2 dagen perfect, dag3 stationaire ellende

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

2 dagen perfect, dag3 stationaire ellende

Bericht door Franko » za 6 jul, 2013 18:30

Hallo iedereen,

2 dagen geleden is de carburateur van mijn eendje vervangen voor een ander exemplaar. Geen nieuwe, ook geen gereviseerde maar eentje van de plank bij een eenmanszaakje in den haag. De oude carburateur was niet meer stationair af te stellen en liep stationair slecht.

Met de nieuwe carburateur is het twee dagen perfect gegaan, de eend reed heerlijk. Echter, toen ik vandaag startte liep de auto stationair slecht en bij het afremmen op de motor was er veel geplof uit de uitlaat. Vanmiddag viel de auto elke keer stationair direct uit.

Ik heb met mijn beperkte kennis nog even het deksel verwijdert en de sproeiers door geblazen maar dit bood geen soelaas.

Tips/opmerkingen?

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » za 6 jul, 2013 19:47

Check ook de stationair sproeier, zit aan de buitenkant gemonteerd.

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » za 6 jul, 2013 19:51

Aan de buitenkant? .. Waar precies? Zoals ik al zei: beperkte kennis :roll: :) :)

of bedoel je de stationair schroef?

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 6 jul, 2013 21:07

en het zeefje even schoonmaken, dit zit waar de benzineslang in de carburateur loopt. Even schuin eronder/ernaast zit een moer 14mm, doekje eronder houden en voorzichtig losdraaien, in de holle moer zit een zeefje verwerkt, ik wed dat ie onder het gruis zit, dus even met benzine schoonmaken en ook het gaatje waar het zeefje inzit even nakijken, doorprikken naar de benzineslang toe...

als je je stationaire sproeier gevonden hebt kun je hem er even uitdraaien en kijken of er een mooie punt aanzit anders krijg je hem nooit goed afgesteld

en nog even alle schroeven van je carburateur op spruitstuk natrekken misschien trekt hij valse lucht, anders eerst een beetje vloeibare pakking ertussen doen....

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » za 6 jul, 2013 21:08

Net onder de rand van het deksel net onder de aansluiting benzine slang. Beetje afhankelijk van welk type maar ik neem aan dat je een dubbelglas hebt.
Ziet er uit als een m8 schroefjes met een zaagsnede erdoorheen.

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 6 jul, 2013 21:28

AK freak schreef:Net onder de rand van het deksel net onder de aansluiting benzine slang. Beetje afhankelijk van welk type maar ik neem aan dat je een dubbelglas hebt.
Ziet er uit als een m8 schroefjes met een zaagsnede erdoorheen.

dubbelglas=dubbelgats neem ik aan.... :lol: :lol:

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » za 6 jul, 2013 21:28

Dank voor de reacties. Ik zal morgen eens kijken of ik het kan oplossen hiermee.

De stationair sproeier is dus niet hetzelfde als de Co2 schroef neem ik aan?

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » za 6 jul, 2013 21:31

Heb zo'n ipad die mee denkt
:lol:

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » za 6 jul, 2013 21:31

Nee dat zijn 2 heel verschillende dingen.
Citroen 2cv6 special 1986

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » za 6 jul, 2013 21:41

Heb even een foto gemaakt van mijn andere eend om ongelukken te voorkomen:

2 = moer van zeefje

1= stationair sproeier?
VERLOPEN LINK NAAR FOTO

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » za 6 jul, 2013 21:46

Klopt als een bus,

Misschien ook handig een vraagbaak te kopen of online te bekijken...
Type maar eens een zoekopdracht in met "online 2cv vraagbaak"

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » za 6 jul, 2013 21:53

Ja ik heb een haynes manual en handboek eendelogie :) Die online vraagbaak is inderdaad erg handig.

Ze hebben die stationair schroever lastig geplaatst. Met een kleine steeksleutel proberen?

Gebruikersavatar
AK freak
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 9 dec, 2007 16:53
Locatie: Steensel

Bericht door AK freak » za 6 jul, 2013 21:56

Volgens mij m8 en ja hij zit wat lastig. Heb het wel eens op een camping moeten doen en daarna de rest van de dag in het gras lopen zoeken.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » za 6 jul, 2013 22:07

ik schroef de stationairsproeier er eigenlijk altijd met een platte schroevendraaier uit. Kun je net langs de olievulpijp

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 6 jul, 2013 22:55

en waar je het cijfertje 1 hebt gezet is je c02 sproeiertje, volgens Citroen mag je er niet aankomen, dus daar moet je mee beginnen :lol: :lol: :lol: (moet je wel weten waar je mee bezig bent)

Doe eerst maar eens die andere dingen allemaal en als alles schoon en vast zit en niet lekt dan kun je de co2 sproeier uitdraaien voor meer benzine en indraaien voor minder benzine...

Ook even je smoorkleppen controleren of ze makkelijk gangbaar zijn en ook gaan aanliggen, en dat je de chokeklep goed teruggezet hebt bij het inelkaar zetten van de carburateur.... choke in = klep helemaal open..... (klep vertikaal)

Plaats reactie