zuigerveren volgorde
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
zuigerveren volgorde
binnenkort bij de Dyane van visserkevis de zuigerveertjes vervangen en wat olielekkages oplossen, nu hebben we al nieuwe zuigerveren, maar hier zit zo'n gekartelde; gaas olieschraapveer bij. in mijn vraagbaak staan 3 'gewone' vaste zuigerveren.
hoe moeten deze nieuwe veren geplaatst worden? iemand een picje?
er ligt trouwens een S6 blokje in...
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
hoe moeten deze nieuwe veren geplaatst worden? iemand een picje?
er ligt trouwens een S6 blokje in...
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 14 aug, 2012 20:03
- Locatie: Brabant
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik moet zeggen dat t blok nog niet uit elkaar is, t zou best kunnen dat er nu dezelfde veren in zitten, dus dan houd ik iig die volgorde aan.
op de verpakking stond helaas niks, PC veren waren niet meer leverbaar (wel besteld) deze zouden ook goed zijn.
Gerard verwoord het goed, er zit een expanderveer bij en 2 dunne schraapveren. dus die 2 onder en dan de expander ertussen.
het zal wel logisch zijn als ik er eenmaal mee bezig ben, maar had nu een zakje met een hele kudde veren in allerlei vormen en had zoiets van
heb in t verleden alleen maar visa blokken uit elkaar gehad, dus nu voor de eerste keer een eendenblok
greetzzzzzzzzzzzzz
op de verpakking stond helaas niks, PC veren waren niet meer leverbaar (wel besteld) deze zouden ook goed zijn.
Gerard verwoord het goed, er zit een expanderveer bij en 2 dunne schraapveren. dus die 2 onder en dan de expander ertussen.
het zal wel logisch zijn als ik er eenmaal mee bezig ben, maar had nu een zakje met een hele kudde veren in allerlei vormen en had zoiets van
heb in t verleden alleen maar visa blokken uit elkaar gehad, dus nu voor de eerste keer een eendenblok
greetzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Gebruiker
- Berichten: 72
- Lid geworden op: zo 16 aug, 2009 11:30
- Locatie: Hilversumse meent
De bewuste zuigerveren
Hierbij een fotootje van de zuigerveren waar krustierusty het over heeft!
https://plus.google.com/photos/11461429 ... uYj0n8zPAg
Wie weet in welke volgorde deze erin / erom moeten?
https://plus.google.com/photos/11461429 ... uYj0n8zPAg
Wie weet in welke volgorde deze erin / erom moeten?
Broem, dat zouden meer mensen moeten doen
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
In de onderste groef de gekartetlde veer met die dunne platte in de zelfde groef erboven en eronder,Dus 3 stuks in 1groef
Van die 2 overige is die met dat kleine schuine randje de bovenste voor de evt.stootkant.
Het woordje Top of driehoekje altijd naar de bovenkant van de zuiger.
En vooraf altijd de groeven met de oude veren afbreken en schoonschrapen en de cilinder netjes kruislings dof schuren.
Van die 2 overige is die met dat kleine schuine randje de bovenste voor de evt.stootkant.
Het woordje Top of driehoekje altijd naar de bovenkant van de zuiger.
En vooraf altijd de groeven met de oude veren afbreken en schoonschrapen en de cilinder netjes kruislings dof schuren.
Die set heb ik onlangs ook gekocht. Of beter gezegd, ik had een setje Perfect Circle besteld maar die waren even niet leverbaar. Verpakt in een wit (merkloos) doosje met alleen de tekst "piston rings" erop. Bij voorbaat kansloos natuurlijk.
Bleken er helemaal geen merktekens op de twee bovenste zuigerveren te staan! De middelste zuigerveer (olieschraapveer) heeft altijd een randje wat er voor zorgt dat de olie "meegeschraapt" wordt. Had deze ook niet! Had er helemaal geen vertrouwen in, maar omdat ik geen alternatief had op dat moment toch dit maar gemonteerd. Zoals het hoort.
Het motortje reed alleen voor geen meter en na een compressietest (6,5 op beide cilinders, veel te laag!) de boel maar weer opengemaakt: Cilinderwanden beschadigd en zuigers licht beschadigd
Toen bij de automaterialen zaak om de hoek een set Goetze gekocht.
Een set als nieuwe cilinders geplaatst met de eerder genoemde zuigers en nieuwe (Duitse) veren dus. Loopt nu als een zonnetje, 8,5 compressie op beide cilinders en geen blauwe rook meer.
Ik zou zeggen niet monteren die zuigerveren. Koop een setje van Goetze of Kolbenschmidt, dan heb je kwaliteit en niet van die ontzettende imitatie bagger van twee tientjes.
Let er trouwens ook nog op bij het monteren dat de onderste 3 zuigerveren ook elk op 120 graden gemonteerd horen te worden.
Succes!
Bleken er helemaal geen merktekens op de twee bovenste zuigerveren te staan! De middelste zuigerveer (olieschraapveer) heeft altijd een randje wat er voor zorgt dat de olie "meegeschraapt" wordt. Had deze ook niet! Had er helemaal geen vertrouwen in, maar omdat ik geen alternatief had op dat moment toch dit maar gemonteerd. Zoals het hoort.
Het motortje reed alleen voor geen meter en na een compressietest (6,5 op beide cilinders, veel te laag!) de boel maar weer opengemaakt: Cilinderwanden beschadigd en zuigers licht beschadigd
Toen bij de automaterialen zaak om de hoek een set Goetze gekocht.
Een set als nieuwe cilinders geplaatst met de eerder genoemde zuigers en nieuwe (Duitse) veren dus. Loopt nu als een zonnetje, 8,5 compressie op beide cilinders en geen blauwe rook meer.
Ik zou zeggen niet monteren die zuigerveren. Koop een setje van Goetze of Kolbenschmidt, dan heb je kwaliteit en niet van die ontzettende imitatie bagger van twee tientjes.
Let er trouwens ook nog op bij het monteren dat de onderste 3 zuigerveren ook elk op 120 graden gemonteerd horen te worden.
Succes!
@Gerard2cv: Voor wat betreft het dof schuren van de cilinder: Welke korrel schuurpapier zou ik hiervoor moeten gebruiken?Gerard2cv schreef:In de onderste groef de gekartetlde veer met die dunne platte in de zelfde groef erboven en eronder,Dus 3 stuks in 1groef
Van die 2 overige is die met dat kleine schuine randje de bovenste voor de evt.stootkant.
Het woordje Top of driehoekje altijd naar de bovenkant van de zuiger.
En vooraf altijd de groeven met de oude veren afbreken en schoonschrapen en de cilinder netjes kruislings dof schuren.
Bvd
Eendracht maakt macht.