Startprobleem
Startprobleem
Vanmiddag wilde ik de auto starten, de startmotor draaide wel rond maar maakte geen slag zeg maar. Op een gegeven moment kwam er erg veel rook onder de motorkap uit. Toen ik keek stond er een relatief dun draadje vanaf de min naar het schutbord in de brand. Snel de accu ontkoppeld en dat draadje er tussenuit gehaald natuurlijk.
Zou een slechte draad de oorzaak kunnen zijn van het niet willen starten? Of is die draad gesmolten omdat ik te lang doorstartte omdat de startmotor de slag niet maakte?
Ook zag ik eerder deze week opeens kleine rookpluimpjes bij de bougies ontstaan..
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Zou een slechte draad de oorzaak kunnen zijn van het niet willen starten? Of is die draad gesmolten omdat ik te lang doorstartte omdat de startmotor de slag niet maakte?
Ook zag ik eerder deze week opeens kleine rookpluimpjes bij de bougies ontstaan..
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Het lijkt wel of de startmotor vast staat. Kan me voorstellen dat de boel dan gaat roken.
Maar waarom je massadraadje dan smelt zou ik niet weten. Bijzonder klinkt het wel.
Repareer dat draadje wel netjes. Als de isolatie beschadigd is, dan iets van van een krimpkousje erom doen.
Maar waarom je massadraadje dan smelt zou ik niet weten. Bijzonder klinkt het wel.
Repareer dat draadje wel netjes. Als de isolatie beschadigd is, dan iets van van een krimpkousje erom doen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Alsof je probeert te starten zonder benzine. Er is geen ontbranding of zo.. Voor de goede orde: de startmotor rookt niet, de rook kwam van het massadraadje.Geert schreef:Ik denk dat de startmotor kortsluiting maakt.
Wat bedoel je met "geen slag maken"?
Snap er niets van.
Het massadraadje ga ik niet repareren maar gewoon vervangen natuurlijk.. De laatste dagen loopt de (nieuwe) accu ook als een gek leeg trouwens. Binnen een uur of 5 is hij schoon leeg.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Geert,Als je gaat starten,Loopt de meeste stroom van de +kabel door de startmoter naar he notorblok en dan????
Toen ging hij via het dunne massakabeltje maar de carosserie omdat de dikke massakabel waarschijnlijk geen goed contact maakt op de versnellingsbak.Dus maakt die verbinding goed schoon en zet dat verbrande kabeltje door een nieuwe terug.
Toen ging hij via het dunne massakabeltje maar de carosserie omdat de dikke massakabel waarschijnlijk geen goed contact maakt op de versnellingsbak.Dus maakt die verbinding goed schoon en zet dat verbrande kabeltje door een nieuwe terug.
Dit had ik dus gedaan voor ik dit las en heeft alle problemen opgelost inderdaad..Gerard2cv schreef:Geert,Als je gaat starten,Loopt de meeste stroom van de +kabel door de startmoter naar he notorblok en dan????
Toen ging hij via het dunne massakabeltje maar de carosserie omdat de dikke massakabel waarschijnlijk geen goed contact maakt op de versnellingsbak.Dus maakt die verbinding goed schoon en zet dat verbrande kabeltje door een nieuwe terug.