Pagina 1 van 1
krukas keerring achter, ander model?
Geplaatst: do 10 okt, 2013 13:25
door Erikjan
De achterste krukas keerring lekt hiervoor een nieuwe besteld.
Echter de keerring die er uit komt heeft een aanslag rand waardoor hij niet verder het blok in kan. De nieuwe heeft dit niet en kan je dus te ver in het blok drukken.
Kan ik deze keerring gewoon gebruiken? Of wordt deze door de onderdruk in het blok naar binnen gezogen. Hij komt wel bij een leverancier voor eend onderdelen vandaan dus ik verwacht dat het goed moet zijn, maar toch wil ik graag de laatste twijfel wegnemen.
Geplaatst: do 10 okt, 2013 17:02
door LPGo
sorry geen ervaring mee, maar ik denk niet dat een hele keerring naar binnen gezogen kan worden.......
Had je hiervoor dan geen nieuwe genomen?? Heb je de originele nog (die er voor de revisie inzat, hoe zag die eruit...??
Geplaatst: do 10 okt, 2013 17:15
door Erikjan
Ik heb uiteraard een nieuwe gebruikt die zat bij de complete motorpakkingset.
De originele die er uit kwam had ook een lip en zag er net zo uit als de nieuwe die ik heb gebruikt van het merk glazer.
Ik zal vanavond foto's maken.
Geplaatst: do 10 okt, 2013 17:43
door Boudewijn
Ik heb nog nooit een oliekeerring met een aanslagrand gezien. Altijd gewone oliekeerringen gebruikt. Let er wel op dat je de ring niet te ver in het blok tikt. Volgens mij moet de keerring 0.5 mm in het blok vallen.
Geplaatst: do 10 okt, 2013 18:03
door DucKKnutsel
ook nog nooit met rand gezien. Ik zet ze altijd gewoon gelijk met het blok.
Geplaatst: do 10 okt, 2013 21:45
door TB
Zit behoorlijk strak tussen de carterhelften dus zal echt niet naar binnen gezogen worden. Die met een rand ken ik niet eigenlijk. Ik gebruik altijd die uit het setje van Glacer, gaat altijd goed.
Geplaatst: do 10 okt, 2013 23:53
door Erikjan
Ik ben weer blij, de keerring is vervangen en hij blijft nu kurk droog.
Ik heb een foto gemaakt van de verschillende keerringen.
Morgen zal ik hem posten heb nu geen kabeltje.
Het probleem was dat de gebruikte nieuwe keerring niet goed was.
De ring die af moet dichten tegen de krukas was een minuscuul hapje uit.
Net of er met een heel scherp mesje een stukje af gesneden is.
Wij hebben het idee dat hij af fabriek niet helemaal goed gemaakt is.
De eend loopt weer als een zonnetje.
Geplaatst: vr 11 okt, 2013 09:20
door TB
Erikjan schreef:Wij hebben het idee dat hij af fabriek niet helemaal goed gemaakt is.
Waarom verbaast me dat niet...?
Geplaatst: vr 11 okt, 2013 09:36
door Erikjan
Hierbij de beloofde foto.
Rechts is de oude keerring die er in zat voor de revisie.
Midden is de keerring zonder aanslag randje.
Rechts de keerring met de fabricage fout merk glazer komt uit de complete pakking set
waar ook de keerringen in zaten.
Je ziet duidelijk dat de buitenste keerringen een randje hebben waardoor hij er niet te ver in kan. De middelste heeft dit niet. Daarom twijfelde ik of het de juiste is. Maar hij is 100% dicht ik heb de keerring gelijk gehouden met de rand van het carter.

Geplaatst: vr 11 okt, 2013 12:14
door LPGo
en eerste bevindingen... loopt hij "lekkerder" als voor de revisie????
Geplaatst: vr 11 okt, 2013 12:29
door Erikjan
Hij klinkt mooier en trekt een stuk beter.
Topsnelheid nog niet geprobeerd eerst maar eens wat km maken. Maar bij 100kmh trekt hij nog steeds.
Er zat stationair altijd een behoorlijke tik in de motor die is weg.
Het trekt nu net als de eend van pa, die van mij ging altijd net wat minder.
De compressie is een stuk hoger, ik kon altijd makkelijk de fan rond draaien om kleppen te stellen nu moet ik best veel kracht zetten om hem door de compressie te krijgen.
Helaas heb ik geen compressie gemeten met de oude zuigerveren.