Pagina 1 van 2

alternatieve motoren voor eend? :-)

Geplaatst: za 23 mar, 2013 10:46
door Captain Krimson
topic voor woeste ideeën om andere motoren in eenden te bouwen:

http://en.wikipedia.org/wiki/HKS_700E

Geplaatst: za 23 mar, 2013 13:06
door schermer
dat is idd wel een bruut motortje , het oliekoelertje dat er onder hangt lijkt ook erg veel op die van ons. Maar 600 uur draaien voor een overhaul is misschien wat weinig voor auto gebruik.

Geplaatst: za 23 mar, 2013 14:34
door Michiel van G.
leuk blokje hoor :D
Afbeelding


60 pk bij 5800 toeren.

Geplaatst: za 23 mar, 2013 19:07
door Maus0611
Ik zeg niks :roll:

Afbeelding

Geplaatst: za 23 mar, 2013 19:46
door deusjevo
Afbeelding

Dubbele Hayabusa motor V8 / 2800 cc / 455 PK.... :P

Geplaatst: di 26 mar, 2013 19:17
door AZL57
een dieselke
Afbeelding

Geplaatst: di 26 mar, 2013 19:37
door azuiper
ik ben druk bezig met de voorbereiding van de inbouw van een modern BMW 1100cc motorfietsblok - is reeds meerdere malen eerder uitgevoerd, electronische ontsteking, brandstofinjectie, motormanagement, door-en door bewezen betrouwbaar, lijkt qua bouw en geluid nog enigszins op de originele 2cv motor, gecombineerd met een GSA 5-bak kan een gemiddeld verbruik van 1:17 gerealiseerd worden, ca. 90 pk, veel mer kan ik me niet wensen als daily driver voor langere afstanden ..... zit te wachten op de bestelde adaptorplaat tussen blok en AmiSuper versnellingsbakhuis.

Geplaatst: di 26 mar, 2013 20:48
door deusjevo
Zien we je dan ook op de 24 uur van Spa? :P

Geplaatst: di 26 mar, 2013 21:31
door azuiper
haha, jazeker maar dan wel als aandachtig toeschouwer van dit spectakel.
Deze jongens racen overigens met 850cc BMW blokken

Geplaatst: di 26 mar, 2013 21:46
door Maus0611
Ik was net onderweg met de eend en zat te genieten van het geluid van het motortje.
Nu heb ik die Daihatsu als 1e auto, of als 2e, net hoe m'n bui is, en daar moet eigenlijk een ander blokje in. Ik ga eens kijken hoe makkelijk of juist moeilijk het is om daar een eend blokje in te bouwen. Denk dat de diepte vooral een probleem word..

Geplaatst: di 26 mar, 2013 22:29
door Michiel van G.
@Maus

het moet wel kunnen lijkt me, het grootste probleem bij een 2cv is de hoogte van de olievulpijp aan de voorkant, maar met zo'n modern klein pijpje moet dat wel op te lossen zijn. Een luchtfilter op een voorscherm moet ook geen probleem zijn lijkt me.
Aandrijfassen maken is al helemaal goed te doen, gezien het feit eenden schuifstukken hebben. Dan komt het aan elkaar lassen van het wiel-deel met de Daihatsu-assen niet zó nauw (qua lengte)

In een LN/a past het ook, en zo groot zijn die ook niet :D

Geplaatst: di 26 mar, 2013 23:03
door Captain Krimson
andersom kan wel, Hofmann levert een setje waarmee je je eend kunt voorzien van Daihatsu blok (die gele limo rijdt daarmee rond)

Geplaatst: di 26 mar, 2013 23:40
door azuiper
Catain Krimson : als ik me niet vergis betreft de Hoffman ombouw Suzuki 3-cylinder motoren, geen Daihatsu. Je kan bij hem een verlengde motorkap kopen zodat de 3-cylinder Suzuki of GS 4-cylinder boxer onder de (verlengde) motorkap past. Hiermee heb je dan weliswaar een 2CV motorkap, maar als je echt goed kijkt kloppen de verhoudingen niet meer met die te lange motorkap, maar dat is mijn mening.

wat voor alternatieve motor je ook bedenkt voor in je A-type, het betekent altijd veel geld, veel tijd, consequenties voor brandstofverbruik, gewichtstoename, andere wegligging en veel moeite en de vraag of dit alles de moeite loont - dus bezint eer gij er aan begint .... waarvan acte

Geplaatst: wo 27 mar, 2013 00:23
door Maus0611
Qua brandstof kan ie haast niet slechter worden lijkt me. Ding rijd nu 1.14 en dat vind ik best fors voor het formaat. De daihatsu haalt de 1:17.

Geplaatst: wo 27 mar, 2013 11:39
door Captain Krimson
azuiper schreef:Catain Krimson : als ik me niet vergis betreft de Hoffman ombouw Suzuki 3-cylinder motoren, geen Daihatsu.
daar zul je zeker gelijk in hebben, ik vergeet soms dat ik een slecht geheugen heb...
azuiper schreef: wat voor alternatieve motor je ook bedenkt voor in je A-type, het betekent altijd veel geld, veel tijd, consequenties voor brandstofverbruik, gewichtstoename, andere wegligging en veel moeite en de vraag of dit alles de moeite loont - dus bezint eer gij er aan begint .... waarvan acte
volgens mij doe je zoiets zowiezo alleen voor de lol (omdat het kan)