Toerenteller schakelaar
Toerenteller schakelaar
Is een toerenteller met zo'n schakelaar als op de foto nou wel of niet te gebruiken op een 2 cilinder?

-
- Beginner
- Contacteer:
Ronnie1 schreef:Dat vroeg ik me nou ook af.....
2 takt 2 cil.
4 takt 4 cili
2 takt 3 cil.
4 takt 6 cil.
logisch toch............
Je kunt wel intern met weerstandjes gaan prutsen, dan kom je er ook wel maar of dat de bedoeling is...
2 takt 2 cilinder geeft evenveel vonken als 4 takt 4 cilinder
dus inderdaad bij een 2cv geeft hij maar de helft van het toerental aan helaas...
Met mijn ontsteking zou ik het wel voor mekaar krijgen, (als het moet), 2 cilinder aansturen en 4 cil. signaal uitgeven!!!!
Klinkt mij ook best logisch. Maar of het echt zo is?Erikjan schreef:Maar een 2cv vonkt toch met beide bougies tegelijk? En dus ook een keer extra nutteloos in de uitlaat slag. Dan zou het betekenen dat je weer 2x zo veel vonken hebt en de teller wel de juiste waarde aan geeft.
Of maak ik ergens een denkfout.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Eigenlijk is jullie denkwijze fout wel of geen verdeler heeft hier niets mee te maken.....
Een (normale) 2 cilinder 4 takt motor heeft 1 vonk per omwenteling, of deze nu door een verdeler "verdeelt" wordt naar de juiste cilinder doet er niet toe,
het verschil is dan alleen wel of geen vonk in de uitlaatslag
Een (normale) 4 cilinder 4 takt motor heeft heeft 2 vonken per omwenteling, verdeler of geen verdeler doet er weer niet toe..
Als de toerenteller afgesteld is op 2 vonken per omwenteling (4 cilinder dus) dan geeft hij bij een eend maar de heflt van de toeren aan...
Hoop dat jullie begrijpen wat ik probeer te schrijven.....
Een (normale) 2 cilinder 4 takt motor heeft 1 vonk per omwenteling, of deze nu door een verdeler "verdeelt" wordt naar de juiste cilinder doet er niet toe,
het verschil is dan alleen wel of geen vonk in de uitlaatslag
Een (normale) 4 cilinder 4 takt motor heeft heeft 2 vonken per omwenteling, verdeler of geen verdeler doet er weer niet toe..
Als de toerenteller afgesteld is op 2 vonken per omwenteling (4 cilinder dus) dan geeft hij bij een eend maar de heflt van de toeren aan...
Hoop dat jullie begrijpen wat ik probeer te schrijven.....