achterremtrommel moer

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

achterremtrommel moer

Bericht door j b » vr 4 okt, 2013 13:39

ik wil mijn achterremcilinder vervangen (deze lekt flink). ik heb hiervoor netjes mijn wiel verwijderd. de stofkap losgehaald, de borging van de moer terug geslagen en de dop 44 netjes ondersteund met een assteun en een blokje hout. vervolgens alle verlengstukken (2 doppensetts) aan elkaar gekoppeld en er op gaan staan (linksom). geen resultaat. iemand met meer massa dit laten doen en niet het gewenste resutaat. wel een verlengstuk verbogen..

zie ik nu iets over het hoofd waardoor deze niet losgaat of heb ik gewoon pech?

hoe dan ook: wat nu??
J B

just drive like you stole it

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » vr 4 okt, 2013 13:59

Die zit HEEL ERG VAST!
Ik heb het ook zo geprobeerd, zonder resultaat.
Uiteindelijk een slagmoersleutel op lucht bij van Cranenbroek gehaald en presto het lukte. Niet meteen, maar na een paar minuten.
Ik zag dat de vestiging van de Lidl hier in de buurt nog een aantal slagmoersleutels over had van de aanbieding van vorige week. Misschien bij jou in de buurt eens kijken bij Lidl ?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 4 okt, 2013 14:18

als ie echt niet wil:

op de punten waar je de borging hebt weggeboord verder boren door de hele ring met een boortje van redelijke diameter en de ring naar z'n center slaan. maar dat is wel als nix anders helpt
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » vr 4 okt, 2013 15:58

goede vriend van me heeft dat spul thuis. zal wel pas maandag worden eer ik daarvoor tijd heb. dan van het weekend nog maar een keetje remolie bijvullen zoals ik de laatste XXXX kilometers (meer dan genoeg om te beseffen dat het niet in orde is maar nog wel veilig werkt zolang ik het in de gaten houd) gereden heb.

heeft warm stoken in deze zin of ben ik dan meer aan het bakken met al dat vet in erin?
J B

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Geert » vr 4 okt, 2013 16:55

j b schreef:goede vriend van me heeft dat spul thuis. zal wel pas maandag worden eer ik daarvoor tijd heb. dan van het weekend nog maar een keetje remolie bijvullen zoals ik de laatste XXXX kilometers (meer dan genoeg om te beseffen dat het niet in orde is maar nog wel veilig werkt zolang ik het in de gaten houd) gereden heb.

heeft warm stoken in deze zin of ben ik dan meer aan het bakken met al dat vet in erin?
Heeft bij mij niet geholpen .

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 4 okt, 2013 17:05

Ik heb hiervoor een dop 44 met een 3/4 inch aansluiting
ongeveer 2 bij 2cm, de wringstang is ook zo'n 2cm dik (volgens mij) dit werkt altijd in combinatie met mijn (domme) kracht......

Nadeel is dat ik soms zowat de hele eend ermee optil, maar het werkt wel.....

1/2 inch aansluiting werkt inderdaad niet hierop, dat maak je alleen maar alles stuk...

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » vr 4 okt, 2013 18:29

die dop van mij is ook 3/4 inch maar er zit een 1/2 inch verloop in. morgen die er maar uitslaan en dan de eens kijken of ik iets heb om daarin te steken. hen iig nog wel een steigerpijp om het zaakje te verlengen.
Laatst gewijzigd door j b op vr 4 okt, 2013 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
J B

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » vr 4 okt, 2013 18:29

Heb ik laatste ook gehad. Zat muurvast.. Uiteindelijk met een slagmoer hem los gekregen. Ik had ook een dop 44 van Burton gekocht, maar die vond ik nier handig, omdat die vast bleef zitten. Een half uur bezig geweest deze er weer uit te krijgen. Warm maken zou ik niet doen. In het lager zit ook plastic. Ik weet niet of dat tegen die hitte kan.

renate
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door renate » vr 4 okt, 2013 19:10

Wat ook weleens werkt:

Dop erop een wringijzer van een meter.
Op het wringijzer gaan staan en dan de dop laten "schrikken" door er met een vuist op te slaan.*

Ik heb ze zo los gekregen.

* mijn gewicht is 60 kg en de vuist was 5 kg

Het gaat vooral om dat schrikken. "Gewoon" kracht zetten is niet voldoende omdat het altijd langzaam opgebouwd wordt en er geen "effect" gecreëerd kan worden.

Greetzz Renate.
Doe vandaag niet wat je morgen ook nog kunt uitstellen.

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » vr 4 okt, 2013 22:20

Ik wil nog altijd een 3/4" of 1 " doppendoos aanschaffen. Als je een engelse doos neemt, dan kun je 13/4" gebruiken die komt overeen met 44 mm.
http://www.gereedschapbestellen.nl/hand ... uct_id=273
Schultenbräu das ist mein Bier !

TB
Moderator

Bericht door TB » vr 4 okt, 2013 23:31

Ik doe dat altijd met een professionele slagmoersleutel. Binnen paar seconden heb ik ze er altijd af. Gaat er idd om dat de moer ff los schrikt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » za 5 okt, 2013 01:14

Van een kennis heb ik uiteindelijk een dop en slagmoer geleend. Dat was overigens een dop 45. Gaat goed !

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » di 8 okt, 2013 20:15

slagmoersleutel deed wonderen. alsof het niets was.

uiteindelijk gelijkk aan beide zijden maar de remschoenen vervangne. die waren wel erg dun geworden. bij 1tje zag ik zlefs metaal.

helaas aan de kant waar de nieuwe remcilinder zit loopt de rem aan. had geen tijd meer om te bekijken en ben een kilometerje naar huis gereden met aanlopende rem. loopt ie best warm op moet ik zeggen. hopelijk krijg ik hem morgen gewoon thuis gedemonteerd zodat ik kan kijken waarom deze niet bewegen wilt
J B

Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Dyane » di 8 okt, 2013 21:52

Aan de achterkant zitten twee stelmoeren. Wellicht kan je hiermee hem net zo afstellen dat hij niet meer aanloopt

Plaats reactie