Koppeling schokt bij terugschakelen
Koppeling schokt bij terugschakelen
Beste forumleden,
Bij onze Dyane hebben wij sinds jaar en dag een A06/664 blok zitten. Hier heb ik twee week terug de koppeling vervangen omdat deze volledig versleten was.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Het schakelen en ontkoppelen gaat perfect. Alleen wanneer ik terugschakel, schokt de motor/koppeling op het moment dat de platen weer vastgrijpen.
Is dit een bekend probleem? Zijn er mensen die mij met dit probleem kunnen adviseren?
Alvast bedankt,
Steven.
Bij onze Dyane hebben wij sinds jaar en dag een A06/664 blok zitten. Hier heb ik twee week terug de koppeling vervangen omdat deze volledig versleten was.
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Het schakelen en ontkoppelen gaat perfect. Alleen wanneer ik terugschakel, schokt de motor/koppeling op het moment dat de platen weer vastgrijpen.
Is dit een bekend probleem? Zijn er mensen die mij met dit probleem kunnen adviseren?
Alvast bedankt,
Steven.
Heb ook eens een schokkende nieuwe koppelingsplaat erin gehad. Dat deed ie dan ook bij wegrijden. Die koppeling heb ik toen weer vervangen door een meer gerenommeerd merk. Zit dus wel verschil in, maar zou niet mogen vind ik.
Misschien is het gewoon ff wennen! Check de bevestigingspunten en na wat km's nog eens de afstelling van het pedaal.
Misschien is het gewoon ff wennen! Check de bevestigingspunten en na wat km's nog eens de afstelling van het pedaal.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
gister nieuwe remblokken gemonteerd, na erachter te zijn gekomen dat het schokken alleen voorkwam bij het oplaten van de koppeling tegelijk met het remmen.. Het is al een stuk minder, als mijn linkervoet nu aan het laatste beetje went ben ik tevreden..! Nu zoekende naar het probleem waarom The Duck zowel op gas als op benzine niet boven de 90 uit wil komen.. Volgende week 800 km richting Frankrijk.. Hopen dat het dan toch iets rapper gaat. Houd er niet van om non stop afhankelijk te zijn van plankgas...