2 dagen perfect, dag3 stationaire ellende
2 dagen perfect, dag3 stationaire ellende
Hallo iedereen,
2 dagen geleden is de carburateur van mijn eendje vervangen voor een ander exemplaar. Geen nieuwe, ook geen gereviseerde maar eentje van de plank bij een eenmanszaakje in den haag. De oude carburateur was niet meer stationair af te stellen en liep stationair slecht.
Met de nieuwe carburateur is het twee dagen perfect gegaan, de eend reed heerlijk. Echter, toen ik vandaag startte liep de auto stationair slecht en bij het afremmen op de motor was er veel geplof uit de uitlaat. Vanmiddag viel de auto elke keer stationair direct uit.
Ik heb met mijn beperkte kennis nog even het deksel verwijdert en de sproeiers door geblazen maar dit bood geen soelaas.
Tips/opmerkingen?
2 dagen geleden is de carburateur van mijn eendje vervangen voor een ander exemplaar. Geen nieuwe, ook geen gereviseerde maar eentje van de plank bij een eenmanszaakje in den haag. De oude carburateur was niet meer stationair af te stellen en liep stationair slecht.
Met de nieuwe carburateur is het twee dagen perfect gegaan, de eend reed heerlijk. Echter, toen ik vandaag startte liep de auto stationair slecht en bij het afremmen op de motor was er veel geplof uit de uitlaat. Vanmiddag viel de auto elke keer stationair direct uit.
Ik heb met mijn beperkte kennis nog even het deksel verwijdert en de sproeiers door geblazen maar dit bood geen soelaas.
Tips/opmerkingen?
en het zeefje even schoonmaken, dit zit waar de benzineslang in de carburateur loopt. Even schuin eronder/ernaast zit een moer 14mm, doekje eronder houden en voorzichtig losdraaien, in de holle moer zit een zeefje verwerkt, ik wed dat ie onder het gruis zit, dus even met benzine schoonmaken en ook het gaatje waar het zeefje inzit even nakijken, doorprikken naar de benzineslang toe...
als je je stationaire sproeier gevonden hebt kun je hem er even uitdraaien en kijken of er een mooie punt aanzit anders krijg je hem nooit goed afgesteld
en nog even alle schroeven van je carburateur op spruitstuk natrekken misschien trekt hij valse lucht, anders eerst een beetje vloeibare pakking ertussen doen....
als je je stationaire sproeier gevonden hebt kun je hem er even uitdraaien en kijken of er een mooie punt aanzit anders krijg je hem nooit goed afgesteld
en nog even alle schroeven van je carburateur op spruitstuk natrekken misschien trekt hij valse lucht, anders eerst een beetje vloeibare pakking ertussen doen....
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Berichten: 627
- Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
- Locatie: Ulestraten
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
en waar je het cijfertje 1 hebt gezet is je c02 sproeiertje, volgens Citroen mag je er niet aankomen, dus daar moet je mee beginnen
(moet je wel weten waar je mee bezig bent)
Doe eerst maar eens die andere dingen allemaal en als alles schoon en vast zit en niet lekt dan kun je de co2 sproeier uitdraaien voor meer benzine en indraaien voor minder benzine...
Ook even je smoorkleppen controleren of ze makkelijk gangbaar zijn en ook gaan aanliggen, en dat je de chokeklep goed teruggezet hebt bij het inelkaar zetten van de carburateur.... choke in = klep helemaal open..... (klep vertikaal)



Doe eerst maar eens die andere dingen allemaal en als alles schoon en vast zit en niet lekt dan kun je de co2 sproeier uitdraaien voor meer benzine en indraaien voor minder benzine...
Ook even je smoorkleppen controleren of ze makkelijk gangbaar zijn en ook gaan aanliggen, en dat je de chokeklep goed teruggezet hebt bij het inelkaar zetten van de carburateur.... choke in = klep helemaal open..... (klep vertikaal)