Beste mensen,
Ik ben bezig de handrem aan het afstellen. -2cv6 - schijfremmen-
Nu moet ik de excenters verdraaien maar die kan ik niet goed "te pakken" krijgen. Is er een handigheidje om ze te verdraaien??? De buitenste gaat nog wel maar de binnenste is niet te vatten.
Bij voorbaat dank voor een tip!
Excenter
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Vergeet bij het monteren het kopervet niet, ook op de achterkant van de handremblokjes.
Nieuwe handremblokjes willen weleens klemmen, je kan de rand even opschuren.
Nieuwe handremblokjes willen weleens klemmen, je kan de rand even opschuren.
Laatst gewijzigd door vanVeller op vr 22 mar, 2013 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Ja maar als je dan daarna de kleine vast wil draaien (borging) dan draait de excenter weer mee omdat je natuurlijk geen twee doppen over elkaar kan gebruiken..Bertje Beige schreef:Misschien begrijp ik het niet goed, maar als je een goede doppenset hebt, kun je toch gewoon de kleine binnenste bout losdraaien en daarna met een grotere dop de exentriek verdraaien
![]()
Ik heb zo'n Burton gereedschapje zelf gemaakt (voordat Burton em in de verkoop had) door een passende ringsleutel af te slijpen en een stangetje aan te (laten) lassen. Nu kan ik de excenter vast houden terwijl ik de kleinere borgbout met een ringsleutel vastzet.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.