Pagina 1 van 4
nieuwe achter opbouw
Geplaatst: di 28 mei, 2013 18:25
door frenkie
hoi allen, Ik ben nog lang niet zo ver maar zit met een vraag. Mijn chassie is naar de oudijzerboer. Nu ben ik plannen aan het maken voor een nieuwe achter opbouw, omdat mijn achter deel van mijn 2cv6 uit 86 nogal slecht is.
Nu wil ik een soort bak er achter op maken (lees camper er van maken) Ik ben aan het sparen voor een nieuw chassie,gegalvaniseerd. Is dit ook in een langere maat te verkrijgen voor een 2cv? Of mag ik de bak gewoon iets langer maken?
Geplaatst: di 28 mei, 2013 18:31
door frenkie
Verder ben ik misschienvan plan om in de bak een 2de bak te maken die ik er uit kan schuiven zodat ik een buiten/binnen keuken heb, waar ik kan staan om te koken. Iemand nog briliante ideën?
En nu niet weer zeggen, waarom zou je dat willen, want ik doe toch wel waar ik zelf zin in heb, ik wil het gewoon, maar ik ben benieuwd naar andere ideën en misschien zie ik wel weer dingen over het hoofd die problemen op gaan leveren.
Geplaatst: di 28 mei, 2013 21:34
door AK350
Zelf vind ik dit wel een mooie constructie:

Die van krimson is ook handig:

En als je creatief bent met hout:
Als je een beetje creatief bent zou je best de achterpoten wat kunnen verlengen, geen idee of hier regeltjes voor zijn..
Geplaatst: di 28 mei, 2013 22:03
door Thijs
De mogelijkheden zijn onbegrensd.
Wat verlengen betreft:
Ik zou niet het chassis veranderen maar dan de bak gewoon langer maken.
Ik ben wel heel benieuwd hoe je je chassisnummer er weer legaal gaat in krijgen nu je de oude hebt weggemikt.
Geplaatst: di 28 mei, 2013 22:06
door AK350
Zo hoef je de achterpoten ook niet te verlengen

Re: nieuwe achter opbouw
Geplaatst: di 28 mei, 2013 22:07
door supercees
frenkie schreef: Is dit ook in een langere maat te verkrijgen voor een 2cv?
volgens mij is een acadiane chassis langer, langere achterpoten. wellicht dat iemand hier dat kan bevestigen?
Geplaatst: di 28 mei, 2013 22:54
door schermer
Volgens mij is een acadiane chassis idd langer. Maar zoals al opgemerkt, ben je met je oude spul naar de rdw geweest en alles laten labelen of is alles met nummer en al zo weggegooid, want dan word een nieuw chassisnummer nog een hele toer.
Geplaatst: di 28 mei, 2013 22:58
door marcopr
een Acadiane chassis heeft een langere wielbasis.
Leuk plan, leef je maar uit.
Probeer het geheel zo licht mogelijk te maken. Dat is een uitdaging opzich.
En maak het frontale rij oppervlak niet te groot (hefdak oid).
Als beide lukken dan rijdt het ook nog goed.
Geplaatst: wo 29 mei, 2013 21:44
door frenkie
Uiteraard ben ik iemand van eerst onderzoeken, voor ik de boel sloop. Vandaar ook dat ik voor dat ik mijn chassie weggedaan heb een onderzoek heb laten uitvoeren door de RDW. Stukje chassie met nummer dus bewaard

Leuk, al veel reacties! Vooral het eerst exemplaar op de foto sprak mij aan, jammer dat er geen foto's van de binnekant zijn. Het voertuig van Krimson, ken ik maar al te goed, maar omdat mijn achterzijde plaats gaat maken voor een bak, is dat geen optie meer. Ik hoop op nog meer ideën en creatieve oplossingen. De bak wordt iig zo hoog zodat ik staand achter of in de auto kan gaan koken. Het lijkt me toch dat veel 2cv bezitters creatieve campeer oplossingen hebben, dus laat ze zien.
Geplaatst: wo 29 mei, 2013 21:48
door frenkie
en nogmaals de vraag, bestaat er ook een langer chassie dat gegalvaniseerd is, of ben je afhankelijk van de bestaande oude veroeste chassies en moet je die dan zelf laten galvaniseren?
Geplaatst: wo 29 mei, 2013 21:54
door Thijs
Je kunt geen tweedehands chassis gebruiken.
Dat krijg je niet voor elkaar bij de RDW.
Een Acadiane-chassis gaat ook niet lukken.
Je bent aangewezen op de gangbare chassis met RDW-certificaat.
Hier zitten meerdere gegalvaniseerde chassis tussen maar qua lengte is er amper verschil.
Zelf vind ik die oplossing zoals bij die Acadiane met uitklaptent op het dak prachtig.
Geplaatst: wo 29 mei, 2013 22:07
door Tom Duckpower
Acadiane chassis zou kunnen, die zijn er volgens mij wel gegalvaniseerd te verkrijgen..
Waar je dan mee zit is dat de wielbasis groter wordt, en daar is de rdw meestal ook niet bij mee..
is een verhaal van een burtonbouwer die een acadiane chassis had gebruikt, en die heeft m na veel praten/uitleggen en dergelijke uiteindelijk wel gekeurd gekregen..
Geplaatst: wo 29 mei, 2013 22:11
door CitroënAZAM
Ik ken ook iemand met een ak 400 die eigenlijk een 'gat' in de bodem van de achterbak heeft gemaakt en staat tussen de 2 chassisbalken (op de grond) en zo staat te koken. Als hij rijdt of slaapt legt hij er een of andere plaat erover. De apk keurmeester heeft het nooit opgemerkt, ik denk ook niet dat dit legaal is. Maar met zijn 1.80 kan hij wel zo goed als rechtop staan in zijn besteleend!
Geplaatst: wo 29 mei, 2013 22:36
door frenkie
okee, een verlengd chassie is dus geen optie. De bak zou ik wel iets langer kunnen maken. En iid niet te zwaar, anders zakt het voertuig te veel door. De plaat uit de achter bak is slim, maar ik wil graag mijn safari bumper behouden dus dat gaat hem ook niet worden.
Geplaatst: wo 29 mei, 2013 22:42
door LPGo
Waarom geen verlengd chassis?? Hoffmann in Duitsland verkoopt dit en volgens mij komt dit gewoon door de RDW in Nederland....
http://www.hoffmann2cv.de/de/p/limokit
Daar kun je volgens mij toch wel een leuke camper van maken........