Startrelais demontage

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1925
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Startrelais demontage

Bericht door Boudewijn » ma 25 mar, 2013 23:10

De startmotor die op in Gemert gekocht heb, is nog slechter dan die er in zat. Misschien alleen nieuwe koolborstels monteren maar dat zien we later wel. Ik heb nu de originele startmotor er uit liggen. Ik heb deze twee jaar geleden schoon gemaakt en gesmeerd en op dat moment werkte hij prima. Ik heb het idee dat de problemen nu veroorzaakt worden door de elektrische contacten van het relais. Ik krijg echter het zwarte plastic kapje niet los. Iemand een idee hoe dat moet?
Afbeelding

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 26 mar, 2013 07:37

oeh, vaak genoeg zo'n ding uit elkaar gehad, en toch is t iedere keer weer zoeken wat er ook weer allemaal los moet.

je moet iig alle moeren van de aansluitkabels los halen, ik dacht dat daarachter ook nog iets van een borgring zat. en natuurlijk de moertjes van de draadstangetjes, volgens mij moet ie er dan af kunnen!

suc6, Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1925
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » do 28 mar, 2013 21:19

Gisteren avond het relais uit elkaar gekregen, blijkt nog een kabel gesoldeerd te zijn die je eerst los moet halen.
Afbeelding
De contacten van het relais waren goed vuil dus alles schoon gemaakt en opgeschuurd. Na montage in de auto werkte alles weer zoals het hoort. Echter vanavond nog eens geprobeerd en de startmotor geeft alleen een tik. Na drie keer proberen werkt hij wel.
Heb ik dit weekeinde weer wat te doen.

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » do 28 mar, 2013 21:40

De weerstand van de relaisspoel zou je eens kunnen doormeten, deze spoel wil ook na verloop van tijd wel eens problemen geven met rare situaties als gevolg.
Citroen 2cv6 special 1986

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1925
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » za 30 mar, 2013 21:10

Ik wilde vandaag weer aan de startmotor gaan werken, blijkt hij zichzelf al gerepareerd te hebben. Diverse startpogingen gedaan en elke keer werkt hij als een zonnetje. :lol:

Dus de tijd maar besteedt aan het monteren van de bumper die ik in het najaar opgeknapt heb en de gril die ik met mijn verjaardag gekregen had.
Oude bumper en gril.
Afbeelding
Nieuwe bumper en gril.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 1 apr, 2013 00:03

Ziet er weer fris uit!!!
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1650
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » ma 1 apr, 2013 08:22

Ga je de koplampsteun ook nog inkorten?

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1925
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » ma 1 apr, 2013 08:50

Geert schreef:Ga je de koplampsteun ook nog inkorten?
Ik heb een ingekorte steun liggen, maar deze was door de vorige eigenaar zwart geverfd. Ik weet niet wat hij hiervoor heeft gebruikt maar ik krijg steeds zwarte vlekken in de nieuwe grijze lak dus moet ik de steun een keer geheel kaal maken en dan lakken.

Plaats reactie