Beste mede-duckers!
Sinds 10 jaar hebben wij in onze Dyane 4 een a06/664 bok liggen (incl bak) en loopt deze op lpg. Nu neemt langzaam maar zeker het vermogen naar mijn idee steeds verder af.
De auto krijgt het nodige onderhoud, kort geleden nog kleppen gesteld, olie ververst ed. Toch blijft het vermogen laag en de topsnelheid rond de 80/90. Ik heb het idee dat dit meer moet kunnen zijn.. Even wat details voor de liefhebbers;
Afgelopen week heb ik de auto aan de testbank van het LPG station gehad.. Hier kwam het volgende uit: Onverbrande brandstof veel te hoog. (7% ipv 1-3%) Onverbrand zuurstof te hoog (7%). Ook leek het alsof de auto veel valse lucht aanzoog. Dit geeft dat er te weinig LPG aangezogen zou worden, wat mij onlogisch lijkt vanwege het hoge onverbrande percentage. Net even gereden zonder luchtfilter, dit maakt geen verschil. Ook merk ik niet veel verschil als ik de gaskraan verder dichtdraai. Wanneer ik hem verder open draai valt het vermogen op hoger toerental bij de tweede stap van de cabarateur helemaal weg.
Ook op benzine zakt het vermogen plankgas weg..
HELP, questions, ask! Thanks!
Vermogen / topsnelheid
Kleppen gesteld ... maar sluiten de kleppen nog wel goed?
Ik denk..... dat deze motor aan een revisie toe is . Kleppen en misschien ook de zuigerveren . Heb je de compressie al eens ( laten) meten?
Dit is gewoon zomaar iets wat me direct te binnen schiet.
De motor van mijn AZU liep ook miserabel, heb hem helemaal gereviseerd en momenteel loop hij weer als een zonnetje .
Ik denk..... dat deze motor aan een revisie toe is . Kleppen en misschien ook de zuigerveren . Heb je de compressie al eens ( laten) meten?
Dit is gewoon zomaar iets wat me direct te binnen schiet.
De motor van mijn AZU liep ook miserabel, heb hem helemaal gereviseerd en momenteel loop hij weer als een zonnetje .
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Ik denk ook dat dit een revisie gaat worden zoals ik je uitleg lees.Een loodvrij blok met 3 ton en dan ook nog op gas is op zich al bijzonder volgens mij. Mijn ervaring is dat die laatste serie blokken toch net iets minder zijn. Meten is weten, kan niet zien waar je woont maar als het in de buurt van zwolle is mag je ff langs komen kan ik je compressie meten. ontsteking (puntjes) of bobine bougie met kabels en luchtfilter. Kan er natuurlijk allemaal mee te maken hebben
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics