Remblokjes komen niet los
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
Remblokjes komen niet los
Bij de poging om mijn remblokken te vervangen blijkt dat de remblokken rechtsvoor niet los komen?
Zoals beschreven heb ik getracht de remblokken met schroevendraaier terug te duwen, eerst aan de zijkant, daarna aan de bovenzijde. Het resultaat is dat je er niet een schroevendraaier tussen krijgt en de cilinder niet terug gaat.
Vraag: zijn er slimme truc's?
Zoals beschreven heb ik getracht de remblokken met schroevendraaier terug te duwen, eerst aan de zijkant, daarna aan de bovenzijde. Het resultaat is dat je er niet een schroevendraaier tussen krijgt en de cilinder niet terug gaat.
Vraag: zijn er slimme truc's?
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
Ja hoor, aan de linkerzijde ging dat als in de beschrijving, dat is niet het probleem (bedankt). Morgen de remklauw maar verwijderen tenzij iemand nog een list heeftTB schreef:Je weet zeker dat je die veer hebt losgemaakt die de blokken vasthoudt?
In uiterste geval dan toch maar de remklauw eraf halen en dan verder kijken.
Er zijn geen listen. Als het aan de ene kant wel lukt en aan de andere kant niet, doe je blijkbaar niets verkeerd. Dan heb je te maken met klemmende zuigers. Kan gebeuren, je zult een remklauw moeten vervangen of reviseren.
Meestal komt het door vuil dat langs de buitenste rubber ring in de boring is getrokken. Onze auto's hebben nu een
maal geen echte stofkappen op de remklauwen.
Meestal komt het door vuil dat langs de buitenste rubber ring in de boring is getrokken. Onze auto's hebben nu een
maal geen echte stofkappen op de remklauwen.
Er zijn geen listen. Als het aan de ene kant wel lukt en aan de andere kant niet, doe je blijkbaar niets verkeerd. Dan heb je te maken met klemmende zuigers. Kan gebeuren, je zult een remklauw moeten vervangen of reviseren.
Meestal komt het door vuil dat langs de buitenste rubber ring in de boring is getrokken. Onze auto's hebben nu een
maal geen echte stofkappen op de remklauwen.
Meestal komt het door vuil dat langs de buitenste rubber ring in de boring is getrokken. Onze auto's hebben nu een
maal geen echte stofkappen op de remklauwen.
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
Haha, vandaar. Inmiddels heb ik de remklauw gedemonteerd deze krijgt nu een wasbeurt met wasbenzine. Straks maar even revisie-setje halen bij de eendenclubachtpeter schreef:Er zijn geen listen. Als het aan de ene kant wel lukt en aan de andere kant niet, doe je blijkbaar niets verkeerd. Dan heb je te maken met klemmende zuigers. Kan gebeuren, je zult een remklauw moeten vervangen of reviseren.
Meestal komt het door vuil dat langs de buitenste rubber ring in de boring is getrokken. Onze auto's hebben nu een
maal geen echte stofkappen op de remklauwen.
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
Vandaag bij de eendenclub een revisie-setje gehaald, het bleek dat de boel nogal vast zat met 11 atm luchtdruk kwam de boel nog niet los. Uiteindelijk bleek een uitgebouwde remcilinder met voetpedaal van een 2cv6 dé oplossing.RobM schreef:goed idee. Kost geen drol en je hebt de boel weer helemaal in orde.
Gr Rob
-
- Beginner
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 4 okt, 2013 16:24
- Locatie: Spijkenisse
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1955
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Daar mag je nog blij om zijn ook. Als je perslucht gebruikt en de boel komt wél los dan heb je een remzuiger in een baan om de aarde. Of een deuk in je eend. of in je hoofd. (en je zal je afvragen: hoe weet hij dát nou......)TGV schreef: 11 atm luchtdruk kwam de boel nog niet los.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht