niet meer starten!

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

niet meer starten!

Bericht door rusty » ma 30 aug, 2004 09:10

hellup!!!
Gisteravond om 22.30u heb ik twee mensen gedropt bij Amsterdam RAI onderaan de afrit sloeg de motor af en kreeg hem niet meer aan het lopen! ben tot 0.30 u bezig geweest toen maar de laatste trein naar huis genomen :cry:
ter informatie:
Vanaf Epe (Gelderland) heeft ie perfect gelopen
het is een visablok
hij vonkt wel, voor de zekerheid nieuwe bougies gemonteerd en ook nieuwe sensoren bij het vliegwiel.
benzineslang van de carb gehaald, iemand anders laten starten, het duurde zeker 10 seconden voor er brandstof kwam, is dit normaal? of moet ik een andere brandstofpomp monteren?

wie weet wat het zou kunnen zijn?
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » ma 30 aug, 2004 09:50

hoi

Er moet direct brandstof komen als je probeert te starten, tenzij hij erg lang stil heeft gestaan, vervang het membraam van je brandstofpomp eens en vul je tank.

groet Frank

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: niet meer starten!

Bericht door Handjes » ma 30 aug, 2004 14:26

Zitten er geen scheuren in de leiding?
La vie est belle.

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » di 31 aug, 2004 14:09

benzinetank leeg????
dom antwoord idd
maak brandstofpomp dan es open en schoon...

hans

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 1 sep, 2004 09:33

Hoi
ben de volgende ochtend terug gegaan, stapte in draai de sleutel om en... hij loopt!!!! :?: :!: ben gewoon naar huis gereden en later nog naar Den Haag op en neer zonder probleem. ik snap het niet meer, heb inmiddels wel een nieuwe brandstofpomp gehaald, die gaat er zaterdag op.
Ik zal ook de aanzuigleiding checken, het kan natuurlijk zijn dat daar een lek in zit.

O ja, de tank zat nog half vol, dus dat kan het probleem niet zijn.

Als iemand no gen mogelijke oorzaak weet hoor ik het graag! het lijkt me niet dat de brandstofpomp het de ene keer niet doet en de volgende dag wel!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » wo 1 sep, 2004 10:39

Wat was eigenlijk de reden dat hij afsloeg?
En heeft hij vaker moeite met starten als de motor warm is?
La vie est belle.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » wo 1 sep, 2004 12:05

Nee ik heb nog nooit problemen gehad, slaat altijd meteen aan, ook als ie warm is (als ie koud is en een tijd heeft gestaan duurt het soms even voor er benzine komt), vandaar dat ik a.s. zaterdag de brandstofpomp ga vervangen, ik had al een nieuwe gekocht, maar die ligt bij m'n ouders in Brabant. Gisteren dacht ik echt dat het de brandstofpomp zou zijn dus weer een nieuwe gekocht, nu heb ik eer dus 2, iemand interesse?

Waarom die afsloeg???? ik weet het niet, reed gewoon de afrit af van de A10 en onderaan was het prut prut en toen nix meer, heb nog wel geprobeert om hem lopend te houden, omdat ik merkte dat hij af wilde slaan, maar helaas. Ik heb trouwens het laatste stuk op de snelweg rond de 100 km/h gereden, en het regende hard, dus oververhit zal die wel niet zijn geweest.

Wat ik in het verleden wel een keer heb gehad, toen de 2cv6 motor er nog in zat dat de vlotter was blijven hangen en daardoor de motor erg verzoop(na een stuk erg hoge toeren rijden) , maar dat was nu niet het geval denk ik.

Weet iemand trouwens of de vlotterhoogte van een Visacarburateur gelijk is aan een eendcarburateur? (16 mm dacht ik)

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Freek
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Freek » wo 1 sep, 2004 22:39

Mocht het ondanks die brandstofpomp niet beter gaan of nog eens gebeuren, dan zou het een vapour-lock kunnen zijn. Dit is een dampbel in de benzineleiding, die na lange ritten (opeens) kan optreden. Je kunt controleren of de brandstofleiding langs een warme plaats loopt, en hem wat omleggen. Verder: ontluchting tankdop?

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » wo 1 sep, 2004 22:54

Rusty schreef:Weet iemand trouwens of de vlotterhoogte van een Visacarburateur gelijk is aan een eendcarburateur? (16 mm dacht ik
Ah, een Visa motor (sorry, had er overheen gelezen)! Maar dat verandert de zaak misschien. Dank denk ik zelf aan een vuile sensor. Haal de onderste er maar eens uit en maak die schoon.

Carburateur: ligt er aan welke je hebt, Solex of Weber.
La vie est belle.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » do 2 sep, 2004 18:15

dag allemaal,

De sensoren heb ik diezelfde avond nog vervangen (had 2 reserve sensoren bij me) en de vonk was wel goed, de enige verklaring is denk ik vapourlock, al heb ik verder nooit problemen gehad ook niet na een uur 130 km/h bij 30 graden buitentemperatuur! (ik weet het, het is niet bevorderlijk voor de gezondheid van je blok!) de ontluchting is verder OK, zit een afsluitbare tankdop op die zelf niet al te goed afsluit!

ik heb trouwens een Solex carburateur, lijkt erg veel op de carburateur van een 2cv6 (latere types, 1987)

ik hoop zaterdag een oorzaak te vinden, onzekerheid is nog erger dan een kapot onderdeel!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Handjes » do 2 sep, 2004 23:10

Solex stel je hetzelfde af als bij Eendencarburateurs inderdaad. Weet zo even de maten niet. Kijk even of de vlotternaald nog goed functioneert en of er geen vuil in het zeefje zit waar de benzine aankomt.
La vie est belle.

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » vr 3 sep, 2004 00:16

OK, ik ben geen technisch wonder en je hebt bovendien een visa-blok. Anders zou ik denken: het regende erg hard, de motor sloeg af, ken het nie weze da je contacpuntjes nat werden?
Maar ja, ik sla de plank waarschijnlijk goed mis hier. :?
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » vr 3 sep, 2004 16:55

een van de 'voordelen' van een visablok is dat je geen contactpuntjes meer hebt, maar twee sensoren bij het vliegwiel en een 'boordcomputer' dus nooit meer contactpuntjes vervangen of afstellen!
die sensoren heb ik vervangen, dat hielp niets, voor de zekerheid ook nog nieuwe bougies erin gedraait ook dat resulteerde niet in starten, bovendien hij vonkte wel! Waarschijnlijk is het de benzinetoevoer geweest, ik ga morgen in ieder geval lekker klussen en als ik weert wat het geweest is laat ik het nog wel even weten!

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » zo 5 sep, 2004 20:56

Ben de hele middag bezig geweest, nieuwe benzinepomp erop gezet, starten en lopen! :D :D 10 min later, starten en starten en starten... niet lopen :cry: :shock: ik snap het niet meer!

vervolgens carburateur open geschroefd, liggen er allemaal kleine stukjes rubber onderin de vlotterkamer!? benzinefilter gecontroleerd, helemaal schoon, stukjes rubber eruit gevist, carburateur weer in elkaar geschroefd, alle slangetjes er weer op BINGO! het slangetje bovenop de carburateur (volgens mij alleen bij Visa) was een beetje (erg)vergaan aan de binnenkant, waarschijnlijk is er een stukje in de sproeier gekomen en heeft dat alle ellende veroorzaakt!

uiteindelijk toch nog de/een oorzaak gevonden!

greetz Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » ma 6 sep, 2004 11:49

rusty,

Ik ga direct mijn carb openschroeven, ik heb soms ook de vreemdste problemen met mijn visablok.

groet Frank

Gesloten