is niet goed bij z'n hoofd. Ga voor de zekerheid maar van het eerste uit. De Amerikanen hebben een uitdrukking "If it's too good to be true it usually isn't"

Als je hem koopt kan je langs een Franse CV club in de buurt gaan voor advies wat verder te doen.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Clau (°\=/°)
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 325
Lid geworden op: za 21 feb, 2009 20:15

Bericht door Clau (°\=/°) » wo 27 feb, 2013 22:27

Zo, ben ik weer.

Ik heb er lang over nagedacht maar ik ga het toch niet doen :-( Ik heb er gewoon de echte kennis net voor en misschien nog belangrijker... de tijd!

Dus mocht er iemand zijn die zegt: waaa je bent gek, geef mij het telefoon nummer van die mensen... dan geef je maar een gil.
Hij is uit 1980 en heeft al die tijd in de schuur gestaan ( nee niet vanaf 1980 :-) maar wel iets van 2 of 3 jaar geloof ik)

Ik heb 3 foto's, als je ze wilt zien kan ik ze doormailen.

Ik hoor het wel!
*miep miep* (°\=/°)

Plaats reactie