nieuwe achter opbouw
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
nieuwe achter opbouw
hoi allen, Ik ben nog lang niet zo ver maar zit met een vraag. Mijn chassie is naar de oudijzerboer. Nu ben ik plannen aan het maken voor een nieuwe achter opbouw, omdat mijn achter deel van mijn 2cv6 uit 86 nogal slecht is.
Nu wil ik een soort bak er achter op maken (lees camper er van maken) Ik ben aan het sparen voor een nieuw chassie,gegalvaniseerd. Is dit ook in een langere maat te verkrijgen voor een 2cv? Of mag ik de bak gewoon iets langer maken?
Nu wil ik een soort bak er achter op maken (lees camper er van maken) Ik ben aan het sparen voor een nieuw chassie,gegalvaniseerd. Is dit ook in een langere maat te verkrijgen voor een 2cv? Of mag ik de bak gewoon iets langer maken?
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Verder ben ik misschienvan plan om in de bak een 2de bak te maken die ik er uit kan schuiven zodat ik een buiten/binnen keuken heb, waar ik kan staan om te koken. Iemand nog briliante ideën?
En nu niet weer zeggen, waarom zou je dat willen, want ik doe toch wel waar ik zelf zin in heb, ik wil het gewoon, maar ik ben benieuwd naar andere ideën en misschien zie ik wel weer dingen over het hoofd die problemen op gaan leveren.
En nu niet weer zeggen, waarom zou je dat willen, want ik doe toch wel waar ik zelf zin in heb, ik wil het gewoon, maar ik ben benieuwd naar andere ideën en misschien zie ik wel weer dingen over het hoofd die problemen op gaan leveren.
-
- Heavy user

De mogelijkheden zijn onbegrensd.

Wat verlengen betreft:
Ik zou niet het chassis veranderen maar dan de bak gewoon langer maken.
Ik ben wel heel benieuwd hoe je je chassisnummer er weer legaal gaat in krijgen nu je de oude hebt weggemikt.
Laatst gewijzigd door Thijs op di 28 mei, 2013 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
Re: nieuwe achter opbouw
volgens mij is een acadiane chassis langer, langere achterpoten. wellicht dat iemand hier dat kan bevestigen?frenkie schreef: Is dit ook in een langere maat te verkrijgen voor een 2cv?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Uiteraard ben ik iemand van eerst onderzoeken, voor ik de boel sloop. Vandaar ook dat ik voor dat ik mijn chassie weggedaan heb een onderzoek heb laten uitvoeren door de RDW. Stukje chassie met nummer dus bewaard
Leuk, al veel reacties! Vooral het eerst exemplaar op de foto sprak mij aan, jammer dat er geen foto's van de binnekant zijn. Het voertuig van Krimson, ken ik maar al te goed, maar omdat mijn achterzijde plaats gaat maken voor een bak, is dat geen optie meer. Ik hoop op nog meer ideën en creatieve oplossingen. De bak wordt iig zo hoog zodat ik staand achter of in de auto kan gaan koken. Het lijkt me toch dat veel 2cv bezitters creatieve campeer oplossingen hebben, dus laat ze zien.

-
- Heavy user
Je kunt geen tweedehands chassis gebruiken.
Dat krijg je niet voor elkaar bij de RDW.
Een Acadiane-chassis gaat ook niet lukken.
Je bent aangewezen op de gangbare chassis met RDW-certificaat.
Hier zitten meerdere gegalvaniseerde chassis tussen maar qua lengte is er amper verschil.
Zelf vind ik die oplossing zoals bij die Acadiane met uitklaptent op het dak prachtig.
Dat krijg je niet voor elkaar bij de RDW.
Een Acadiane-chassis gaat ook niet lukken.
Je bent aangewezen op de gangbare chassis met RDW-certificaat.
Hier zitten meerdere gegalvaniseerde chassis tussen maar qua lengte is er amper verschil.
Zelf vind ik die oplossing zoals bij die Acadiane met uitklaptent op het dak prachtig.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Acadiane chassis zou kunnen, die zijn er volgens mij wel gegalvaniseerd te verkrijgen..
Waar je dan mee zit is dat de wielbasis groter wordt, en daar is de rdw meestal ook niet bij mee..
is een verhaal van een burtonbouwer die een acadiane chassis had gebruikt, en die heeft m na veel praten/uitleggen en dergelijke uiteindelijk wel gekeurd gekregen..
Waar je dan mee zit is dat de wielbasis groter wordt, en daar is de rdw meestal ook niet bij mee..
is een verhaal van een burtonbouwer die een acadiane chassis had gebruikt, en die heeft m na veel praten/uitleggen en dergelijke uiteindelijk wel gekeurd gekregen..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Regelmatige poster
Ik ken ook iemand met een ak 400 die eigenlijk een 'gat' in de bodem van de achterbak heeft gemaakt en staat tussen de 2 chassisbalken (op de grond) en zo staat te koken. Als hij rijdt of slaapt legt hij er een of andere plaat erover. De apk keurmeester heeft het nooit opgemerkt, ik denk ook niet dat dit legaal is. Maar met zijn 1.80 kan hij wel zo goed als rechtop staan in zijn besteleend!
Waarom geen verlengd chassis?? Hoffmann in Duitsland verkoopt dit en volgens mij komt dit gewoon door de RDW in Nederland....
http://www.hoffmann2cv.de/de/p/limokit
Daar kun je volgens mij toch wel een leuke camper van maken........
http://www.hoffmann2cv.de/de/p/limokit
Daar kun je volgens mij toch wel een leuke camper van maken........